Як ми любимо? 5 мов кохання від доктора філософії

Ми очікуємо, що інші любитимуть нас так, як ми самі звикли любити.

Якщо даруємо подарунки, то чекаємо їх від інших. Звідси оці "вона мене не розуміє" та "він мене не любить".

[L]Хтось любить вас не так, як ви собі уявляли?

Якщо відповідь ствердна, тоді що відбувається може пояснити американський консультант з питань подружжя та сім'ї, доктор філософії Гері Чепмен, автор книги "5 мов любові".

Він пояснює, що якщо хтось любить інакше, ніж нам хотілося б, це не применшує зусиль людини. Вона робить гігантські спроби взагалі любити – так, як вміє.

За його словами, кожна людина має мову-спосіб, яким показує іншим, що любить їх.

Всього мов п`ять. Здебільшого ми маємо одну домінуючу, але іноді володіємо одразу декількома мовами любові.

Розглянемо їх всі.

1

Подарунки

Кожного разу, коли Оксана заходить в кавові крамнички, вона згадує про Андрія. Для неї дарувати презенти – це показати, що вона думала про нього та що він має для неї значення.

Люблять через подарунки та сюрпризи найчастіше візуали, тобто ті, хто сприймає світ найбільше через зображення. Ви легко розпізнаєте їх в натовпі: вони – естети, вміють гармонійно підбирати одяг та аксесуари.

Такі люди в розмові багато уваги приділяють зовнішньому опису людей та явищ. Знають чи не усі відтінки кольорів та можуть їх назвати. Їх рухи витончені та зграбні.

2

Слова

Юлі легко говорити, що вона любить Дениса. Для неї це так само приємно та природньо, як написати душевне повідомлення посеред робочого дня та при зустрічі розповідати про те, що трапилося сьогодні.

Часто та без особливих труднощів говорити про те, що любить, – це про аудіалів. Їм важливо сприймати реальність через звук. Шум та музика, вуличні обривки розмов, цитати з фільмів – все це міцно закарбовується в пам`яті аудіалів.

Саме тому людям з цією мовою любові винятково легко пояснювати, що вони відчувають.

А голос коханої людини для аудіалів має особливе значення. Вони надають перевагу тим, чий голос здається милозвучним та приємним для слухання.

3

Обійми та доторки

Друзі навіть спершу жартували над ними. Коли на роботі був не найкращий день чи емоції переповнюють, Сашко обіймає Христину. Як він повторює: "У всіх незрозумілих ситуаціях – обіймай Христю". Це вже стало їх традицією.

Ця мова любові означає, що людина намагається торкатися тих, кого любить, обіймати, пробує жартівливо щипати: під час приготування їжі, в супермаркеті, в метро.

Ці рухи не завжди мають сексуальний підтекст. Часто, це "я тебе люблю, тому хочу фізично відчувати, що ти дійсно поруч".

Обійми та доторки як мова любові притаманні кінестетам – людям, які пізнають світ через доторки.

Вони перед покупкою торкаються чи не всіх сорочок в магазині, щоб обрати ту, яка приємна на дотик. Їм важливі фактури, поверхні та все, чого можна сягнути (торкнутися). Це дає необхідну інформацію, яка допомагає почуватися комфортно.

4

Вчинки служіння

Аня розповідає, що її хлопець взяв на себе всю домашню роботу, коли вона мала захист наукової роботи. А коли навчання стало займати увесь час, він готував та приносив їй обід в кімнату, нагадував про сон та дзвінки батькам.

Вчинки є універсальною мовою любові, бо властива аудіалам, візуалам та кінестетам.

Найбільше через вчинки любов виражають небагатослівні люди, яким складно, зокрема, зізнаватися в тому, що вони переживають.

Людям з цією мовою любов здається чимось дуже конкретним – її вимірюють діями в тих чи інших ситуаціях.

5

Час, проведений разом

Олег разом зі своєю дівчиною прибирають щосуботи. Заняття не приносить особливої радості, проте їх підтримує, що вони наводять лад вдвох. Так само разом вони роблять улюблені справи – закупи та перегляд кіно.

Любити цією мовою – це зосередитися на іншій людині під час спільної вечері, походів за продуктами, навіть – коли у вас проблема, яку вже треба вирішити. Без оновлення стрічки новин Facebook та обмірковування, що скаже керівниця завтра на зборах.

Йдеться про те, щоб не перебувати думками деінде, а бути тут і тепер.

Марта Приріз, психологиня, спеціально для УП.Життя

Всі світлини від Depositphotos

Реклама:

Головне сьогодні