У 8 років в університет, або Як зайняти дитину з користю

В Україні з'явився безкоштовний "Німецький цифровий дитячий університет", вчитися в якому можуть діти 8-12 років.

І, хоча насправді ця гучна назва не має жодного відношення до вищої освіти, а йдеться просто про цікаві відео й завдання, це хороша можливість для дітей з усієї України, які мають доступ до інтернету, безкоштовно не лише поглибити знання з німецької мови, а й дізнатися щось нове про світ навколо.

Проект започаткував Goethe-Institut в рамках українсько-німецького року мов.

"Українська правда. Життя" побувала на презентації проекту 12 листопада та випробувала його на 8-річній дитині журналіста.

ЦЕ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ НІМЕЦЬКОЇ?

Не тільки. Скоріше для пізнання світу. Навчатися в "університеті" можуть діти й без знання німецької мови. Головне – уважно дивитися відеоролики й виконувати завдання до них.

Однак у кожному відеоуроці потрібно "ловити" мишкою німецькі слова, що рухаються по екрану.

У відеоуроках потрібно "ловити" німецькі слова

Крім того, бонусні завдання потребують знання німецьких слів – скажімо, потрібно серед розкиданих букв знайти слова, що зустрічалися у відео, або з'єднати німецьке слово з українським перекладом.

Водночас, як показує експеримент, навіть це можна виконати без знання німецької.

Для тих же, хто вже вивчає цю мову, є можливість слухати нею лекції або включити німецькі субтитри.

ЯК ПРОХОДИТЬ НАВЧАННЯ?

Після короткої реєстрації дитині відкриваються лекції трьох "факультетів" – "Людина", "Природа" і "Техніка".

Починають кожну лекцію лялькові персонажі – професор Ейнштейн, його помічниця Софі Шлау та дрон Йово, між якими розгортаються цікаві гумористичні діалоги.

Окрім професора Ейнштейна, його помічниці та дрона, в деяких відео з'являється Крістоф
– ведучий німецької програми "Передача з мишкою"

Потім дітям показують відео на тему лекції, що триває не більше 10 хвилин. Після відео потрібно виконати три основні завдання та одне бонусне. За всі виконані завдання до кожної лекції учні отримують по дві нагороди.

Передбачається, що в залежності від отриманих нагород дітям присвоюватимуть "титули" – студента, бакалавра, магістра, доктора чи професора.

Завдання не складні, але для їх виконання потрібно уважно дивитися відео.

Наприклад, дитину можуть попросити розташувати події в тій послідовності, як вони відбувалися на відео, або згадати кількість дітей чи предметів, що фігурувала в ролику, відповісти на питання про тонкощі певного процесу, тощо.

Стресовий фактор у цьому процесі відсутній. Якщо завдання виконується невірно, дитині показують правильні й неправильні відповіді та просто пропонують пройти його ще раз. Необмежену кількість разів.

Передивлятися відео також можна знову і знову.

На сторінці "університету" рекомендується займатися 2-3 години на тиждень, максимум 30 хвилин щодня, щоб не зашкодити зору.

ЯКІ ТЕМИ ЛЕКЦІЙ?

Всього в "університеті" планується 45 лекцій, але поки що доступно лише 12 – по 4 для кожного "факультету". До кінця грудня їх має бути вже 30.

Серед доступних зараз на факультеті "Людина" – "Шрифт для сліпих", "Бітбокс", "Графіті", "Гра тіней".

Згодом відкриються ще теми "Символ серця", "Американські гірки", "Донорство крові", "Загоювання рани", "Кулінарне мистецтво" та "Желейні ведмедики".

Дітям доступні лекції трьох "факультетів"

На факультеті "Природа" доступні: "Чому шумить мушля?", "Як виміряти ширину річки?", "Як відлякувати пташок?", "Чи повертаються соняшники за сонцем?". Згодом будуть ще "Собаки-поводарі", "Світлячки", "Павутина", "Тріск вогню", "Плодоніжка яблучка", "Падіння мурашки".

Факультет "Техніка" розкриває такі теми як "Автопілот", "Онлайн-гра", "Феєрверк" та "Як малювати за допомогою світла?".

Очікуються також "3D-друк", "Шлагбаум", "Табло на зупинці", "Ями на дорозі", "Повітряна кулька" й "Вітряний млин".

ЗВІДКИ БРАЛИСЯ ВІДЕО?

Більшість відео створені на основі популярної в Німеччині телепрограми "Передача з мишкою".

Як пояснила "Українській правді. Життя" заступник директора та керівник мовного відділу Goethe-Institut в Україні Сюзанне Бекер, ця телепрограма існує вже багато років.

Керівник мовного відділу Goethe-Institut в Україні Сюзанне Бекер

За її словами, німецькі відео були синхронізовані українською мовою.

Однак у німецькому варіанті програми фігурують ведучий Крістоф та "миша", а в українському з'явилися вже професор Ейнштейн, його помічниця та дрон.

ЧИ МОЖНА ВИКОРИСТОВУВАТИ ЦІ ВІДЕО У ШКОЛІ?

На сторінці "Німецького цифрового дитячого університету" є спеціальний розділ для вчителів.

Як розповіла Бекер, у Німеччині деякі вчителі використовують ці відеофільми для навчання в школах.

[L]"Для деяких фільмів ми розробити дидактичні матеріали, які пояснюють, як будувати заняття на основі цих фільмів. І ми збираємося розвивати це в Україні.

Ми плануємо працювати з учителями, щоб показувати їм, як можна це використовувати під час занять", – говорить вона.

Відповідні дидактичні матеріали німецькою мовою розміщені на сайті.

За словами Бекер, в інших країнах досвід використання відео з "дитячого університету" на уроках німецької вже є.

"І тут ми вже також отримали запити від зацікавлених вчителів, які хочуть це використовувати", – додає вона.

ЧИ ЦІКАВІ ДІТЯМ ЦІ ЛЕКЦІЇ?

Як свідчить експеримент "Української правди. Життя" – так.

Допущена до комп'ютера "піддослідна" дитина легко, між іншими заняттями, за три дні пройшла 9 із 12 доступних на цей час лекцій, виконавши завдання до них.

За три дні дитині вдалося отримати 17 нагород

Найбільше сподобалися відео про те, як створюється онлайн-гра і як малювати за допомогою світла.

При цьому відсутність знань з німецької мови її жодним чином не зупинила. Оскільки з перекладачем Google Translate дівчинка була знайома й раніше, то просто відкрила його в сусідньому віконці браузера. А слова, які фігурували у відео і які потім потрібно було знайти серед інших букв, завбачливо виписувала на листочок.

Серед цих букв можна знайти німецькі слова, якщо перед тим їх виписати

Одного разу навіть була помічена у відмові від пропозиції братика подивитися мультик на користь навчання в "дитячому університеті".

Загалом ролики зроблені якісно, в динамічній і цікавій для дітей манері. Українська озвучка також порадувала.

Що стосується заявлених вікових рекомендацій у 8-12 років, то їх цілком можна розширити. Самі відео можуть бути цікаві й набагато меншим дітям, навіть якщо вони не зможуть виконати до них завдання. Та й старші підлітки і дорослі можуть почерпнути для себе щось нове й корисне.

Тому це однозначно може стати хорошою альтернативою для дітей по всій Україні, які проводять час перед мультиками або комп'ютерними іграми.

Одне шкода – лекцій хотілося б більше.

Катерина Тищенко, УП

Реклама:

Головне сьогодні