Кінопрем’єри: новий Озон та підтоптані однокласники

Від 29 серпня в Україні демонструються: драма Франсуа Озона "Молода і прекрасна"/"Jeune & jolie", комедія Денніса Дуґана "Однокласники 2"/"Grown Ups 2" та підліткове фентезі "Смертельна зброя: Місто кісток"/"The Mortal Instruments: City of Bones" режисера Гаральда Цварта.

Нова одежина Озона

Власне мова про нову акторку Франсуа Озона, юну модель Марину Вакт, яка яскраво заявила про себе у фільмі "Молода і прекрасна".

У фільмі йдеться про школярку на ім’я Ізабель, яка напередодні свого сімнадцятиліття, на літніх канікулах біля моря, втрачає цноту з німецьким підлітком.

Ця втрата не супроводжується нічим особливим, ось тільки Ізабель бачить себе ніби збоку, для неї це свого роду театральна вистава. Проте після повернення до школи дівчина несподівано стає повією. Вона працює тільки у денний час, після уроків, її тариф складаэ триста євро і з часом тільки збільшується. Ізабель дуже популярна серед своїх клієнтів, особливого похилого віку.

Якийсь час все триває ніби і непогано: серед однокласників вона має славу цнотливої, батьки ні про що не здогадуються, тільки дивуються, чому дівчина часто відвідує душ, конверт з грошима тільки грубшає, проте Ізабель гроші навіть не витрачає.

Одного дня під нею помирає надто пристрасний дідусь, до якого Ізабель відчувала щось на кшталт симпатії. За кілька днів до дівчини приходять зі спеціальних органів.

Попри викладене, перед нами аж ніяк не трилер чи щось подібне. За жанром новий фільм Озона щось середнє між мелодрамою та історією дорослішання з ліричними відступами та гарними піснями.

Оцінюючи цей фільм, важко притлумити внутрішнього ханжу, чи, якщо хочете, совка, який у певний момент безкінечних злягань сімнадцятирічної дівчини зі старшими чоловіками підіймає свою голову і запитує: "А де ж тут кохання?". З французькими фільмами майже завжди так: надто істотними є економічні, культурні та інші розбіжності між нами, аби ми приймали сюжети їхніх фільмів без застережень чи упереджень.

Це стосується багатьох речей, проте, як на мене, найбільше непорозумінь викликає французька родина з оцими іронічно-відстороненими батьками, які не особливо переймаються своїми дітьми і навіть часто змагаються з ними за коханців, та дітьми, які весь час провокують фантазії про інцест.

У даному випадку ситуація ще заплутаніша, бо Озон ніяк чи не хоче допомогти своєму глядачеві у розв’язанні загадки. Його історія максимально віддалена від соціології: ми так нічого і не дізнаємося про сім’ю Ізабель, про те, чим вона живе і як, матимемо мінімум відомостей про саму дівчину, яка залишиться непроникною і до фіналу, і поза фіналом.

(Скажу відверто, я сумував за деякими фільмами Ґодара, у яких бубніння у кадрі та за кадром коригувало моє сприйняття: "Ось ми бачимо сімнадцятилітню Ізабель, яка щойно втратила цноту, але цим не переймається, вона з буржуазної родини, її батько інженер, він неохоче відвідує профспілкові збори, а його дружина — ліва активістка, яка з антиколоніальних міркувань спить і з чорношкірим…").

Сам режисер в інтерв’ю пояснював поведінку Ізабель віковими особливостями, мовляв, юність - це пора пізнання та експериментів.

Водночас у цій закритості можна відшукати великий плюс нового фільму Озона, який підштовхує тебе до різного роду рефлексій та фантазій.

Резюме: "Молода та прекрасна" - фільм на любителя, проте він вартий перегляду.

Оцінка фільму 4.5 з 5

Повернення додому

Друга частина "Однокласників" продовжує попередній сюжет. Виявляється, що Ленні Федер (Адам Сендлер) на прізвисько Голлівуд разом з родиною переїхав назад у рідне містечко. Чому він так зробив – не пояснюється. Також поряд з ним опинилися усі його друзі, за винятком Роба Шнайдера, якого відлучили від компанії, також не пояснивши причин. (Вочевидь через висунення його на "Золоту малину" за роль у першій частині фільму).

Стрічка починається в останній день навчального року, коли Ленні спочатку застає у своїй спальні оленя, який зі страху мочиться йому на обличчя, а потім підміняє водія шкільного автобуса, який прийняв надто багато ліків після розриву з дружиною, тому цілком неадекватний.

Після школи Ленні підбирає своїх друзів, які вирішують, що сьогодні ввечері у нього буде крута вечірка у стилі вісімдесятих.

Продовження зберігає задум первинного фільму. У ньому знову йдеться про групу американських чоловіків середнього віку, які перебувають у стані фрустрації та максимального самообмеження. Аби зберегти свій сімейний статус, вони мають слухати своїх дружин та зважати на інтереси дітей, які у фільмі підкреслено гіпертрофовані.

Автори стрічки ніби знімають пародію на книжку американки Ганни Розін "Кінець чоловіків", яка вийшла в Америці минулого року.

Кожен з персонажів має певну слабкість — Сендлер дуже лякливий, особливо він боїться гніву власної дружини, Кріс Рок — взагалі домогосподарка і грає на тому, що дружина забула про двадцяту річницю весілля, а ось він — ні, тому тепер може собі дозволити все: "ступити брудним взуттям на чистий килим чи випити недієтичної коли".

Герої Девіда Спейда та Кевіна Джеймса також не відзначаються особливою мужністю, про їхні чесноти навіть соромно говорити на людях.

Технологія фільму така сама, як і попереднього разу: герої опиняються віч-на-віч з певними суспільними табу, які створені, аби відгородити дітей від видовища смерті чи сексуального контексту. Тому, коли раптом дитина бачить щось не для неї призначене, дорослі починають викручуватися. Так створюється комічний ефект.

Як і попереднього разу, у фільмі наявні також непристойні жарти про сексуальні фантазії одружених чоловіків та жінок. Як і першого разу, все закінчується всезагальним примиренням та ідилією.

Окремими ґеґами у фільмі є участь підліткового кумира Тейлора Лотнера, який грає тут скаженого вожака місцевих студентів коледжу, та сина Арнольда — Патріка Шварценеґґера, який часто опиняється по праву руку Лотнера.

Мені ж найбільше сподобалася цитата зі "Зламаних квітів" Джима Джармуша: в епізоді на вокзалі позашлюбний сині Девіда Спейда прибуває у рожевому вагоні.


Резюме: комедія для одноразового і бажано колективного перегляду .Як і попередня стрічка, другі "Однокласники" також мають успіх в масової аудиторії, проте цілком зневажені більшістю критиків.

Оцінка фільму: 2.5 з 5.

На екрани також вийшла екранізація роману Кассандри Клер "Смертельна зброя: Місто кісток". У фільмі йдеться про школярку Клері, яка відчуває, що з нею щось не так. Виявляється, що вона спадковий сутінковий воїн, і так само, як і її мати та бабуся, повинна оберігати світ від демонів.

Спочатку дівчина не вірить та пручається, але згодом приймає свою високу місію.

Фільм отримав шквал негативних відгуків за наслідування "Сутінок" та зловживання цифровими спеціальними ефектами. Судячи з усього, перед нами ще один хитрий маркетинговий план з викачування грошей з дівчаток підлітків.

У ролях: Лілі Колінз, Джонатан Ріс-Майєрс, Роберт Шихан та інші.

Фото Kinopoisk.ru

Реклама:

Головне сьогодні