Руханка замість уроку. Як TikTok допоміг зробити фізкультурну революцію

Руханка замість уроку. Як TikTok допоміг зробити фізкультурну революцію

Анна Домніч

викладачка Новопечерської школи та керівниця студії мажорет-спорту Lucky Dance

Як зробити заняття фізкультурою не приводом прогуляти, а уроком, на який з нетерпінням чекають школярі? Навіщо вчителю реєструватися в TikTok, як бути в курсі трендів, як надихати учнів і бути їм другом?

Про це розповідає Анна Домніч, викладачка Новопечерської школи та керівниця студії мажорет-спорту Lucky Dance. Її руханки збирають мільйони переглядів у TikTok, до спортивних челленджів підключаються діти зі всієї України, а відео підхоплюють зірки.

10 вересня Анна прочитає лекцію на онлайн-конференції для всіх причетних до викладання фізичної культури для школярів "Інновації тіловіховання".

Анна Домніч

Коли я прийшла працювати в школу, відразу помітила: дітям "не заходять уроки" фізкультури. Учнів можна зрозуміти.

На перерві ти гортаєш Instagram і дивишся відео в TikTok, а потім раптово потрапляєш на заняття з епохи Брежнєва.

Я задалася питанням: як зробити так, щоб урок фізкультури був не просто уроком, а подією, на яку б хотілося бігти?

Я вирішила щось поміняти. Міняти довелося багато.

Починаючи зі свого власного підходу до соцмереж як до чогось другорядного, закінчуючи стереотипом про образ учителя фізкультури.

Зараз у руханки десятки мільйонів хештегів в TikTok. Школи по всій Україні почали проводити руханку. Її почали практикувати вчителі інших предметів у себе на уроках.

До руханки приєднувалися багато зірок: Леся Никитюк, Jerry Heil, Даша Астаф'єва, Юрій Ткач, Олександр Усик, Олена Кравець. Десятки мільйонів хештегів. Як так вийшло?

Будьте з учнями на одній хвилі

Після перших днів роботи в школі я зробила висновок: звичайні зарядки вже не актуальні. Образ уроку, коли чоловік старше 40 років зі свистком вишикує дітей по стійці "струнко", в минулому.

Вчитель не повинен бути вище учнів. Звичайно, повага до викладача повинна бути, але така ж повага має бути й до дитини.

Класно, коли вчителю можуть сказати, що він щось робить не так і як можна поліпшити заняття. У ХХІ столітті діти знають багато, і круто, якщо вчитель може до них прислухатися.

Я хотіла реформувати урок фізкультури та перетворити його на розминку з елементами танців. Із рухами, які зараз у трендах у TikTok та Instagram.

Я почала вигадувати заняття, використовуючи тренди TikTok під актуальну українську музику.

Дітям це дуже сподобалося! Та так, що незабаром ми танцювали ці руханку всією школою на різних заходах...

Будьте гнучкими та подумайте про план "Б"

...А коли з'явилася Всеукраїнська школа онлайн, руханку танцювала вся Україна.

В онлайні у тебе прямий контакт із дітьми. Але що робити, якщо грянув карантин і тепер уроки тільки по Інтернету? Повинен бути план "Б".

Я почала запускати Instagram-челлендж. Наприклад, ти повинен у прискореному форматі знімати на відео свою розминку. Протягом 30 днів. Звичка формується 21 день, тому є шанс, що це ввійде в повсякденність.

Мої челленджі — наприклад, "шпагат-челендж" — підтримали понад тисячу дітей і дорослих.

Якщо приділяєте трохи більше часу, уваги, креативу — то відеоуроки стануть цікавими. Під час карантину ми, наприклад, рахували, скільки кроків учні можуть зробити в квартирі за день.

Ще ми умовно поділили уроки на частини: писали, навіщо потрібен спорт, малювали портрет спортсмена.

Діти бачили після уроку мої відео, які я їм відправляла, як я тренуюся вдома, отримували постійний фідбек за своїми завданнями.

Розповідайте про свою роботу в соцмережах

Раніше мені здавалося, що соцмережі — це заняття винятково для вільного часу. Але під час карантину я змінила свій підхід. У соцмережах учитель позиціонує себе як людина, що подає приклад. Це певний тип сторінки.

Я б радила почати з Facebook та Instagram. До речі, з радістю на своїй сторінці поділюся цікавим профілем учителя. Напишіть про свою історію, свій досвід. Поділіться своїми проблемами — це добре "заходить"

Слідкуйте за трендами та придумуйте свої

Я говорю як про тренди в широкому сенсі слова, так і про тренди TikTok. Спочатку я не розуміла, як він працює, але зараз це моя улюблена соцмережа.

Звичайно, вчитель не повинен з ранку до вечора сидіти в TikTok і вивчати тренди, але як мінімум бути в курсі снайпопулярніших і пропонувати дітям цікаві рухи, повинен.

Я записувала свої рухи та пропонувала дітям зняти зі мною дует. Потім вибирала три найцікавіші номери та дарувала дітям подарунки. Це історія про те, як діти встають із дивана та починають займатися спортом.

Зараз я запустила свій тренд: "5 чудових речей челлендж".

Наприклад, одна з таких речей: я була в іншому місті та купила подарунки для дітей, вийшла в центр і влаштувала соціальний експеримент: дарувала подарунки тим дітям, чиї батьки не могли собі їх дозволити.

Кожен учитель може запустити свій челлендж. Питання тільки в ефективності роботи, а як це назвати — другорядна історія.

Не оцінюйте дітей

Часто дітей намагаються заманити оцінками. Це пройдений етап.

Наприклад, в школах Фінляндії вчителі порівнюють рівень дитини на початку року, на проміжному етапі та наприкінці. Діти мотивовані не оцінкою, а результатом і своїм прогресом.

Я намагаюся не оцінювати дітей. Якщо вчитель горить своїм предметом, робить його цікавим, придумує ігри, йому не потрібні жодні оцінки.

Будьте другом для дітей, тоді й мотивація знайдеться.

Головне сьогодні