Ночі відеоарту - Панорама світового візуального мистецтва - "Незнана реальність"
Вашій увазі пропонуються Ночі відеоарту - Панорама світового візуального мистецтва - "Незнана реальність". "Коло перше" - в ніч з 25 на 26 квітня. "Коло друге" - в ніч з 9 на 10 травня.
"Коло перше" в ніч з 25 на 26 квітня.
У програмі:
1. Відеоперформанс від Владіслава Білоуса та Олександра Кохановського (Україна), живий звук.
Владіслав Білоус - український відеохудожник. Робив дизайн для ТБ, працював художником-постановником музикальних кліпів, учасник Молодості-1998, автор незалежної відеопрограми Vizuarium: symbol-sight&mean. У цій програмі автор пропонує зробити візуальну подорож образно-емоційним полотном, де оригінальний графічний стиль, випрацьований на стику маніпуляцій з кольоровими варіантами, цифровим зображенням та текстурами, фотографією та абстрактною анімацією, - відсилає до таємничих кутків історичної пам`яті.
Олександр Кохановський - композитор, музикант. Пише музику до спектаклів у театрі "Вільна сцена", а також до кінофільмів, бере участь у експериментальних музичних та арт проектах, міжнародних фестивалях.
2. Володимир Кобрін (1942-1999) - радянський та російський сценарист, режисер, художник. Науково-популярні фільми 80-90 років.
На Заході Кобріна називали концептуалістом, засновником російського авангарду у науковому кіно.
З 1989 року Кобрін практикує поєднання традиційної кінотехнології з експериментальною комп`ютерною обробкою зображення. На студії "Центрнаукфільм" зробив такі учбові фільми, як: "Явище радіоактивності", "Особливості квантової механіки", "Етюди про механіку" та інші. В. Кобрін отримав замовлення для Московського університету на фільми, "здатні угвинтитися у свідомість студентів, підірвати його зсередини, показати можливість гри з матеріалом"
3. "Непобачене кіно". Антологія відновлених фільмів з американських, британських, французських архівів. (1894-1941 роки)
У збірку увійшли твори таких майстрів як: Ман Рей, Фернан Леже, Марсель Дюшан, Франсіс Брюгієр, Олександр Алексєєв та інші. У ритмічних кіноелементах художники та кінематографісти зачаровані абстрактними властивостями світла. Вперше на відео, музика композитора Джорджа Антайла 1924 року супроводжує Фернана Леже і Дадлі Мерфі, - воістину авангардна какофонія зображення і звуку.
4. Збігнєв Рибчинськи - фільми 80-90 років.
Він - автор декількох повністю інноваційних патентів в області роботи з зображенням та фотографією, також комп`ютерних програм. Рибчинськи є піонером у використанні High Definition television technology, а також новатором у технічний області - автор патентів, які розвивають ідеї для виробництва фільмів. Він створив багато видатних художніх кліпів, наприклад для Міка Джагера, для гурту Pet Shop Boys, та кліп Джона Лєнона "Imagine".
5. Девід Лінч (США) - перші фільми, 60-70-і рр.
Девід Лінч - відомий американський кінорежисер та сценарист. Знаний представник американського незалежного кінематографу.
На курсах з експериментального мистецтва у 1966 році Лінч захопився мультиплікацією та реалізував свій першій короткометражний анімаційний фільм "Шість чоловіків, які блюють" як закінчену роботу.
Для стилю режисера характерна наповненість фільмів сюрреалістичними та містичними деталями, які відображають психоделічний світогляд автора та роблять це з великою інтелектуальною силою. Між тим його фільми позбавлені наліту відвертої елітарності та використовують, здається, звичайні кіношні штампи, що разом із захоплюючою енергетичною міццю надає їм значну популярність.
"Коло друге" в ніч з 9 на 10 травня.
У програмі:
1. Норман МакЛарен (1914-1987, Канада) - експериментальні фільми 40-80 років
Канадський художник та режисер Норман МакЛарен є сьогодні класиком авангардного фільму, який, мабуть єдиний у цій специфічної області кіно, за життя удостоївся високого звання "генія мультиплікації". Вже першій фільм його (1933), знятий у абстрактній манері був відзначений на І фестивалі аматорських фільмів як "найкращий приклад чистого фільму".
Унікальний засіб, розроблений природнім експериментатором, - мальований на плівці звук. Для озвучення фільмів не використовувались ані музичні інструменти, ані механічні пристрої. Застосовувались лише традиційні знаряддя художника: чорнила, пензель, перо. Кінцевий результат визначали кількість та ширина ліній на фонограмі, іх частота та інтенсивність, розмір крапок та інше.
