За межами гендерних стереотипів: вагітний чоловік та дівчина-кіллер

Від 8 вересня на українські екрани виходять: комедія "Вагітний" Саріка Андреасяна, бойовик "Коломбіана" Олів'є Меґатона, мелодрама "Два дні" Дуні Смірнової та романтична комедія "Спокусник" Тіля Швайґера.

Обоє - хлопчики

Третього вересня у київському кінотеатрі "Україна" режисер "Лопухів" та "Іронії долі 2" Сарік Андреасян представив свій новий фільм "Вагітний", який цього тижня виходить у вітчизняний прокат.

У картині йдеться про ведучого музичного каналу Сєрґєя Добролюбова (Дмітрій Дюжев), який настільки хоче дитину, що вагітніє замість своєї дружини (Анна Сєдокова). Як саме це відбувається і в якому-такому місті у чоловіка росте ембріон, автори картини так і не пояснюють.

Втішений своєю анатомічною унікальністю, Сєрґєй разом із найкращим другом (Міхаїл Ґалустян) відкривають власне шоу "Вагітний", яке швидко стає популярним у всьому світі. Проте успіх та слава стають на перешкоді родинному щастю героя.

"Вагітний" більше нагадує дуже довгий трейлер, аніж повноцінний фільм. Сюжетні лінії та конфлікти у ньому окреслені лише пунктирно і зовсім не розвиваються. Сама картина подібна до набору кадрів, хаотично поєднаних між собою монтажем. Творці "Вагітного" навіть не збиралися якось обґрунтовувати свою кіношну фантазію, на відміну від авторів того ж американського "Джуніора", в якому народження дитини чоловіком було зумовлено водночас сюжетно та анатомічно.

З продакт-плейсменту в картині найчастіше впадав в око коньяк. На прес-конференції із авторами фільму хтось із журналістів запитав, наскільки етично рекламувати алкогольний напій у картині про вагітність. Режисер лише засміявся і швидко відповів: "Але розумієте, нам заплатили". І це багато чого пояснює. Явно комерційний продукт, "Вагітний" навіть не намагається прикидатися чимось іще.

Без експлуатації голлівудських прийомів також не обійшлося. У картині безліч вирваних з контексту цитат з відомих американських комедій. Відтак "Вагітний" - це суцільна і безперервна імітація вже відомих та заїжджених комедійних кліше. Але як усяке погане кіно, "Вагітний" має свою "таємницю".

Найперше, що впадає у вічі ще перед переглядом - це постери до картини, на яких до "вагітного" живота Дюжева припадають різні чоловіки, зокрема, Міхаїл Ґалустян.

З одного боку, це цілком зрозуміло, бо Ґалустян більша зірка за Сєдокову і саме його логічніше ставити у рекламу, а, з іншого, таким чином промовляється справжній зміст цієї історії. Складається враження, що це картина про російських чоловіків, які нарешті знайшли спосіб обходитися зовсім без жінок. Уявіть собі. І зробили вони це першими у світі, закономірно обігнавши Захід. Можливо, автори картини таким чином натякали на відомий тандем Путіна-Мєдвєдєва?

У цьому контексті одразу ж згадується незабутній анекдот про білочку та зайчика, який розповідала Юлія Тимошенко. Фільм "Вагітний" максимально візуалізував цю комічну і абсурдну та водночас дуже реальну ситуацію.

Оцінка фільму 1 з 5

Дуже дика орхідея

На очах дев'ятирічної Каталеї найманці колумбійського наркобарона убивають її батьків. Дівчинка знаходить спосіб перебратися із рідної Боготи до родичів у Чикаго. Вона просить свого дядька навчити її убивати, аби у майбутньому помститися кривдникам. Дядько, сам пов'язаний зі злочинним світом, радо береться за її навчання. Згодом вже доросла Каталея (Зої Салдана) розпочинає свої криваві жнива.

Цей сюжет до болю нагадує "Леона-кілера", і не дарма, бо продюсером і сценаристом "Коломбіани" виступив Люк Бессон, який вже давно мріяв зняти картину про пригоди дорослої Матильди. Після численних переробок сценарію, дія фільму перемістилася із Франції до Колумбії та США, старий кілер-професіонал перетворився на дядька-бандюгана, а дівчинка також змінила національність та колір шкіри.

Фільмувати "Коломбіану" взявся Олів'є Меґатон, знайомий нам завдяки бойовикам "Гітмен"та "Перевізник 2", що їх також фінансував Бессон. Бідолашна стрічка, як і її героїня, пережила занадто багато пригод для того, щоб це не відобразилося на її якості та зовнішньому вигляді. Ранній Бессон, на відміну від Мегатона, знімав не просто бойовики, а повнокровні драматичні історії, тож різниця між "Леоном-кіллером" та "Коломбіаною" разюча.

Герої "Леона" мали яскраві характери і конфлікт між ними був гострим та непримиренним. У стрічці Мегатона усі персонажі перебувають у тіні героїні Зої Салдани, проте і її характер не можна назвати прописаним. Каталея приховує від знайомих свої почуття, втім, для глядачів вона також залишається загадкою. Здається єдине, що ми знаємо про неї, так це те, що її ім'я означає рідкісний вид орхідей.

Найбільше дратує у фільмі те, що дівчина убиває людей, як зернята лузає - безперешкодно минає натовпи озброєних охоронців, тягає на своїх тендітних плечах здоровенні вундервафлі і завжди залишається непоміченою. Усе ніби спеціально підлаштовано до її потреб, так що проблем ніколи не виникає. Крім того, заради кількох красивих кадрів творці фільму з легкістю жертвували здоровим глуздом. Скажімо, Каталея, виходячи із поліційного відділку, знімає з долоні плівку із фальшивими відбитками і ефектно кидає її ледь не під двері поліціянтам.

Зрештою, "Коломбіана", яка у США має рейтинг "дітям з тринадцяти років", розрахована саме на підлітків, тож повинна розповідати казочку про дівчину-кілера, яка убиває десятками, але майже не проливає крові. Головне, щоби ніжна дитяча психіка не була травмована, а сюжет і дії героїв не викликали "зайвих" запитань. Картині далеко до європейської жорстокості та неоднозначності "Леона-кіллера". "Коломбіана" знята у американсько-французький копродукції, але "Голлівуд" тут заправляє усім.

Оцінка фільму 3 з 5

Два дні"

Новий фільм російської сценаристки та режисерки Дуні Смірнової, яким відкривався цьогорічний кінофестиваль "Кінотавр".

Впливовий чиновник із Москви приїжджає у богом забуте містечко, аби посприяти місцевому губернатору, який хоче побудувати свою резиденцію на місці дому-музею напівзабутого російського класика. Працівники музею встають на захист свого дітища і найактивнішою серед них є літературознавець Маша. Справа губернатора здається чиновнику майже вирішеною, та несподівано він закохується у Машу і стає на бік працівників культури.

У ролях: Ксєнія Раппопорт, Фьодор Бондарчук, Іріна Розанова.

"Спокусник"

В оригіналі стрічка називається "Kokowääh" і позначає звуки, якими німці намагаються передати французьку назву "coq au vin" (курча у винному соусі).

У фільмі йдеться про письменника, який переживає творчу кризу. Несподівано йому пропонують роботу над сценарієм картини, де братиме участь його колишня (і все ще кохана) дівчина. Любовні справи письменника налагоджуються, аж тут у його житті з'являється восьмирічна Магдалина, яка виявляється його рідною дочкою.

У ролях: Тіль Швайґер, Емма Швайґер, Джасмін Ґерат.

Фото з kino-teatr.ua

Реклама:

Головне сьогодні