Готуємося до польоту, або як зробити подорож бездоганною

3859
2 червня 2016

Ми з вами придбали авіаквиток за розумні гроші, обрали і забронювали готель чи квартиру на Airbnb, за необхідності відкрили візу і придбали кілька новеньких речей – похизуватися під час довгоочікуваної відпустки.

Здається, все готово для відпочинку. Все, та не все.  Перед польотом є ще низка справ, які вам треба зробити, та декілька речей, на які слід звернути увагу. Бо ж ми бажаємо справді бездоганної подорожі! Тож, пильнуємо наступне:

Тариф вашого квитка

Це лише на перший погляд здається, що класи бронювання квитка бувають лише економ та бізнес, у крайньому випадку – ще преміум-економ.

Насправді все трішки складніше: навіть у межах економ класу тарифів може бути чи не з десяток – умови і ціна, відповідно, різні.

Тарифна політика найдешевших квитків не допускає жодних змін – ані здати такий квиток, ані внести до нього якісь корективи ви не зможете. Чим квиток дорожчий, тим більше "вольностей" він дозволяє.

До того ж, різні тарифи – це і різні коефіцієнти нарахування балів за польоти у програмах лояльності (до речі, дуже вам радимо до таких програм приєднуватись). Тож знати свій тариф як мінімум цікаво. Якщо ж є вірогідність зміни планів, то ці знання просто вкрай важливі.

Тариф вашого квитка – це латинські літери, які можна знайти у вашому бронюванні. Деталі кожного з тарифів можна знайти на сайті авіакомпаній.

Вимоги до багажу

Інформація про це також міститься у вашому квитку. До того ж, її завжди можна знайти на сайті авіакомпанії.

Ви певно, знаєте, що багаж ділиться на той, що ви здаєте – checked luggage (зареєстрований багаж), та ручну поклажу – hand luggage (carry-on luggage, cabin luggage). У різних авіакомпаній вимоги до цих двох категорій – вага та об’єми – можуть суттєво відрізнятися.

Зареєстрований багаж може важити від 20 до 40 кг. Вага ж дозволеної ручної поклажі може варіюватися від 7 до 12 кг, і саме ваші вимоги слід знати, щоб не прийшлося бігати аеропортом і терміново здавати у багаж надважкий чи надто об’ємний наплічник. Тож ознайомитися з нормами провозу багажу буде зовсім не зайвим.

До речі, про ручну поклажу: тільки сюди кладіть гроші, документи, цінні та крихкі речі.

 

Ваші контактні дані

Це вкрай важливо! Переконайтеся, що ви надали авіакомпанії всі свої актуальні контакти: телефон, електронну адресу чи навіть Skype. Авіакомпанія збирає ваші дані для того, щоб у випадку необхідності з вами можна було максимально оперативно зв’язатися.

Так, авіакомпанії попереджають кожного зі своїх пасажирів особисто, якщо з якихось причин рейс затримується чи відміняється (і це відомо заздалегідь). Знати про це у ваших інтересах – вам не доведеться проводити години очікування в аеропорту замість зайнятися чимось корисним вдома чи у якості туриста погуляти ще кілька годин містом.

Харчування на борту

Уважно дивимося у бронювання: їжа на борту літака може бути чи не бути включеною у вартість вашого квитка (маркується як No meals). Останнє трапляється все частіше, оскільки світова цивільна авіація рухається у напрямку здешевлення польотів за рахунок виключення всіх додаткових послуг з їхньої вартості.

І це зручно, бо ви платите лише за те, що вам справді потрібно. І в вас завжди є вибір: взяти бутерброд з дому, перекусити в аеропорту (найдорожчий варіант) чи придбати щось на борту. В МАУ, наприклад, доступна ще й опція попереднього замовлення.

І крім того, що це коштуватиме вам на третину дешевше, ви гарантовано отримаєте саме ту страву, яку бажаєте. Зверніть увагу, що значна кількість перевізників пропонують ще й спеціальне харчування. Наприклад, в МАУ ви можете замовити вегетаріанське, мусульманське, кошерне та дитяче меню.

 

Онлайн-реєстрація

Ця опція – самі лише плюси. За мінімум кроків вона дозволяє обрати місце у салоні, щоб потім не витрачати час в аеропортових чергах. На сайті авіакомпанії у відповідному розділі ви вводите номер свого квитка, прізвище та ім’я та номер паспорту, а потім обираєте місце у салоні літака.

На електронну адресу ви отримаєте посадковий талон, який можна роздрукувати або просто зберегти QR код у смартфоні. Зазвичай онлайн-реєстрація починається за 23 години до вильоту та закінчується за 2, але МАУ зараз тестують новий режим реєстрації – за 48 годин.

До того ж, національний перевізник впровадив ще одну послугу - автоматичну реєстрацію. Якщо за 12 годин до вильоту ви ще не зареєструвалися на рейс, система зробить це автоматично і відправить посадковий талон на вашу електронну адресу.

Якщо ж запропоноване системою місце вас не влаштовує, ви можете зайти на сайт та "пересадити" себе у інше крісло.

Ще один плюс: онлайн-реєстрація дозволяє прибути в аеропорт трохи пізніше – навіть за годину до вильоту. Але краще не ризикувати – в сучасних умовах контроль на безпеку потребує все більше часу, а це лише одна з перевірок, що вам доведеться пройти в аеропорту.   

powered by lun.ua