Складений МакЛареном своєрідний каталог звуків дозволив у підсумку отримувати не тільки шумоподібні ефекти, але й чисто музичні звучання, які імітують невеличкий оркестр чи зовсім космічні голоси. Пізніше, у 40-роках, МакЛарен користується вже іншим засобом озвучання фільму: зафіксовані заздалегідь на фотоплатівках окремі оптичні фрагменти звукових хвиль у необхідній послідовності, які переносяться на фонограму кінострічки.
2. Пітер Грінуей (Великобританія) - ранні короткометражки 60-70 років
Одним з найбільш яскравих відеохудожників є Пітер Грінуей: художник та кінорежисер, нині віджей та перформансіст. Авангардист, який добився разючого доступу у мейнстрім, Пітер Грінуей належить до числа найамбіційніших та спірних кінорежисерів своєї епохи. Він отримав освіту художника та зазнав серйозного впливу теорій структурної лінгвістики, етнографії та філософії.
Його фільми часто ступали нехоженими стежками, послідовно досліджуючи межі кіно як мистецтва, відкидаючи формальні оповідальні шаблони заради захоплюючого дух бразів, підмінених значень та пульсуючої емоційної напруги. Він був одержимий формальними симетрією та паралелями, його фільми, які демонструють майже маніакальний інтерес до складання списків та каталогізації, завоювали дурну славу як провокаційним еротизмом, так і майже навмисною претензійністю.
3. The Residents (США) - The Commercial Album - 1980
The Residents - американський авангардний музичний та образотворчій колектив, офіційно створений у 1972 році (неофіційно існував з 1966 року), який залучає до створення своїх дисків та виступів відомих кінорежисерів та музикантів.
The Residents активно використовують у творчому процесі нові технології та постійно експериментують, створюючи паралельно з музикою відео, мультимедійні CD та DVD. Деякі концерти представляють собою сюрреалістичні театралізовані шоу з костюмами та масками. Одна з відмінних особливостей колективу - повна анонімність учасників, які завжди приховуються під масками, як правило, у вигляді соковитих яблук. Невідомі не тільки їх імена, але й будь-які псевдоніми.
"The Commercial Album" (1980) складається з 40 композицій, тривалістю рівно по 1 хвилині кожна, до якої входить один куплет та приспів.
4. Брати Квай (США - Велика Британія) - короткометражки 80-90 років
Близнюки Квай зазнавали все більше розчарування у двомірному світі малюнка і прийшли до думки про відновлення у мініатюрі (в манері коробочок Джозефа Корнела) тримірних світів з використанням ляльок та предметів за допомогою кінематографічної анімації. Аніматори створили у своїх роботах унікальну сюрреалістичну реальність, яка чітко функціонує в рамках власних, ясно відчутних законів.
Для проекту ВВС "Звук та зображення" вони зробили фільм "За відсутності", до якого написав музику Карлхайнц Штокгаузен. З хореографом Уілом Такетом зробили 40-хвилинний фільм за оповіданням Е.Т.А. Гофмана "Пісочна людина". Вони є авторами двох повнометражних фільмів. Окрім кіно, вони також працюють як оформлювачі драматичних, оперних та балетних спектаклів у Лондоні та інших містах Європи.
5. Олег Чорний та Геннадій Хмарук (Україна) - відеоарт 90-2000-х років
Чорний та Хмарук у 1996 році заснували недержавне творче об'єднання "Sampled Pictures". Більше десяти років "Sampled Pictures" співпрацює з українським музичним проектом ФОА-ХОКА. Вони створили низку відеоробіт на композиції колективу та відеосупровід для концертної програми We are not in the fog ("Ми не в тумані"), з якою ФОА-ХОКА брала участь у різних вітчизняних та європейських музичних фестивалях та концертних турах.
Відео-арт - напрямок у мистецтві, який використовує медіатехнології (відео, комп`ютер, спецефекти, телебачення, фото, комбіновані зйомки, анімацію). Такі фільми розраховані на покази в мінізалах, галереях, сучасних музеях, на виставках, у клубах.
Відеоарт корінням відходить далеко у початок ХХ століття, коли окрім кінокамери та кінопроектора нічого не було. Художники гралися зі світлом та тінями, створювали першу анімацію, малюючи прямо на плівці (роблячи перші кольорові фільми), експериментували з об'єктами, швидкістю та простором.
Пізніше, з появою телебачення, відеоарт прийняв іншу форму, відкриваючи шлях інсталяціям, музичним кліпам та ролікам. У 80- роках відеоарт підхопила нова хвиля, коли у художників з`явилась у руках відеокамера. На сьогодні доступність різних технологій дозволяє кожному бажаючому спробувати себе у ролі творця унікальних візуальних форм та втілити свої фантазії.
Покази відбуватимуться за адресою: вул. Костянтинівська, 26 (М. Контрактова площа)
Квитки від 60 грн. Продаж за 5 днів до показів.