Вчені знайшли у рибі токсини, які руйнують імунітет людини

— 19 квітня 2016, 17:22

Результати роботи вчених було опубліковано у науковому журналі Science Advances.

Забруднювачі можуть зберігатися у м'язових тканинах риби і заважати природним захисним силам організму позбавлятися шкідливих токсинів.

Про це дізналася команда дослідників зі Скриппського інституту океанографії університету у Сан Дієго, повідомляє видання Medical Daily.

"Коли їмо забруднену рибу, ми послабляємо критично важливу систему захисту нашого організму", — розповів провідний автор дослідження Амро Хамдун, професор департаменту морської біології.

У людей є важливий білок P-glycoprotein (P-глікопротеїн) чи P-gp, котрий бореться зі шкідливими токсинами. Він, як сек'юріті у дверях, відкидає сторонні хімічні речовини з тіла та може протистояти багатьом токсичним хімікатам одразу.

Однак без нього токсини можуть вільно розповсюджуватись у клітинах тіла без жодного спротиву.

Роками науковці підозрювали, що певний клас забруднювачів, відомий як "стійкі органічні забруднювачі" чи POPs, були небезпечними, бо могли прослизнути повз P-gp та спричинити пошкодження. Однак вчені не знали, як це відбувається.

Фото Jeff Kubina/Flickr

Тому професор Хамдун та його команда дослідили дію 10 різних стійких забруднювачів.

Вони з'ясували, що насправді забруднювачі не прослизають повз білок, а приєднуються до нього, автоматично зупиняючи його дію проти токсинів.

"Ці хімічні речовини з навколишнього середовища імітують взаємодіюз білком. Однак їх не викидають з організму, натомість вони не дозволяють p-глікопротеїну виконувати свою роботу".

Дослідники вважають, що це ризик для шанувальників риби.

У рибі, виловленій біля берегів американського штату Луізіана та у Мексиканській затоці, знайшли високі рівні стійких ворогів захисного протеїну P-gp.

Науковці припускають, цо такі речовини можуть міститися не лише у рибі, а й у м'ясі та молочних продуктах.

"Можна припустити, що деяка риба "є носієм" одразу кількох токсинів і це є потрійною загрозою, адже результати свідчать, що численні токсини діють ніби об'єднана армія проти захисних сил клітин, забираючи у них здатність реагувати на небезпеку", — йдеться у звіті дослідників.

Типовими стійкими органічними забруднювачами є пестициди, які можуть потрапляти до морів із річковим стоком, а до річок — з промислових виробництв чи сільських господарств.