Українці задоволені своїм життям більше, ніж життям країни – опитування

Українці почали вище оцінювати рівень свого благополуччя, ніж у попередні роки.

Фото anabgd / Depositphotos

На це вказує дослідження Київського міжнародного інституту соціології.

За останні три роки індекс задоволення власним життям зріс з -8 до 6 і відповідає рівню довоєнного 2013 року.

Він може коливатися від -100 до 100 балів, де -100 – найнижча оцінка ситуації і повна незадоволенність нею, а 100 – це найвища оцінка.

Зростання задоволенності власним життям пов'язане із тим, що у людей зріс рівень оптимізму щодо життя родини в майбутньому і підвищилося відчуття щастя.

При цьому своїм благополуччям українці задоволені набагато більше, ніж життям країни.

Тоді як індивідуальне благополуччя вони оцінюють у 6 балів, благополуччя країни – у -46, що менше, ніж у довоєнні роки.

На самопочуття українців впливають кілька характеристик:

(щоб переглянути всі, скористайтеся стрілочками)

Вік

Що старше людина, то нижче рівень її благополуччя.

А от сприйняття суспільного благополуччя з віком практично не змінюється (крім молоді до 30 років, яка більш оптимістична, ніж інші вікові групи).

Стать

Чоловіки дещо вище оцінюють ситуацію в Україні, ніж жінки, а їх індивідуальне благополуччя суттєво вище.

Це може бути пов’язано з тим, що жінки довше живуть, а самопочуття з віком погіршується.

Освіта

Що вище рівень освіти, то вище рівень індивідуального благополуччя.

На сприйняття суспільного благополуччя освіта практично не впливає.

Регіон проживання

Щодо сприйняття суспільного благополуччя, то найкраще його оцінюють у Західному регіоні і найгірше – у Південному.

Індивідуального благополуччя вище оцінюють на Заході і в Центрі (11 і 8 балів відповідно) і дещо нижче на Ппівдні і Сході (-1).

Всеукраїнське опитування громадської думки проводилося з 18 по 30 травня 2018 року.

Усього опитано 2025 людей віком від 18 років, які мешкають у 108 населених пунктах усіх областей України (окрім АР Крим).

Статистична похибка вибірки (з імовірністю 0,95 і за дизайн-ефекту 1,5) не перевищує:

  • 3,3% — для показників близьких до 50%;
  • 2,8% — для показників близьких до 25%;
  • 2,0% — для показників близьких до 10%;
  • 1,4% — для показників близьких до 5%.
Реклама:

Головне сьогодні