Як заощадити, купуючи авіаквиток?

Авіаційний бізнес — один з найбільш складних і високотехнологічних у сучасному світі. Фактично, це система, у якій жоден учасник, жодна складова не можуть працювати автономно: усе взаємопов'язано, взаємообумовлено і регламентовано величезною кількістю правил, факторів і нормативів.

Ціноутворення в авіації — не виняток. Кінцева вартість кожного авіаквитка — результат взаємодії цілого ряду факторів: від коливань цін на міжнародному нафтовому ринку до дня тижня і часу доби, у котрі здійснюється авіапереліт.

Загалом, для пасажиру ця інформація навряд чи є цікавою у повному обсязі. Однак, є ряд більш-менш загальних закономірностей і залежностей, розуміння яких допоможе вам заощадити на ціні авіаквитка, нічого при цьому не втрачаючи на якості обслуговування.

Отже, про що потрібно знати пасажиру, який бажає придбати дешевий авіаквиток?

Що впливає на вартість авіаквитка?

Паливний збір. Потужний ціноутворюючий фактор. Розхід авіаційного пального у кожному рейсі вимірюється тисячами літрів, тому розмір паливного збору може сягати 60% загальної вартості авіаквитка. Коливання цін на міжнародному нафтовому ринку рано чи пізно обов'язково "зрикошетять" по гаманцю кінцевого споживача.

Аеропортовий збір. Збір включає в себе усі послуги, котрі аеропорти надають авіакомпаніям — обслуговування літака під час зльоту і посадки, заходи безпеки тощо. Кожен аеропорт формує свої власні тарифи — відповідно, і аеропортові збори будуть різними. На сайтах багатьох аеропортів можна знайти детальні "прайси", аж до вартості прання однієї серветки. Крім стандартних цін приктикуються й індивідуальні домовленості — бюджетні авіакомпанії нерідко "вибивають" собі знижки на ті чи інші аеропортові послуги.

Страховий збір. Обов'язкове страхування життя, здоров'я і майна пасажирів регламентується міжнародними конвенціями, учасницею котрих, зокрема, є й Україна.

Популярність напрямку. Як правило, чим популярнішим є напрямок, тим меншою буде вартість перельоту. Це спричинене високою конкуренцією — на напрямках, котрі обслуговують кілька авіакомпаній, їм доводиться знижувати ціни, щоб відбити пасажирів у конкурентів. Крім того, популярні напрямки відрізняє висока заповнюваність салонів літаків — тому перевізникам не потрібно підвищувати вартість квитка, щоб компенсувати ніким не викуплені місця.

Відстань перельоту. Логічно припустити, що чим триваліший переліт, тим вища його вартість — як мінімум, через більші витрати пального. На практиці ця залежність не завжди буває лінійною і може перекриватися іншими факторами, наприклад, популярністю напрямку або розміром аеропортових зборів.

Кількість днів до вильоту. Спрощено схема продажу авіаквитків виглядає так: за кілька місяців до вильоту пасажири викуповують найнижчі тарифи, потім вищі, і, нарешті, напередодні поїздки, найвищі, оскільки вибирати на цей момент вже ні з чого. Але буває і так, що за 1-3 дні до вильоту авіакомпанії знову пропонують пасажирам дешеві авіаквитки, щоб уникнути незаповненого салону.

День вильоту. Плануючи поїздку, більшість пасажирів прагнуть стартувати напередодні вихідних, а повернутися додому перед початком робочого тижня. Відповідно, перельоти у дні з п'ятниці по понеділок користуються значно більшим попитом, ніж рейси у вівторок, середу і четвер. Тому й вартість авіаквитків перед і після вікендів може бути вищою, ніж у середині тижня.

Сезонність. "Високий сезон" для авіаперельотів — період новорічних і Різдвяних канікул, а також час літніх відпусток. Осінь і весна — це міжсезоння, коли попит на авіаквитки відчутно знижується. Відповідно будуть коливатися і ціни: взимку і влітку більшість авіакомпаній вводять додаткові націнки.

Клас обслуговування. Ціна авіаквитка залежить і від того, яким класом ви летите — першим, бізнес або економічним. Переліт більш дорогим класом передбачає ряд додаткових сервісів — реєстрацію в аеропорту без черги, низькі або нульові штрафи при поверненні квитка, більший об'єм багажу, ширший вибір харчування на борту тощо. Втім, не варто думати, що авіакомпанія може зекономити на безпеці пасажирів — існує ряд стандартів, котрих перевізник суворо дотримується незалежно від класу обслуговування.

Цікавий факт: буває, що квитки бізнес-класу коштують дешевше, ніж економ. Тому при пошуку авіаквитків варто обирати опцію "будь-який клас" і порівнювати ціни по всьому діапазону.

Як купити дешевий авіаквиток?

А тепер застосовуємо отримані знання на практиці: добираємо дешевий авіаквиток.

Плануйте переліт заздалегідь. Купуючи квитки за 4-6 тижнів до вильоту, ви "встигаєте" на низькі тарифи. Але враховуйте: квитки з такими тарифами, як правило, не підлягають поверненню чи заміні. Якщо з якоїсь причини ви не полетите, то втратите до 100% вартості.

Користуйтеся розумними системами пошуку. Сучасні системи онлайн-бронювання дозволяють не тільки порівнювати ціни різних авіакомпаній, але й підбирати зручні стиковки, оптимально комбінувати рейси з пересадками тощо.

Уникайте перельотів у вихідні й святкові дні. Якщо є можливість, не призначайте дальню поїздку на період новорічних свят і літніх відпусток. Відвідування гірськолижного курорту у лютому, а не в січні допоможе вам суттєво заощадити на авіаперельоті.

Якщо час дозволяє, вилітайте і повертайтеся у вівторок, середу і четвер — ці дні традиційно найдешевші.

Комбінуйте перельоти різних авіакомпаній. Ще одна перевага онлайнових систем-агрегаторів — можливість комбінувати рейси різних перевізників. У багатьох випадках це дозволить вам знизити загальну вартість поїздки або скоротити час пересадок.

Перевіряйте вартість перельоту в різні аеропорти. Як ми вже згадували, розміри аеропортових зборів встановлюються індивідуально кожним аеропортом. Тому не зайвим буде перевірити, чи не виявиться, наприклад, переліт у київські Жуляни дешевшим, ніж у Бориспіль. Але не забудьте з'ясувати, де знаходиться ваш аеропорт прибуття — може виявитися, що він розташований за 30-40 кілометрів від міста, і все, що ви заощадите на авіаквитках, ви витратите на таксі.

Купуйте квиток "туди й назад" - він обійдеться значно дешевше, ніж два окремо придбаних квитки. Функція підбору й бронювання квитка в обидві сторони є у більшості сучасних систем онлайн-бронювання. Ціна може відрізнятися у півтора і більше рази.

Реклама:

Головне сьогодні