Критичні помилки авіапасажирів: знати, аби уникати
Не дивлячись на те, що повітряні подорожі стали для багатьох із нас невід’ємною складовою життя, це не означає, що, реалізуючи їх, ми не помиляємося – втрачаємо пильність, недопрацьовуємо на етапі підготовки чи банально чогось не знаємо. Давайте розглянемо типові помилки авіа-туристів, аби їх не повторювати.
1. Знехтувати першим рейсом складного маршруту
Не секрет, що квитки з пересадкою завжди дешевше прямих, тож цілком природно, що ви можете вирішити придбати такий квиток з метою зекономити. Припустімо, що ви натрапили на вигідну пропозицію на переліт з Чернівців до Мюнхену через Київ. Перевірили ціни і впевнилися, що прямий рейс Київ – Мюнхен дорожчий. Купили квиток з Чернівців, але вирішили сісти на літак у Києві. А що в цьому такого? Отож-бо й воно, що система так не працює! Якщо ви не з’являєтеся на перший з ваших рейсів, система автоматично анулює всі сегменти, і зворотній (якщо він є) у тому числі. Це машина, вона не розуміє ваших складних маневрів і сприймає відсутність вас на першому рейсі як неявку – тобто ви взагалі не летите. І все, прощавай квиток! А сподівання зекономити виллються у купівлю нового квитка, що у день вильоту станеться вам у ту ще копійку. Підкреслюємо: є правило послідовності польотних сегментів, і його слід чітко дотримуватися!
2. Не вивчити умови свого тарифу
Не секрет, що більшість з нас намагається купити квиток якнайдешевше. При цьому рідко хто вчитується в умови тарифу, якими обумовлена низька ціна. А умови є! І це логічно, адже дешевий квиток і звичайний не можуть мати один і той самий набір послуг та сервісів, включених у його вартість. І для деяких пасажирів це стає сюрпризом. Звичайно ж, не найприємнішим. Наприклад, найдешевші квитки часто не передбачають харчування, не включають зареєстрований багаж (тільки ручну поклажу) тощо. Тож перед польотом наполегливо радимо таки поцікавитися умовами свого тарифу. Вся інформація є на квитку та на сайті авіаперевізника. Уточніть кількість дозволених безкоштовних зареєстрованих валіз (0 PC, 1 PC чи 2 PC) та їхні габарити, а в ідеалі виясніть, адже в різних авіакомпаній вони відрізняються. З’ясуйте питання харчування (позначка No meals на квитку означає, що їжу на борту у вартість квитка не включено). Якщо це так, можете взяти ланч-бокс із собою, купити сандвіч на борту чи замовити заздалегідь. До того ж, різні тарифи можуть передбачати чи не передбачати можливість внесення змін у бронювання чи повернення квитка. Зверніть на це увагу!
3. Викласти фотографію свого посадкового талону в соцмережах
Звичайно, багатьом так і кортить похизуватися початком відпустки – і ось вже у вашому профілі красується фотографія радісного вас з посадковим талоном у руках. Чи взагалі саме лише фото посадкового, на якому можна розгледіти всю інформацію про ваш політ. Експерти сперечаються, чи можливо зчитати з екрану штрих код, який містить усю інформацію про вас, ваш маршрут, бронювання, кредитну картку, якою оплачено квиток тощо. Хтось каже, що таке неможливо. Хтось впевнений, що для того, хто задасться такою метою, нічого неможливого немає. Але навіть без зчитування штрих-коду інформації на посадковому більше ніж достатньо – код вашого бронювання (PNR), прізвище та ім’я, назва авіакомпанії. За кодом можна просто зайти у систему "My booking" на сайті перевізника і у найкращому випадку просто погратися: пересадити на місця біля туалету, замовити вам веганське меню для зворотного рейсу чи крісло-каталку. З більш серйозного – це доступ до фінансової інформації, який можна отримати таким чином. У різних авіакомпаній об’єм інформації у персональному кабінеті різний, але навіщо ж це перевіряти? Краще пофотографуйте літаки – якщо буде гарний кадр, його можна і на спеціалізований конкурс спотерських фотографій (спотінг – спостерігання за літаками та їх фотографування) відправити. І принаймні це безпечно.
4. Здати цінні речі у багаж або не слідкувати за речами на борту
Здавалося б, всі ми знаємо, що документи, гроші, банківські картки, ключі та будь-які цінні речі здавати у багаж не рекомендується. Знаємо, але періодично це робимо. Хтось кладе у валізу планшет або дорогий годинник, щоб не знімати його зайвий раз на контролі на безпеку. Хтось – ключі від квартири і машини, щоб не відтягували кишеню… А потім не знаходить свою валізу на транспортерній стрічці… Або знаходить, але без планшета чи годинника всередині. Погодьтеся, що навіть якщо валіза просто "затрималась" і прилетить наступним рейсом, не дуже приємно опинитися на парковці аеропорту без ключів від власного авто та від квартири, куди так хочеться якнайшвидше потрапити після довгої подорожі. Трапляється й інше. Чесно поклавши гроші та всі цінні речі у компактний рюкзак чи дамську сумочку, ми безпечно кидаємо речі на сидінні в залі очікування біля виходу на посадку і йдемо за кавою. Або кладемо речі на полицю для ручної поклажі у салоні літака, а потім міняємось місцями з попутниками, щоб сидіти разом з друзями. Речі при цьому залишаються в іншому кінці салону, і ми навіть не згадуємо про них до посадки. Нажаль, злодія можна зустріти де завгодно: в супермаркеті та дорогому бутіку, в поїзді та автобусі, в салоні та ресторані. Аеропорт та літак в цьому відношенні не є винятками. Більш того, злодії теж добре знають про рекомендацію "класти все цінне у ручну поклажу" і спеціально полюють на необережних туристів. Пам’ятайте: за свої речі відповідаєте ви і тільки ви.
5. Не надати авіакомпанії свої контактні дані
Це класична помилка, від якої потерпають пасажири. Заповнюючи форму з контактною інформацією, "розумні" пасажири люблять залишити вільний набір цифр замість контактного номера та вигадану електронну адресу – нехай шлють свій спам комусь ще. Або пасажир не замислюється, що залишив авіакомпанії номер українського оператора стільникового зв’язку, а у відпустку вирушив із TravelSim. Таке недбальство може вам дорого коштувати. Адже часто авіакомпанія заздалегідь (у випадку, якщо це не форс-мажор) знає, що рейс затримуватиметься чи його взагалі скасували. Звісно, вона буде намагатися попередити своїх пасажирів, аби потім не мати справу з натовпом розлючених людей в аеропорту. Ви залишили неповні чи некоректні дані, зв’язатися з вами не вдалося – і ось прибуваєте до аеропорту з сонними дітьми, важкими валізами та йоркширським тер’єром під пахвою і дізнаєтеся, що на виліт вам чекати ще 10 годин. Неприємно? Звісно! Вихід – дивиться вище. Давайте можливість авіакомпанії підтримувати з вами зв’язок.