6 способів не дозволити соцмережам маніпулювати вами

Facebook і Twitter мають величезний контроль над онлайн-життям своїх користувачів.

Фото: LeonidKos/Depositphotos

Соцмережі допомагають нам залишатися на зв'язку з нашими друзями та родиною, бути в курсі останніх подій та ділитися своїми думками. Але ми навіть не підозрюємо, яку ціну можемо платити за це.

[L]17 березня Facebook заблокував сторінку компанії Cambridge Analytica, яка допомогла Трампу виграти вибори. Як виявилося, компанія незаконно отримала дані про 50 мільйонів користувачів Facebook для створення ефективної політичної реклами.

Twitter не набагато краще. Після кількох років тролів і фейкових новин, він хоче створити показники якості бесід користувачів Twitter, щоб зрозуміти, як зробити соцмережу більш приємним місцем для спілкування.

Тож що робити, якщо відчуваєте, що соціальні мережі користуються вами? Боротися з цим. MIT Technology Review радить, як зробити це вже зараз.

Алгоритми Facebook і Twitter контролюють все, що ми бачимо у нашій стрічці новин. Ось чому ви, наприклад, завжди бачите пости вашого найкращого друга, але не сусіда по кімнаті, з яким ви просто не спілкуєтеся онлайн. Або чому ви бачите новини лише з певних джерел, а не з інших.

Ви можете зламати цей алгоритм, використовуючи такий інструмент, як Gobo. Він з'єднується з обліковими записами Twitter і Facebook і дозволяє контролювати інформаційні канали таким чином, що самі соцмережі не можуть робити цього.

Повзунки дозволяють регулювати такі опції, як серйозні або беззмістовні історії у вашому каналі новин, який відсоток повідомлень ви бачите від чоловіків чи жінок або кількість політичної різноманітності. Інструмент також дозволяє бачити, що він видаляє з вашої стрічки новин та чому.

А якщо зовсім позбутися стрічки новин? Спробуйте використати щось на зразок Feedless – додаток iPhone, який блокує більшу частину вмісту в новинних стрічках Facebook, Instagram та Twitter під час веб-перегляду у iOS Safari.

Увімкнувши його для Facebook, ви зможете переглядати свій повний профіль та сповіщення. Ви також можете опублікувати оновлення статусу. Але ваша стрічка новин просто зникне.

Майже неможливо покинути ті соцмережі, які ми вже використовуємо та перемкнутися на інші.

Але є сенс у тому, щоб знайти свою нішу.

Існує безліч різних онлайнових спільнот, багато з яких присвячені конкретним інтересам.

Наприклад, якщо вам подобаються книги, спробуйте Litsy. Захоплюєтеся дизайном і хочете показувати те, над чим ви працюєте зараз, можливо, Dribbble допоможе вам у цьому.

Ви ніколи не замислювалися, які дані про вас доступні для рекламодавців?

У Twitter, принаймні, неважко з'ясувати, як цілеспрямована реклама на вас. У цій соцмережі ви можете відмовитися від реклами відповідно до ваших інтересів у налаштуваннях персоналізації та даних.

Після цього зміняться рекламні оголошення, які ви бачите у Twitter, проте вас не буде вилучено з аудиторії рекламодавців.

Якщо ви натиснете "Ваші дані у Twitter" і введете свій пароль, ви побачите всю інформацію, яку зібрала про вас ця соцмережа і зможете надіслати запит на список рекламодавців, до аудиторії яких ви входите.

Ви також можете побачити і керувати подібною інформацією у Facebook.

У розділі "Налаштування" натисніть "Реклама", щоб переглянути дані про вас, якими соціальна мережа ділиться з рекламодавцями.

Натисніть "Ваші інтереси", щоб видалити певні інтереси, які використовує Facebook, щоб націлити рекламу на вас або натисніть "Рекламодавці, з якими ви взаємодіяли", щоб також видалити деякі з них.

Якщо ви насправді дуже залежні від Facebook і Twitter, ви можете прийняти більш рішучі кроки аж до видалення акаунтів.

У Twitter натисніть на зображення профілю користувача у верхній правій частині сторінки та торкніться "Налаштування та конфіденційність", якщо ви користуєтеся веб-браузером. Після цього прогорніть донизу і натисніть "Деактивувати профіль".

У Facebook все більш заплутано. У веб-браузері натисніть "Налаштування", у розділі " Основні налаштування облікового запису" оберіть опцію "Керування обліковим записом". Серед перерахованих варіантів ви знайдете "Видалити свою сторінку".

Якщо ви хочете, щоб ваш акаунт був видалений після смерті, ви можете надіслати запит на безповоротне його видалення у майбутньому. Для цього натисність "Запитати видалення облікового запису". Після того, як хтось повідомить Facebook про вашу смерть, більше ніхто не зможе бачити ваш акаунт.

Ще одна підказка: ви можете завантажити копію ваших даних з Facebook у загальних налаштуваннях.

У Twitter ви можете надіслати запит на свої дані у розділі "Ваші дані у Twitter".

Це може звучати радикально, але ви можете створити вашу особисту соцмережу та запросити ваших друзів приєднатися до неї за допомогою пратформи Mighty Networks.

Заплативши щомісячну плату, можна запустити свою власну соціальну медіа-імперію.

Реклама:

Головне сьогодні