На супутнику Сатурна знайшли потенційну можливість для життя

— 1 серпня 2017, 16:08

Астрономи виявили на найбільшому супутнику Сатурна – Титані – потенційний інгредієнт для існування там живих мікроорганізмів.

Отак виглядає супутник Сатурна – Титан

Про це пише видання The Sciencenews з посиланням на Science Advances.

Вініловий ціанід (C2H3CN), який виявили вчені, призначений для утворення мембранних структур.

Дослідники вирахували, що в рідких морях метану на Титані стільки вінілціаніду, що він може утворити близько 10 мільйонів клітин у кубічному сантиметрі.

[L]До прикладу, на Землі близько мільйона бактерій знаходяться в кубічному сантиметрі океанічної води біля берега.

"Це дуже позитивна новина для подальших досліджень живого на Титані", – вважає вчений Корнельского університету Джонатан Лунін, який не брав участі в новому дослідженні.

На Титані немає води, яку зазвичай вважають передумовою для життя.

Замість цього там багато рідкого метану. Існує навіть метановий цикл, який імітує водний цикл Землі. Але на Титані настільки холодно, як правило близько -178 °С, що найменша одиниця життя ховатиметься у підземних морях супутника.

У 2015 році вчені Джеймс Стівенсон і Паулетт Кленсі досліджували можливість існування життя в метані.

Комп'ютерне моделювання передбачило, що ціаністий вініл може створювати гнучкі бульбашки, так звані azotosomes, які є стабільними у рідкому метані. Ці бульбашки мають такі ж здатності, як клітинні мембрани на Землі, – захищають генетичний матеріал і концентрують необхідні для життя біохімічні реакції.

Раніше в атмосфері Титану вже було виявлено вуглець, водень та азот. Але ніхто не знав, чи з'єднані ці атоми. Тепер відомо, що за це відповідає вінілцианід.