Кембридзький словник визначає талант як
природні здібності чи хист до певного виду діяльності, який вдається людині без
спеціалізованого навчання.
Психологи також схильні вважати, що талантом
наділений кожен, а підхід, коли дітей у школах ділили на класи для здібних та не дуже, вже
вельми застарів.
«Раніше й справді високий рівень певних здібностей
визначали як талант, після нього слідом йшла геніальність. Навіть у школі нас розділяли
за здібностями: в одних – до математики, в інших – до співів, ще у когось – до
малювання. Сьогодні ж у контексті феноменологічного підходу, де кожен із нас унікальний,
можна сказати, що нездібних немає. Унікальність кожного, власне, і визначається певними
здібностями», – коментує психологиня та психотерапевтка Юлія Полівода.
Під час
виступу на TEDxTucson
у 2011 році Джордж Ленд оприлюднив результати тесту на творчість та креативне мислення,
проведеного NASA. Тестування мало на меті виявити природу творчого потенціалу талановитих
учених, винахідників та інженерів. У результаті опитування дослідники дійшли висновку, що
нездатність творчо мислити
– риса набута, а не вроджена. Серед 1600 дітей, які
взяли участь у тестуванні, 98% продемонстрували вміння мислити креативно, тоді як серед
дорослих цей показник склав лише 2%.