Екологічна вечірка з донецькими кавунами

Світські заходи екологічної тематики відбуваються нечасто, хоч проблеми навколишнього середовища нині дуже актуальні. Вечірка такої направленості "Eco-Chic-Party" проводиться аж вчетверте за два останніх роки.

Подія хоча й мала на меті привернути увагу до питань екологічності нашого співжиття, але цього разу акценти були розставлені на гастрономічні цінності.

"Ми проводимо такі заходи, які виглядають для багатьох як світська тусовка, але наша місія в тому, щоб кожен задумався про екологічність сам. Це, на жаль, найбільш перспективний тренд у світі," - пояснила свої добрі наміри одна із організаторок проекту Наталія Ісупова, власниця магазину дизайнерського комісійного одягу "GoodBuyFashion".

"Тому будемо збиратися, веселитися і рятувати світ!" - цитуючи девіз еко-вечірки радісно підсумувала Наталія.

Запрошували

РЕКЛАМА:

Місце для проведення еко-вечірки обрали досить колоритне: столичний Бессарабський ринок.

Тусовка на базарі

Хоча базар у центрі Києва працює цілодобово, на цей вечір загальний доступ довелося обмежити. Щоправда, дехто з торговців залишився на своїх робочих місцях, та скоріше не торгувати ковбасою, а долучитися до модної тусовки. Виглядало екстравагантно.

Якщо поглянути на гостей, то можна зробити висновок, що цікавиться питаннями екологічності та органічності здебільшого молодь: столичні хіпстери, творчі особи, молоді дизайнери та люди з модної індустрії. З іншого боку, кого як не молодь може зібрати вечірка на столичному базарі пізно ввечері понеділка?

Організатори планували влаштувати такий собі "еко-базар": жодних дрес-кодів, червоних доріжок та позування на фотокамери. Стенди з рекламованими органічними продуктами розмістили між прилавками із залишеним крамом торговців базару, а спілкування гостей з дегустацією органічних продуктів розгорталось власне в торгових рядах. Формат організації заходу виглядав вельми органічно, вибачайте за каламбур.

Пригощали

Гостям вечора пропонували пригоститися органічним молоком, більше схожим на кисломолочний продукт, імпортними сирами, шинкою, хамоном. Українські господарства представили запечену телятину, свіжоспечений хліб, соковитий виноград з Бесарабії і чорно-зелені органічні кавуни, вирощені на сертифікованих господарствах Донеччини.

Виробники розповідають, що сертифіковані органічні виробництва нарешті почали з'являтися в Україні, але їх ще дуже мало, хоча в Європі це явище вже широко розповсюджене. У нас це переважно регіон Закарпаття, Чернігівська область і навіть Донецький регіон, чиїми кавунами виробники ніяк не нахваляться.

Власне сертифікацію господарств проводять запрошені зі Швейцарії та Франції уповноважені особи, адже без подібної процедури господарство просто не має права називати себе органічним.

Гостей пригощали домашнім сидром

Але відслідковувати кожен етап виробництва до кінцевого продукту вони не можуть. "Якщо ви мені не довіряєте, то значить я такий самий, як ви. Все на довірі", - таку думку на мої прискіпливі провокативні запитання стосовно стабільної якості та відсутності зловживань висловив фермер, що вирощує органічний виноград та робить з нього домашнє вино.

В поняття органічності вкладають чисте навколишнє середовище, чисті від неорганічних добрив ґрунти, не ГМО культури, що вирощуються також без обробітку та внесення хімікатів.

Серед непосвячених у тонкощі органічного виробництва аграріїв існують думки, що, наприклад, зерно в сучасних умовах майже неможливо виростити без спеціального обробітку від паразитів, бур'янів чи пліснявих грибів.

Особи, задіяні в аграрному секторі розповідають, що великих органічних господарств у нас справді мізерна кількість, і всі вони розташовані переважно на півдні України. Продукція здебільшого експортується. Про мінігосподарства для потреб внутрішнього ринку в масштабах масового виробництва мова взагалі не йде.

Щаслива гостя на фоні кавунів

Оскільки технологія виробництва чистих продуктів складніша, урожайність нижча, а трудовитрати вищі, то й вартість готових продуктів значно перевищує ринкові аналоги. Від того вона не потрапляє до масових супермаркетів, а придбати її можна лише у спеціалізованих магазинах та вибірково на лічених базарах.

За високої ціни органічність навряд чи скоро увійде в масовий тренд та щоденну звичку, заради чого і влаштовують подібні вечірки.

Розважали

Пропонувалося долучитись до європейської практики заходів подібної проблематики - обміну речами. Кожен бажаючий міг принести свій одяг, який він з якихось причин не носить, і обміняти його на інший, більш цікавий для себе одяг. Суть такої екологічної гри елементарна: замість того, щоб просто викинути якусь річ, людина отримує ще й обновку.

І розважали живою музикою

Наталія Ісупова пояснила: "Подібний формат вигадали шведи. Люди збираються на вечірки, зносять туди речі, які більше не вдягають, і обмінюються ними. Таким чином вони скорочують свій екологічний слід, не купуючи нового."

Та охочих принести свої лахи на четверту вечірку знайшлося небагато.

У формат свята вписали ще й покази мод від українських дизайнерів, чиї роботи якось асоціюються з екологічною темою. Довгоочікуване опівнічне дефіле перетворилось на аж чотири виходи: по одному наряду від кожного "еко-дизайнера".

Модель з показу
Реклама:

Головне сьогодні