Середній українець: бідний, але щасливий

Звичайно, образ типового національного героя, зібраний газетою "Сегодня", не є канонічним. Адже для того, щоб створити цю людину, довелося перерити купу статистичних даних та досліджень Держкомстату, облстатів, соціальних інститутів та інше.

Але журналісти постаралися зібрати не тільки фізичний, але й психологічний портрет середнього українця, тому щось рідне в ньому зможе знайти кожний.

Отже, середній українець - невисока жінка за 30, яка не довіряє повіям і політикам, на жаль, без вищої освіти.

В Інституті демографії НАН України зазначили, що дурним наше суспільство назвати не можна.

Як розповіли у відділі проблем якості демографічного процесу інституту, об'єктивну інформацію щодо освіти дає тільки перепис населення (наступний планується в 2012 році). Останній був у 2001, і за його результатами велика частина українців не має вищої освіти.

"Зараз серед молоді підвищився інтерес до вузів, але так виходить, що, працюючи на будівництві, можна одержувати не менше грошей, а може, й більше, ніж кваліфікований інженер. І прагматична молодь не втрачає 5 років, а йде відразу працювати", - пояснює старший науковий співробітник Світлана Аксьонова.

[L]

І все ж середній українець, що одержує середню зарплату і витрачає велику її частину на їжу, щасливий!

Гендиректор Київського міжнародного інституту соціології Володимир Паніотто зауважує, що нічого дивного.

"Щастя залежить від співвідношення того, чого в людини немає і його бажаннями, - пояснює він. - На це, зазвичай, впливає ситуація в нашій країні в порівнянні з іншими країнами, але більш за все ці бажання пов'язані з близькими людьми, знайомими. Тобто, якщо всі друзі купили квартиру, а ти ні - ти нещасливий. Якщо у вас все на рівні з іншими, то вас нічого не турбує".

"Що стосується патріотизму - це природний стан людини. Людина, у першу чергу, патріот не географії, на якій сталася криза, а людей, які її оточують. Адже не даремно людина, що їде за кордон, почуває себе самотньою", - додає він.

Подарунки і забобони

Середньому киянину 40 років. У нього є вища освіта, але працює він не за фахом - як правило, у сфері нерухомості та послуг (магазини, салони).

Заробляє 3293 гривні на місяць, які витрачає на "комуналку", їжу і побут: стрижку, хімчистку і т.д.

Більше 2 тисяч гривень на рік киянин викладає на подарунки. Забобонний. Він вдягається на ринку, відпочиває в Криму та Туреччині. Одружений, має одну дитину. Живе з родиною в двокімнатній квартирі. У нього є мобільний телефон, домашній комп'ютер.

Темп життя змушує киянина харчуватися у фастфудах, а нерви - палити. Кілька разів на рік ходить у театри та кіно. Говорить російською мовою, хоча рідною вважає українську.

Картопля і будинок

Типовий житель Дніпропетровська спілкується російською мовою й однозначно вважає її рідною. Йому 42 роки. Він має неповну вищу освіту, причому економіста. Середня зарплата в Дніпрі - 2283 гривень.

Житель Дніпропетровська одружений, має дитину. Основну частину грошей витрачає на їжу - переважно на овочі, намагаючись заощаджувати на м'ясі. Улюблена страва - картопля.

Авто, за даними ДАІ, у жителів Дніпра немає, так що немаленька стаття витрат у нього - витрати на громадський транспорт. Улюблене дозвілля - сидіти вдома. Там є комп'ютер і інтернет, де він проводить не менше 4 годин на день, ще пару годин - перед телевізором. Раз на місяць він ходить в кіно, а раз на два місяці - у театр.

Багато кави і "Жигулі"

Жителю Львова - 40 років, він заробляє близько 1700 гривень на місяць, але завжди знаходить можливості додаткового "лівого" доходу. Одержує передачі від родичів-заробітчан і продуктову підмогу від сільської рідні.

У нього двоє дітей, дружина-господарка. По святах надягає вишиванку, зберігає вдома Біблію і томик "Кобзаря" Шевченка. Поважає Бандеру.

Не поспішає, подовгу сидить із приятелями в "кав'ярнях" за "філіжанкою кави" з чарочкою коньяку. Взагалі, п'є багато кави.

Щонеділі вранці обов'язково ходить до церкви. Шанує всі релігійні свята, вірить у прикмети. Живе у 2-кімнатній квартирі в місті, має недорогий мобільний телефон і їздить на "Жигулях".

Питущий азартний Денис

Одесит молодий, йому близько 25 років. Як би іронічно це не звучало, але у Південній Пальмірі практично кожен 9-й шатен середньої статури на ім'я Денис Володимирович Іванов (принаймні так стверджують у місцевих паспортних столах).

