Тест

"Забери руки": киянка розпочала боротьбу проти сексуального домагання у громадському транспорті

Як розповіла вона "Українській правді. Життя", до цього її спонукав власний сумний досвід:

"В липні до мене вкотре домагалися в метро і мені урвався терпець. Я попросила допомоги оточуючих і не отримала жодної реакції. Моє обурення перейшло в бажання щось змінити. Це стається періодично зі мною, декілька разів ще більш ганебні вчинки сталися із рідною сестрою і подругами", - розповідає вона.

За її словами, її дуже обурила сама ситуація. "Неважливі пора року чи зовнішній вигляд жертви - ЦЕ НІКОЛИ НЕ ПРОВИНА ДІВЧИНИ. Я можу за себе постояти фізично, але нахабність кривдника (після мого зауваження, він сказав "ну так давай, вдар мене") і байдужість оточуючих мене шокувала і я сама не знала, що робити", - ділиться Марічка.

"Тому мій проект показуватиме жінкам, що робити та спонукатиме їх не боятися, не соромитися, не звинувачувати себе", - каже вона.

Авторка проекту Марічка Крітенко. Фото з Facebook

На її думку, соціальна реклама - це прекрасний інструмент для цього. Крім того, вона планує домогтися і змін у законодавстві - щоб за сексуальні домагання була кримінальна відповідальність.

Таким чином в неї з'явилася ідея розпочати кампанію "Report it to Stop IT- Kiev Ukraine" проти сексуальних домагань у транспорті та створити петицію із підписами, направлену до Київської міської державної адміністрації. Її головна мета - домогтися соціальної кампанії у транспорті.

"На сьогодні ми маємо більше 500 підписів, підтримку жінок з усієї України. Зацікавленість медіа, деяких політиків. Ми писали вже і до Метрополітену, і до КМДА. Поки немає жодних результатів, але чим більше уваги, тим більше шансів. А петиція та кількість підписів у ній - це вплив", - розповідає ініціаторка кампанії.

А ще вона додає шокуючий факт: "Після початку кампанії, виявилося, що КОЖНА жінка, яку я знаю пройшла через це".

Як у них?

Марічка додає, що за основу, вона брала міжнародний досвід. Соціальні реклами проти сексуальних домагань в транспорті уже існують десятиліття у Англії, США, Мексиці, Франції. В Англїї є спеціальний номер, на який можна написати смс - кривдника знайдуть по камерам спостереження та персональний проіздний і покарають.

Однією із найбільш успішних та великих кампаній стала британська "Report it to stop it", яка запрацювала у квітні цього року. Проект ґрунтувався на дослідженнях, які стверджували, що про 90% всіх сексуальних домагань у транспорті не повідомляють до поліції.

Вона стала продовженням проекту співробітництва британської поліції а також керівництва лондонського транспорту. Мета проекту, що розпочався ще у 2013 році, "Project Guardian" – зробити транспортну систему Лондона вільною від домагань.

США

"Це не мені має бути соромно. Ніхто не має права створювати тобі дискомфорт небажаними коментарями чи дотиками", - йдеться у соціальній рекламі в метро у Вашингтоні, США. На рекламі надано список контактів, куди можна поскаржитися на інцидент. Кірм того, дівчат закликають заявляти про інцидент працівникам на станції метро/водіям автобусів.


"Потрися об мене і я на тебе заявлю. Якщо вас чіпають чи трутся, то говоріть про це. А ще краще фотографуйте та надсилайте нам у поліцейський відділок", Бостон, США.

Мексика

Боротьба з сексуальними домаганнями на робочому місці - реклама в Мексиці, 2006 рiк. "Сексуальні домагання це ганьба нашого суспільства. Жодна жінка не повинна бути сприйнята як сексуальний об'єкт на робочому місці".

"Наше завдання – це підписи, поступово ми їх набираємо і вони будуть нашим головним козирем. З петицією ми звернемося до нової влади, коли вже не буде ажіотажу навколо виборів", – каже Марічка Крітенко.

"Українська правда. Життя"