Вчимося літати дешево: 9 простих порад. Частина 1

10723
26 травня 2016

Більшість з нас переконана, що користуватися повітряним транспортом дуже дорого, тож  подорожувати вигідніше потягом, автобусом чи власною машиною. Скажемо одразу ж: це міф, який активно поширюють ті, хто літає раз на п’ять років та абсолютно не орієнтується у ситуації. Не вірите? Ось 9 порад, скориставшись якими, ви побачите, що придбати щасливий дешевий квиток зовсім нескладно.

Порада перша: плануйте заздалегідь

Від того, за який проміжок часу до запланованої поїздки ви розпочнете шукати квитки, напряму залежить їхня вартість. Справа в тім, що абсолютно всі авіакомпанії намагаються забезпечити завантаження своїх рейсів на декілька місяців наперед. Відповідно, в рамках програм раннього бронювання пропонують далекоглядним мандрівникам неабиякі знижки. Якщо ви пройдетеся салоном літака та спитаєте, скільки кожен з пасажирів заплатив за квиток, то цифри отримаєте дуже різні. Все тому, що хтось купував за півроку, хтось – за два місяці, а хтось – учора (у нього і буде найдорожчий). Простий приклад: в української МАУ є концепція smart-тарифів, згідно з якою пасажир отримує 50%-й дисконт з тарифу у разі бронювання квитка за 150 діб до вильоту, 35%-й – за 120 та 25%-й – за 90. Хіба це не доказ того, що планувати далеко наперед набагато вигідніше?!

Порада друга: пильнуйте квиткові розпродажі

Якщо планування заздалегідь не для вас, можна піти іншим шляхом – навчитися ловити спеціальні пропозиції. Для цього необхідно: підписатися на розсилки усіх перевізників, які літають з аеропорту вашого міста, стати фаном їхніх сторінок у соціальних мережах, приєднатися до різноманітних тревел-груп та періодично перевіряти стрічку новин. Акційні квитки, яких на кожному рейсі може бути максимум два десятки, розлітаються немов гарячі пиріжки та дістаються найбільш пильним, активним та швидким у прийнятті рішень. Але зауважте, що дешеві квитки, придбані у рамках розпродажу, як правило, не підлягають поверненню. І це зовсім не дивно: бажаєте злітати за 20 – 30 євро? Вмійте підлаштовуватися. Не можете? Тоді шукайте акції, які діють постійно. Наприклад, у тієї ж МАУ є цікава програма під назвою "Персональна пропозиція", коли прив’язати свій квиток (і, звичайно ж, знижку у розмірі 5 – 33% від тарифу) можна до значущої дати, як то День народження, весілля, річниця, тощо.

 

Порада третя: приєднуйтеся до програм лояльності

Ви можете запитати: "Навіщо, якщо літаю я раз чи два на рік"? Відповімо. По-перше, для лояльних клієнтів існують спеціальні розсилки з пропозиціями, недоступними "пересічним" пасажирам. По-друге, за кожен переліт учасники отримують бонуси – милі, які згодом можна обміняти на квиток, розрахуватися за підвищення класу комфорту, перевезення додаткового місця багажу, внести зміни до бронювання, отримати запрошення до бізнес-зали аеропорту тощо. Клуби постійних клієнтів є майже у кожного класичного перевізника. Достатньо згадати лише Advantage від American Airlines, Flying Blue від KLM, Miles&More від Lufthansa, Panorama Club від МАУ. Остання вирізняється ще й тим, що бонусні милі Панорама не мають строку давності і не "згоряють". Іншими словами, можна дійсно подорожувати раз чи два на рік і при цьому накопичити на винагородний квиток. До речі, оформити картку можна навіть дитині з двох років. Так, в малюка буде свій власний авіаційний рахунок та власні бонуси та переваги До речі, в бюджетних перевізників, так званих лоу-костів, програм лояльності немає.

Порада четверта: будьте гнучким

Не зациклюйтесь на конкретних датах подорожі. Не варто спочатку планувати свою відпустку, а наостанок бронювати квитки. Краще все робити навпаки. Досвідчені мандрівники насамперед "вирушають на пошуки" перельотів із найкращим співвідношенням зручності та вартості, а вже потім підганяють подорож під вже придбані квитки. І діють вони за наступною схемою:

а) намагаються подорожувати між високими сезонами, оминаючи періоди масових відпусток, канікул та національних свят (що інколи розтягуються на тиждень). Тут все зрозуміло – немає ажіотажу, попит менший, відповідно, нижчою є і ціна.

 

б) користуються опцією підбору рейсів +/- 3 дні, яка є на багатьох сайтах з пошуку авіаквитків. А ще, за можливістю, планують виліт та приліт на середину тижня – вівторок чи середу. За статистикою ці дні є найдешевшими, бо вважаються незручними, адже більшість віддає перевагу подовженим вікендам: вилітає у четвер – п’ятницю та повертається у неділю. Ділові ж мандрівники, як правило, повертаються в відряджень у четвер чи п’ятницю. Тож чекати на дешеві квитки у ці дні не доводиться. Радимо робити інакше: вирушати у відпустку у вівторок чи середу та прилітати додому за тиждень-два? Варіант дуже розумний. Пам’ятайте: якщо період подорожі включає сьомий день тижня, можна скористатися і "правилом неділі" та ще трішки здешевити свій квиток.

в) обирають непопулярні рейси – нічні, дуже ранні чи обідні, які вважаються незручними, а відтак не такими затребуваними.

Далі буде – чекайте на другу частину корисних порад авіа-мандрівникові!