Має дитину, одружений. Працює в транспортній сфері, офіційно одержує 1977 гривень. Є мобільний телефон, автомобіль ВАЗ "копійка" або "сімка". Знає англійську.

Дозвілля проводить у кафе, кілька разів на рік відвідує театри. Любить свинину, сир, бринзу, молоко. З алкоголю віддає перевагу пиву, до пива - сигаретка. Вдягається на ринку й у магазинах середнього класу. Азартний і часто закохується.

Клуб підстаркуватих джентльменів

За середнім віком Україна попадає в ряд найстаріших країн світу. Такими даними оперує Центральне розвідувальне управління США.

У своїй статистиці про популяції планети вони розбили світ на вікові сектори за середнім віком: до 20 років, від 20 до 25, від 25 до 30, від 30 до 35, від 35 до 40 і 40+.

Ми зі своїми 40,1 роками потрапляємо в число останніх. Серед сусідів України - Канада, Фінляндія, Швеція, Німеччина, Італія, Чехія, Австрія, Іспанія, Британія і Японія.

Дещо молодша Росія, середній вік у якій трохи не добирає 39 років, а також Польща, Білорусія, Румунія, Франція, Австралія, США. Приблизно на п'ять років менше середньому китайцю, аргентинцю, чилійцю та жителю Гренландії.

Середній вік 25-30 у Бразилії, Мексики, Алжира і Марокко, Туреччини, Ірану, Казахстану, Монголії, Індонезії, Індії. Ще молодші (20-25) Південна Африка, Ліберія, Єгипет, Саудівська Аравія, Пакистан і Узбекистан.

Зовсім юний середній житель у більшій частині Африки (наприклад, Уганда, Нігер, Малі, де середній вік коливається близько 15 років!), і в Афганістані, де великі показники народжуваності й смертності.

Усього ж світовий середній вік складає 28,4 роки, у жінок - 29 років, а в чоловіків - 27,7.

Секс по-українськи

Незважаючи на те, що наша нація не наймолодша, сексуальної енергії їй не позичати! За даними компанії Durex, що займається виробництвом презервативів, українці в середньому займаються сексом 108 разів на рік. А середній показник у світі - 103 рази.

За даними фармацевтичної компанії Bayer Scherin Pharma, наші чоловіки, яким за 30, набагато сексуально активніші за європейців. У цьому віці українці приділяють інтимному життю 4-18 годин на рік, коли наші сусіди по континенту 2-9, і задовольняються разом на тиждень, коли нам потрібно мінімум два!

Цією нехитрою, хоча приємною і корисною справою українці легко заміняють заняття спортом, що здебільшого ігнорують. За даними Research & Brandihg Group, більше 50% українців за 2009 рік жодного разу не займалися спортом.

Не любимо ми і читати. Книги в Україні купують лише 40-45% населення, половина з них не більше 10 книг на рік. Для порівняння: у Чехії, наприклад, за рік купують 15 книг. А за даними Книжкової палати України, торік на одного українця прийшлося 1,22 книги і брошури. При цьому в Іспанії, приміром, 7,8 книги, а в Росії 4,5.

Українська кишеня

Компанія Research & Branding Group наприкінці минулого року провела дослідження. Воно показало, що за минулий рік витрати на багато статей бюджету в українців виросли.

Якщо на початку 2009 на харчування і напої українці витрачали близько 790 гривень бюджету на місяць, то до кінця минулого року ця сума зросла до 972.

На побутову хімію, предмети гігієни і косметику витрати виросли з 144 до 294 гривень. На одяг і взуття - з 411 до 508 гривень, дозвілля і розваги - лише з 222 гривень до 255.

Але до їжі українці стали підходити більш вибірково, скорочуючи споживання дорогих продуктів і "баловства", як то м'ясо і м'ясні вироби (42 і 37% опитаних відповідно стали їсти менше), морепродукти (30%), 33% українців стали рідше їсти солодощі, і стільки ж - пити алкоголь.

Палити країна не кинула, але перейшла на дешевші марки сигарет. Та ж ситуація з чаєм, кавою, рослинною олією.

При опитуванні дві третини респондентів зазначили, що їх не задовольняє якість продуктів харчування, щоправда, задоволеність опитаних залежала від їхнього статку (чим вищий статок, тим більша задоволеність). Найбільшу підозру у людей викликають м'ясні і молочні вироби, фарш, риба і консерви (40, 32, 23, 10 і 9% опитаних відповідно).

На думку економіста інвестиційної компанії Astrum Олексія Блінова, українці стали витрачати більше з двох причин: перша - криза справді пішла на спад, у результаті чого багато хто знайшов роботу або повернувся на старе місце з неоплачуваної відпустки, друга - через інфляцію ціни виросли в середньому на 10%, а на продукти і побутову хімію навіть більше - до 50%.

Реклама:

Головне сьогодні