Тиждень Актуальної української п’єси в Києві
Із 11 по 16 травня глядачеві у форматі читок будуть представлені п'єс найкращих українських драматургів: Наталїї Ворожбит, Максима Курочкіна, Анни Яблонскої. Будуть також прочитані і тексти авторів нового покоління: Павла Арьє, Артура Млояна, Юлії Капусти, Марисі Нікітюк, Володимира Снігурченка, Каті Бабкіної та інших.
У рамках проекту відкриє свою роботу Друга Лабораторія сучасної п'єси (ЛСД: друга серія) - Лабораторія 2. За її допомогою молоді драматурги і режисери, об'єднавшись, зможуть створювати сучасний, потрібний, гострий і живий театр.
Програма Драматургічної лабораторії "Тиждень актуальної української п'єси"
11.05 (ср) Київський академічний Молодий театр (вул. Прорізна, 17)
19.00 - читання п'єси Анастасії Зеленової "Гармония сфер" (реж. - А. Білоус)
19.30 - читання п'єси Валерія Бобровича "Кавказ" (реж. - С. Проскурня)
Off-програма
"Українські драматурги - представники російської хвилі „Нової драми""
20.30 - читання п'єси Максима Курочкіна "Класс Бенто Бончева" (реж. - А. Май)
12.05 (чт) Культурно-мистецький центр НаУКМА, Театр "Відкритий погляд (вул. Іллінська, 9, 2 пов.)
19.00 - "Війна" Віталія Харамана (реж. - К. Ромащенко, С. Жиріков)
20.00 - "Сімейні люди" Артура Млояна (реж. - О. Семенцова)
21.30 - "Залишені" Марисі Нікітюк (реж. - К. Ромащенко, С. Жиріков)
13.05 (пт) Національний центр театрального мистецтва імені Леся Курбаса (вул. Володимирська, 23-В)
19.00 - читання п'єси Олега Гончарова "Доктрина Менделя. 1933"
20.00 - читання тексту Катерини Бабкіної "Три монологи" (виконує Галина Стефанова)
Off- програма
Пам'яті А. Яблонської
21.00 - читання останньої п'єси Анни Яблонської "Язычники" (реж. - П. Юров)
14.05 (сб) Центр сучасного мистецтва "ДАХ" (вул. В. Васильківська (Червоноармiйська), 13-Б)
14.00 - читання п'єси Ірини Гарець "Мамин крестик" (реж. - О. Биков)
15.00 - читання п'єси Ольги Мацюпи "Ностальгія за мрією" (реж. - О. Правосуд)
16.30 - читання п'єси Сергія Лисенка "Пчелы" (реж. - І. Бєліц)
17.00 - читання п'єси Юлії Капусти та Дениса Григораша "Жидкость" (реж. - С. Жиріков)
19.00 - читання п'єс "Бабай", "Придурки" (реж. - С. Шекера) з колекції маленьких п'єс Сергія Щученка "Придурки"
20.00 - читання п'єси Олега Юніша "Серые будни енотов" (реж. - А. Май)
15.05. (нд) Київський академічний Молодий театр (вул. Прорізна, 17)
Off- програма
12.00 - 17.00 - читання п'єс фіналістів конкурсу на участь у міжнародній програмі співпраці театру Royal Coart з українськими драматургами
Віра Маковій "Роз'єднане коло"
Оксана Савченко "День рождение по скайпу"
Маріам Агамян "Живой или мертвый" (реж. - А. Сімсон)
Марина Соколян "Кумарі" (реж. - Д. Гусакво)
Володимир Снєгурченко "Северное сияние" (авторське читання)
Павло Ар'є "Кольори" (реж. - Ю. Маслак)
Євген Марковський "Убить пидара" (авторське читання)
17.30 - Презентація документальної вистави про місто Черкаси Центру "Текст" та Черкаського академічного обласного українського музично-драматичного театру ім. Т. Шевченка.
"Українські драматурги - представники російської хвилі „Нової драми""
19.00 - читання п'єси Наталії Ворожбит "Смешанные чувства" (реж. - С. Мойсеєв)
16.05 (пн) Національний центр театрального мистецтва імені Леся Курбаса (вул. Володимирська, 23-В)
17.00 - заключний круглий стіл, присвячений проблемам сучасної драматургії
Завдання "Тижня Актуальної української п'єси" і Лабораторії 2. - створити платформу для народження ТАКОГО сучасного театру.
Усі драматурги, які бажають взяти участь у Лабораторії 2 і бути прочитаними на "Тижні Актуальної української п'єси", можуть до 28 квітня надсилати свої п'єси і заявки на участь (із короткою біографією та мотиваційним листом, - чому хочуть займатися драматургією і що вже для цього зробили) за адресою [email protected]. Усі п'єси будуть розглянуті, і до 5 травня кожен отримає інформацію про те, чи буде прочитаний його текст, і хто з ним буде працювати.
За словами ідеолога російської "нової драми" Михайла Угарова, сучасний драматург - це не лише ще не вмерлий автор, але й людина, яка рефлексує реальність у художньому ключі, порушуючи складні запитання, заводячи глядача в глухий кут.
Справді, театр не може і не має бути в глибокому підпіллі архаїчної сцени, він покликаний провокувати, ображати, навіть ранити сучасне суспільство, щоб воно озирнулося і побачило себе в безжальному дзеркалі художньої правди.
Сучасний театр тут, він на відстані витягнутої руки, він говорить про те, що ми втратили і про те, ХТО МИ ТАКІ СЬОГОДНІ.