Швидше, ніж у Європі, але по українських дорогах

70 км/год у населених пунктах та 80 км/год у населених пунктах на дорогах, що мають шість і більше смуг в обох напрямках - такі нові ліміти швидкості для автотранспорту Кабінет міністрів збирається ввести в дію вже незабаром.

Це означатиме, що вітчизняні автомобілісти зможуть їздити у міській зоні швидше за більшість європейців. Українські пересічні водії та автоексперти сприйняли новину по-різному: дехто радіє ліберальним змінам, інші не бачать у них сенсу, треті пророкують зростання кількості ДТП.

Якщо не враховувати англійської обережності за кермом у місті (48 км/год), то загальноприйнята межа швидкості у населених пунктах Європи становить 50 км/год. Лише в поодиноких випадках вона сягає 60 км/год, як-от у Росії, Білорусі та Словаччині.

До недавнього часу українці також намагалися випередити більшість європейців і могли витискати зі своїх залізних коней ті ж 60 км/год.

Тихше їдеш - далі будеш

РЕКЛАМА:

Країна

Км/год в населених пунктах

Км/год на швидкісних дорогах

Росія

60

110

Словаччина

60

130

Білорусь

60

120

Іспанія

50

120

Італія

50

150

Франція

50

130

Німеччина

50

За відсутності знаку ліміту немає

Швейцарія

50

120

Австрія

50

130

Нідерланди

50

120

Ірландія

50

120

Португалія

50

120

Норвегія

50

100

Литва

50

130

Люксембург

50

130

Великобританія

48

112

США

24-80 (залежно від штату)

120

Україна (чинні зараз)

60

130

Наразі на сайтах Кабміну та Державтоінспекції відсутні повідомлення про введення постанови в дію.

10 березня міністр внутрішніх справ Юрій Луценко так прокоментував повідомлення прес-служби уряду на нараді із дільничними інспекторами: "Такого рішення уряду ще немає, є тільки рамкове рішення, яке вимагає від нас внести в установленому порядку рішення про зміни правил дорожнього руху, а особливо його швидкісного режиму" .

Міністр також виступив категорично проти гасання по місту на швидкості 110 км/год і запевнив, що міліція перегляне межі швидкості руху поза населеними пунктами і внесе пропозиції про збільшення дозволених лімітів.

Луценко сказав, що на даний час провадяться роботи щодо усунення неправильно встановлених дорожніх знаків. "Звичайно, всі пастки із нібито забутими знаками будуть ліквідовані. На це міліція готова реагувати максимально" , - запевнив голова МВС.

Як повідомили "Українській правді. Життя" у прес-службі Кабміну, постанова наразі знаходиться на доузгодженні, на яке може знадобитися кілька днів. Якщо вона не викличе серйозних зауважень від представників міністерств та відомств і не потребуватиме допрацювання, то найближчим часом можна чекати публікації документа в урядовій пресі та введення його в дію.

Адвокат юридичної фірми "Шмаров і партнери" Євген Підлісний радить водіям бути готовими до затримання співробітником ДАІ, який з певних причин може бути не в курсі нововведень (коли ті стануть чинними). Перш за, все водієві варто пам'ятати свої права як особи, яку намагаються притягти до адмінвідповідальності (ст. 268 КпАП). До них, зокрема, належать права:

- знайомитися з матеріалами справи,
- давати пояснення,
- подавати докази,
- користуватися допомогою адвоката,
- оскаржити постанову по справі.

Крім того, у разі затримання і наполягання автоінспектора на складанні протоколу, водій має право дати свідчення, які мають бути належним чином відображені у протоколі про адміністративне правопорушення. У даному випадку доречно послатися на нові зміни до ПДР.

Якщо поруч є свідки, зокрема пасажири, то слід у поясненнях згадати і про них. Крім того, водій має право заявити про необхідність отримання юридичної допомоги, що вже є підставою для того, щоб працівник ДАІ не накладав штраф на місці.

Підлісний радить не забувати і про можливість оскарження дій автоінспектора в адміністративному порядку, тобто звернення до начальника відповідного управління ДАІ у 10-денний строк. Варто пам'ятати, що працівник ДАІ повинен видати копію протоколу про адмінправопорушення, яка має бути повністю ідентичною оригіналу.

