У 70% сімей дружина є основним виконавцем хатньої роботи - дослідження

— 3 листопада 2015, 10:47

Майже у 70% сімей дружина є основним виконавцем хатньої роботи. Про це йдеться у дослідженні Київського міжнародного інституту соціології.

Так, воно виявило диспропорцію у поглядах жінок та чоловіків на розподіл домашньої роботи та обов’язків по догляду за дітьми. Результати представлені для тих домогосподарств, де жінка все ще виконує всі або більшість хатніх обов’язків.

Майже половина (49%) українок бажають справедливості у розподілі хатньої роботи, тобто на запитання "Чи готові ви розділити порівну домашні обов’язки та догляд за дітьми?" кожна друга жінка відповіла позитивно.

Ще 25,9% жінок згодні віддати чоловікові невелику частину домашніх справ та розділити догляд за дітьми.

Чоловіки ж у більшості (56,5%) згодні взяти на себе трохи домашніх справ та частину турбот по догляду за дітьми. І лише менше ніж чверть (22%) чоловіків не проти поділити домашні обов’язки порівну. А тих, хто згоден взяти на себе більшу частину домашніх справ та догляд за дітьми лише 9,9%.

Соціологічне дослідження виявило також регіональні особливості проблеми. Чоловіків, що готові змінити усталений порядок та "розділити порівну домашні обов’язки та догляд за дітьми" із дружинами на Сході України більше (33%), ніж на Заході (23,9%), Півдні (22,7%) та у Центральних регіонах (12%).

А тих чоловіків, хто взагалі не бажає брати на себе хатні обов’язки у Західному регіоні (8,3%) більше ніж на Півдні (7,9%) та в Центральних областях (2,5%), а от на Сході таких представників сильної статі не виявилось жодного.

Що стосується жінок, які готові розділити хатні обов’язки та виховання дітей порівну – на Заході таких виявилось порівняно більше (53,6%), ніж на Півдні (40,7%), у Центрі (49,8%) та у Східному регіоні (51,4%).

Щоб змінити усталені в українському суспільстві стереотипи Фонд народонаселення ООН в Україні спільно із Міністерством соціальної політики України проводять інформаційну кампанію "Щастя у 4 руки". Кампанія має на меті навчити пари будувати сімейні стосунки на рівних, розподіляти домашні обов’язки порівну та підкреслює важливість участі татусів у догляді за маленькою дитиною.

"Головний меседж для нас, – говорить Павло Замостьян, в.о. представника Фонду народонаселення ООН в Україні, – це те, що разом набагато легше. В Україні й досі розповсюджені ґендерні стереотипи, які не дають жінці достатньо часу і не дають розвиватися в своєму професійному житті. Ми прагнемо принаймні почати змінювати стереотипи, адже вони є основою всіх проявів ґендерної дискримінації у суспільстві".

Підсумовуючи, пан Павло Замостьян зазначив: "Я дуже сподіваюся, що результатом цієї кампанії стане більша кількість чоловіків, які пишатимуться тим, що вони доглядають за малюком чи миють посуд. Адже це робить їх сильнішими не лише в очах жінок, але й в очах всього суспільства".

Опитування проводилося в 110 населених пунктах у всіх областях України, окрім Автономної Республіки Крим. Загалом в рамках дослідження було проведено 2041 інтерв’ю з респондентами.

"Українська правда. Життя"

Реклама:

Головне сьогодні