Креативний директор Banda Agency Павло Вржещ: З хаосу народжуються ідеї

Павло Вржещ — креативний директор Banda Agency, співзасновник агентства. В активі Павла понад 200 нагород фестивалів креативності, включно з New York festival, Epica, Golden Drum, а також дві номінації у шорт-листі Cannes Lions. Роботи Павла увійшли у каталоги Best AD Photographers Worldwide, що їх створює Luerzer's Archive.

Раніше я багато уваги приділяв деталям. Не було внутрішніх пріоритетів — на що витрачати сили, а на що ні. Зараз намагаюся стати радикальнішим. Просто зробити і все.

З хаосу народжуються ідеї. Креативність не може існувати там, де є чітка система. Природа креативності — це спонтанність, несподіванка, а хаос — частина цього. Хаос, насправді, цілком комфортний.

Коли у голові вир думок, ти бігаєш, поспішаєш і не можеш зосередитися це нормальний стан під час роботи. Цей хаос потрібно прийняти й навчитися з ним працювати. І радіти, що він є.

У брендингу й рекламі самотужки нічого не зробиш. Тільки командна робота дає результат. У проекті беруть участь десятки людей, і ти повинен вміти співпрацювати з ними. Це дуже стресова робота.

Коли ми беремо когось до команди, у нас критерій номер один людина не повинна бути мудаком. Зустрічаються дуже талановиті люди, але характер у них мерзенний. Ми вирішили, що такі люди токсичні. У командній грі така людина погіршує результат. Ми хочемо, щоб, приходячи на роботу, ми знали: з оцими людьми нам комфортно, тому що вони відкриті.

Великі ідеї народжуються у муках. Аби створити одну гідну ідею, потрібно вбити кілька сотень інших ідей. Це біль — кожен раз по шматочку себе різати. Легко вигадати перших 10 ідей, а потім дедалі складніше. Але, коли знайдеш ту саму ідею, розумієш, що воно того варте і ти готовий знову мучитися.

Я люблю доробляти все до кінця. Мені завжди потрібно поставити крапку. Я не можу кинути, я від цієї незавершеності страждаю.

Стан розпачу присутній у кожному проекті: вигадуєш, а нічого не виходить. Щоразу думаєш: не моє, я все кину. Раптово з’являється ідея і… ось воно, клас! Якщо людина не має справжнього таланту створювати ідеї і намагається лише імітувати креативність, вона просто вигорить за півроку і мучитиметься.

Я хочу стати добрішими, бо я буваю злим. Коли піджимають терміни — я можу бути дуже неделікатним: грубіянити, розмовляти дуже жорстко. Треба щось із цим робити. Треба записатися у спеціальний зал з тренером, де я навчуся бути добрим. Ходитиму тричі на тиждень.

Україні було би добре навчитися бути креативнішою і створювати ще більше ідей. Не може бути економіки без ідей. А люди зможуть вчитися бути більш творчими.

Є мрія зробити смішний кінець серйозної презентації. Наприкінці, на останньюму сладі де завжди пишуть "Дякуємо!" написати наприклад, "Вибачте".

Ми працюємо у якомусь своєму світі. Нам цікавий саме цей шматочок. Нас цікавлять ті компанії, які хочуть робити великі проекти і не бояться експериментів. З реалізацією проблем немає. Найголовніше — це вигадати. Тим паче, що зараз в Україні просто рай для творчості.

Я дуже пишаюся проектом для Євробачення, який ми зробили. Це було цікаво. Ми хотіли зробити такий дизайн, який би потрапив до світової історії дизайну Євробачення. І так сталося.

У мене є таке поняття — "думати руками". Деколи, аби щось придумати, потрібно просто почати дещо робити. Коли ти щось починаєш писати, думати стає легше.

Для мене головне, аби блокнот міг поміститися у кишеню джинсів.

Смартфон може замінити паперовий блокнот. Я раніше тільки телефоном і користувався, зараз і блокнот використовую, але все особисте я все одно у телефоні зберігаю.

У мене є ручка у формі риби. Привезли як подарунок із Португалії. Дуже кумедна штука, особливо, коли пишеш нею на важливій нараді.

Мої блокноти просто валяються. Потрібно лад навести. Це ж класика — списати дві сторінки блокноту й почати новий.

Правила Надзвичайного від Павла Вржеща

Реклама:

Головне сьогодні