Про всяк випадок, каже Підлісний, доречним буде мати з собою в автомобілі роздруковані з офіційних джерел зміни до ПДР, що відповідають офіційній постанові Кабміну. Возити їх з собою доведеться доти, доки міліціянти не звикнуть до новітніх правил.

Їзда з перешкодами

Українські водії намагались гасати містом на швидкості до 79 км/год, бо вже розгон авта до 80 км/год і більше вже давав ДАІшникам привід для накладення штрафу.

"Не секрет, що середня швидкість пересування містом вже давно є 80-90 км/год", - розповів "Українській правді. Життя" водій з 14-річним стажем Олексій Дзідзігурі з Києва. "Рух при 60 призводить принаймні мою машину до банального надвикористання бензину, тому вважаю, що давно настав час для таких нововведень. Тим більше це актуально на фоні підвищення штрафів", - додає він.

Погоджується з ним і директор однієї зі столичних автошкіл Анатолій Матяш: "Я однозначно за цю ініціативу. По місту 70 км/год - це нормально, а от на міжміських трасах я би встановив ліміт в 110 км/год. І кількість ДТП не піде вгору, бо так швидко їздитимуть там, де дорога вільна, а де пробка, то й до 15 км/год не розженуться".

Колега Матяша, директор іншого центру водійської майстерності, що побажав залишитися анонімним, вважає старі добрі 60 км/год цілком нормальною швидкістю для мегаполісу: "Тоді як у світі спостерігається тенденція зниження швидкості руху автотранспорту для більшої безпеки водіїв, їхніх пасажирів та пішоходів, в Україні ні сіло ні впало приймають рішення підвищити цю межу. Не знаю, популістське це рішення чи ні, а ось неочікуване і дивне - це точно".

Нові швидкісні ліміти ще не вступили в дію, тому в населеному пункті водіям дозволено їздити на швидкості 60 кілометрів на годину. Фото tsn.ua
Киянка Катерина З., водій із 3-річним стажем, нарікає на відсутність істотного сенсу у пропонованих Кабміном змінах.

"У більшості випадків через кількість автівок, пішоходів, світлофорів та пробок розвинути у місті швидкість 70 км/год є просто нереально. Ця постанова спровокує зростання кількості аварій та порушень, а, наприклад, на Обухівській трасі побільшає любителів прокататися з вітерцем. Люди просто частіше розбиватимуть машини".

Автомобілістка твердить, що водії рухаються Бориспільською трасою та дорогою, що веде в Кончу-Заспу, на швидкості не менш як 130 км/год.

І жартома припускає: "На трасі в Кончу-Заспу, де живуть політичні діячі, встановлено камери відеоспостереження. Може, політикам просто набридло платити штрафи за перевищення швидкості, тому вони вирішили законодавчим шляхом надати можливість своїм водіям заощаджувати по кілька сотень гривень за раз і перевозити їх швидше?"

Солідарний з думкою Катерини про брак здорового глузду у міністерській ініціативі і директор київської автошколи "Експрес-Авто" В'ячеслав Філінський: "Це підвищення нічого особливо не змінить, бо я особисто як їздив під 80 містом, так і буду їздити - міліція не зупиняє, тож суворе покарання все одно не загрожує".

Опитані кореспондентом "Української правди. Життя" автомобілісти пропонують урядові та міській адміністрації Києва зайнятися вітчизняними дорогами, а потім змагатися з європейцями наввипередки.

"Ще рік - і їздитимемо на максимальній 20-30 км/год! Якщо Черновецький ще хоча б рік зачекає з ремонтом столичних автошляхів, то водії змушені будуть пересісти на трактори", - нарікає Катерина З. і додає: "Ями на міських дорогах зараз вже настільки величезні і небезпечні, що в них можна колесо залишити чи диск погнути. Я вже мовчу про Поділ, де їдеш одним колесом по трамвайній колії".

Погоджується з нею і професійний водій Олег К. зі стажем у 36 років: "Думаю, що це нововведення буде корисним лише за умови проведення підготовчих робіт. Я маю на увазі стан українських доріг, якими навіть при бажанні мало хто може їздити швидко. Якщо в Європі автобани перебувають у доброму стані, то наші автобанами назвати язик не повертається. То скоріше автостради від російського слова "страдать". Тож спочатку треба взятися за наші дороги, а потім вводити такі правила".

Джерела таблиці швидкостей: :driving.drive-alive.co.uk, ru.wikipedia.org та europe.org

Реклама:

Головне сьогодні