Українці майже не читають сучасників, а виховуються на російській класиці – опитування

— 11 липня 2011, 17:42

Найбільш сильний вплив на формування світогляду українців справили письменники російської (32%) та української класики (25%). Західна класична література вплинула на формування світогляду 4% українських читачів.

Такі дані були отримані в ході дослідження громадської думки населення України щодо вивчення літературних уподобань жителів країни, проведеного компанією Research & Branding Group.

У регіональному розрізі на формування світогляду жителів Західної Україні найбільший вплив зробили твори українських класиків (47%), а на жителів Південного Сходу - твори російських класиків (48%). У Центрі Україні відзначається приблизно однаковий вплив російських (25%) і українських (27%) класиків на формування світогляду читачів.

Переважання впливу російських класиків на формування світогляду читачів відзначають представники всіх вікових груп, за винятком молоді, на формування світогляду якої українські (23%) і росіяни (22%) класики вплинули в рівній мірі.

З творчості українських письменників більшою популярністю користуються твори авторів дореволюційної української класики (14%), авторів історичних романів і сучасних прозаїків (по 12%). Кілька поступаються їм за популярністю твори українських прозаїків радянського періоду (9%) і фантастів (6%).

Якщо в Центрі і на Південному Сході України в цілому повторюється (з незначними відмінностями) тенденція, характерна для країни в цілому, то для Західної України характерна значно більша популярність сучасних українських прозаїків (24%).

Популярність різних напрямів української літератури залежить від віку читачів: у молоді найбільшою популярністю користуються продукти сучасних українських прозаїків (17%), у представників старшого покоління - дореволюційні українські класики (16%), а читачі середнього віку віддають перевагу сучасним прозаїкам (14%) і авторам історичних романів (15%), прозаїки радянського періоду найбільш затребувані у читацької аудиторії старше 55 років (11%), а твори фантастів - у читачів у віці до 40 років (8%).

Більшість українців (71%) за останній рік не купували і не читали книг сучасних українських авторів.

У респондентів, які за останній рік купували або читали книги сучасних українських авторів, найбільш затребуваними є книжки Ліни Костенко (10%). Твори цього автора бирають читачі всіх вікових груп.

Найбільш авторитетним і здатним вплинути на громадські погляди українці визнали думку Ліни Костенко (11%).

Другим за популярністю (4%) та впливовості (4%) сучасним українським письменником, на думку респондентів, є автор нашумілого роману "Чорний ворон" Василь Шкляр.

При виборі книги українські читачі, як правило, керуються вартістю книги (31%), питання про те, якою мовою написано твір, важливе для 15% опитаних.

У регіональному розрізі питання ціни для всіх регіонів повторює тенденцію, характерну для країни в цілому, тоді як питання мови для мешканців південно-східного регіону (20%) істотно важливіше, ніж для мешканців Центру (11%) і Заходу (10%) країни.

В цілому для більшості українців (69%) незалежно від регіону проживання мова, якою видано книгу, не є причиною відмови від її покупки.

У регіональному розрізі, мовний чинник, як причина відмови від придбання книги, трохи більш виявлений у жителів південно-східного регіону (34%), ніж для жителів західних (23%) і центральних (19%) областей.

Українська мова видання книги може послужити причиною відмови від її придбання для кожного другого (49%), а російська для кожного третього (35%) з тієї частини українських читачів, для яких мова видання книги є достатньою причиною відмови від її покупки

Дослідження проводилося у період з 15 по 25 травня 2011 на замовлення журналу "Експерт Україна".

Збір інформації проводився методом особистого інтерв'ю в 24-х областях України, АР Крим, містах Київ і Севастополь. Респонденти відбиралися за квотною вибіркою, що репрезентує доросле населення країни за місцем проживання (область), статтю і віком. Обсяг вибіркової сукупності склав 2089 чоловік. Очікувана середня помилка вибірки складає + -2,2%.

Українська правда. Життя

Реклама:

Головне сьогодні