На фото полуниць немає червоного кольору, але всі його бачать. Чому?

— 2 березня 2017, 12:25

Акійоші Кітаока, професор психології японського університету Рітсумейкан, опублікував світлину з оптичною ілюзією.

Усі одразу помічають, що на фото зображена полуниця, яка здається, звичного червоного кольору. Але насправді на знімку немає жодного червоного пікселя.

Світлина з полуницею з'явилася через кілька років після сукні, яка викликала пристрасні суперечки в соцмережах. Одним вона здавалася золотого кольору із білими смужками, а іншим – чорно-синього.

[L]В основу таких оптичних ілюзій покладена та сама властивість.

Фахівці пояснюють, що на фото продемонстрована константність сприйняття кольору, йдеться на ПостНауці.

Константність – властивість зорового образу залишатися незмінним при зміні умов сприйняття. Зокрема, це стосується характеристик кольору, коли змінюється рівень освітленості.

Крім кольору, ми сприймаємо сталими розмір предмета і швидкість його переміщення. Наприклад, для нас двері мають прямокутну форму незалежно від того, під яким кутом вони відчинені, хоча в більшості випадків її проекція на сітківку має форму трапеції.

Те саме стосується сприйняття кольору. Улюблена сорочка для нас синя і на світлі, і в напівтемній кімнаті.

На зображенні, яку створив психолог Акійоші Кітаока, ми бачимо полуниці червоними, хоча насправді червоних пікселів в цьому зображенні немає.

Однак не можна забувати, що константність сприйняття тісно пов'язана ще з однією його особливістю – предметністю.

Ми сприймаємо не кольори і форми, а предмети, що мають певне значення. І образ будь-якого предмета включає не тільки відчуття, а й наші знання про цей предмет, накопичений нами досвід взаємодії з ним.

І цей досвід дуже впливає на наше сприйняття, іноді створюючи потужні ілюзії.

Інакше кажучи, ми бачимо світ так, як він може виглядати відповідно до наших знань про нього. І якщо ми звикли бачити полуницю червоною, то наш досвід робить внесок у той образ, який формується з урахуванням механізмів константності сприйняття.

Реклама:

Головне сьогодні