Ретроспектива Anna Sten’s Pordenone Film Book: "Убивця Дмитрій Карамазов" Федора Оцепа

З нагоди ретроспективи німих фільмів української кіноактриси, зірки американського та європейського кіно Анни Стен (1908-1993) в рамках найповажнішого в світі фестивалю німого кіно Le Giornate del Cinema Muto 2012, що триватиме в Італії (Порденоне) в дні проведення Книжкового арсеналу, Національний центр Олександра Довженка представить ретроспективну програму найвідоміших екранізацій літературних творів за участю актриси.

6 жовтня о 18:00 демонструватиметься стрічка "Убивця Дмитрій Карамазов" (Німеччина, 1931), реж. Федір Оцеп (за романом Федора Достоєвського "Брати Карамазови").

Німецький чорно-білий художній фільм 1931 року режисера Федора Оцепа, який було створено в двох редакціях – франко- (Les frères Karamazoff) та німецькомовній (Der Mörder Dimitri Karamasoff), з задіянням в кожній з них різних акторів. Головні ролі в обидвох версіях зіграли Анна Стен та Фріц Кортнер. Завдяки експресіоністичній образності та тонкому психологізму, втіленому в бездоганній грі акторів, стрічка вважається одним із шедеврів раннього звукового кіно.

Показ відбудеться в кінозалі в правому крилі Мистецького арсеналу.

Анна Стен, народжена в Києві в 1908 році як Анна Фесак, уже 1927 року стає впізнаваною радянською зіркою після таких фільмів, як "Дівчина з коробкою" (1927), "Провокатор" (1927), "Земля в полоні" (1927). Цього року Стен одружується з видатним кінорежисером Федором Оцепом і вирушає з ним в Німеччину на зйомки спільного радянсько-німецького фільму. Подружжя вирішує не повертатись до СРСР. В Німеччині Стен стає чи не найпопулярнішою актрисою завдяки роботі в фільмах "Вбивця Дмитрій Карамазов" (1931) та "Бомби над Монте-Карло", "Вир пристрастей" (1932), де знімається разом з Емілем Яннінгсом. Високо оцінена за драматичну гру в цих стрічках Семюелом Голдвіном, Стен отримує від нього запрошення в Голлівуд, де знімаються три найбюджетніші фільми за її участі: "Нана", "Ми знову живі" (обидва - 1934) та "Шлюбна ніч" (1935), де актриса грає в парі з Гарі Купером. Образ простакуватої східноєвропейської емігрантки, обраний Голдвіном для Стен, прийшовся не до вподоби американській аудиторії й актриса, нещодавно названа "другою Гретою Гарбо" стрімко втрачає популярність. На хвилі прорадянських симпатій вона ще часто знімається в фільмах 1940-х років, проте в 1950-1960-х їй дістаються епізодичні ролі третього плану. Відійшовши від кіно, Стен захоплюється живописом6 кілька її виставок відбулися в США та Європі.

РЕКЛАМА:

Місце:
Мистецький арсенал

Лектори:
Без лектора

Вартість:
Безкоштовно

Реклама:

Головне сьогодні