Це потенційне житло: вчені виявили воду на планеті, яка подібна до Землі

— 12 вересня 2019, 10:58

Останні десятиліття людство все більше задається питанням, чи ми одні у цьому Всесвіті.

І ось лише нещодавно вчені зробили головний крок вперед у пошуку чужорідного життя, пише Independent.

Науковці дослідили екзопланету, відому як K2-18b, виявлену в 2015 році.

Вона вдвічі більша за Землю, а також у вісім разів важча. Її вже прозвали "супер-Земля".

Так художники зображають K2-18b

K2-18b обертається навколо свого "Сонця" – зірки K2-18. І робить це всього за 33 дні, а не як Земля за 365 днів – тобто вона значно ближча до свого "Сонця".

"Це єдина планета поза нашою Сонячною системою, про яку ми знаємо, що вона має правильну температуру, атмосферу та воду, – зазначає головний її дослідник доктор Ангелос Цірас.

Звичайно, K2-18b не є другою Землею, оскільки планета значно більша, має інший атмосферний склад та обертається навколо зовсім іншої зірки".

Проте, при всіх відмінностях, нині K2-18b – найкращий "кандидат" для підтримки позаземного життя.

А все тому, що водяна пара цієї планети може конденсуватися у рідку воду. Саме цей факт науковці виявили зовсім нещодавно.

Астроном Монреальського університету Бьорн Беннеке, який працював над вивченням K2-18b, зазначає, що "це найбільший крок, який зроблено до нашої кінцевої мети – знайти життя на інших планетах, довести, що ми не самотні".

Оцініть віддаленість "супер-Землі"

Точного вмісту води науковці не можуть поки визначити. Він може бути як на рівні 0,01%, так і до 50%.

"Ми не знаємо, скільки води є. Однак, ці моделі чітко говорять про те, що там атмосфера і вода є", – каже співавтор дослідження доктор Інго Вальдманн.

Вчені підозрюють, що подальше вивчення K2-18b могло б виявити ще більше молекул, які є ключовими для життя на Землі, таких як азот та метан.

Вони також кажуть, що подальша експертиза понад 4000 інших екзопланет могла б виявити інші подібні перспективи світу.

Поточне обладнання здатне визначати лише основні фактори, такі як відстань, маса та температура, але складні інструменти, розроблені в Університетському коледжі Лондона, допомогли перекласти наявні дані з космічного телескопа Хаббла, щоб зрозуміти унікальні сигнали молекули водяної пари.

Хоча планета K2-18b знаходиться у так званій "заселеній зоні", вчені стверджують, що наявні в даний час інструменти не в змозі визначити жодних ознак життя.

Необхідно набагато більше спостережень, щоб переконатися, що це житло.

"Пошук житлових планет, це дуже захоплююче, але тут завжди потрібно нагадувати нам, що Земля наш єдиний дім", – зазначає Ангелос Цірас. Та додає, що це не відміняє можливості подорожей на інші планети.

Дослідники сподіваються, що космічний телескоп James Webb, який запустять у березні 2021 року, відкриє більше секретів поза нашою Сонячною системою.

"Ми з нетерпінням чекаємо наступного покоління телескопів і підемо ще далі", – додає Цірас.

Вас також може зацікавити:

Прихильники теорії пласкої Землі зібрались у круїз: хочуть побачити край світу

Сьогодні людство використало все, що Земля може відновити за рік

А Сатурн був голий! Кільця у планети могли існувати не завжди

Вчені розгледіли атмосферу на планеті поза Сонячною системою. Там гаряче

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на нашій сторінці у Facebook.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя.