iForum: від розумних міст до розумних громадян

Сьогодні важко уявити повсякденне життя, бізнес-процеси, освіту, дозвілля без доступу до світового павутиння. Цифрові технології та вебіндустрія розвиваються шаленими темпами, що спонукає постійно стежити за трендами і, при необхідності, перелаштовувати свої бізнес-процеси і звички.

Так, зі зростання кількості користувачів смартфонів власникам брендів довелося змінювати дизайн сайтів під перегляд з мобільних пристроїв.

Відповідно, для веб-розробників відкрилася величезна ринкова ніша.

За словами директора Google Україна Дмитра Шоломка, сьогодні звичайна дитина в Африці з телефоном, має більший доступ до інформації, ніж президент США 15 років тому.

Для того, щоби регулярно та кваліфіковано отримувати інформацію про розвиток інноваційних технологій, в Україні бракує відповідних медіа. Отже, годинники доводиться звіряти вручну і переважно на офлайнових подіях.

Однією із найпомітніших у цьому контексті є iForum, який позиціонується як форум інтернет-діячів України. Наразі ця подія є одним з найрепрезентативніших зрізів у царині розвитку інформаційних технологій.

Про високий градус очікування до такої події прямо й опосередковано свідчать цифри: сім тисяч відвідувачів за один день, які сукупно використовували на форумі понад вісімнадцять тисяч гаджетів. Плюс – аудиторія, яка спостерігала за подією онлайн.

За чим йшли і що по факту отримали усі ці люди?

Ключовими темами цьогорічного форуму стали big data, розумне місто, інтернет-маркетинг, вихід українських розробників на західні ринки, а також – освіта в інформаційну епоху.

За увагу відвідувачів змагалися квартал інноваційних стартапів, представлений у рамках потоку Smart City та цілий "фудкорт" консалтингових агенцій, що спеціалізуються на просуванні через інтернет. Стенди провайдерів послуг змагалися за увагу відвідувачів яскравими атракціями, цукерками, активними і сексуальними промоутерами.

Якщо поглянути, як відвідувачі "голосували ногами" на основних розмовних потоках, то помітно багато вільних місць було на виступах про панельній дискусії про те як зробити українські міста "розумнішими", та на доповідях англомовних спікерів у рамках SVOD Europe Conference/iCity.

Найбільшу кількість глядачів зібрав Гарік Корогодський, який модерував дискусію "Як відомі українці отримують користь із соцмереж".

Прикметно, що і пріоритетом Google в Україні залишається наразі електронна комерція, малий та середній бізнес та рекламні продукти.

Щодо освіти, то це, словами керівника підрозділу Дмитра Шоломка, десь в майбутньому.

Не хочеться наразі поспішати з висновками, адже ринок цифрових технологій заледве вийшов на докризові показники і подає обережні ознаки зростання, заслуговуючи на заохочення та підтримку.

Але разом з тим основна модель поведінки акторів Уанету "зранку – стільці, ввечері – гроші" є, м’яко кажучи, мало обнадійливою. Також не слід забувати, що інтернет та IT в цілому – це сфера, яка за визначенням є глобальною, розрахованою на масштабування.

Отже, оцінювати себе тут необхідно за Гамбурзьким рахунком.

Тож доведеться багато і вперто вчитися, зокрема – створювати продукт з високою доданою вартістю інтелекту, а не лише торгувати мізками.

В цьому контексті роль освіти лише зростатиме, тому я очікую, що наступного року ця тематика, зокрема, peer to peer learning та дистанційна освіта перемістяться із бічних у мейнстрімні потоки форуму.

По-перше тому, що це окремий великий ринок. Так вже відбувається у царині Machine learning. Але відчутний зсув відбудеться тоді, коли у цей рух будуть інтегровані університети.

По-друге, разом із океаном нових можливостей "цифра" приносить у царину навчання багато рифів та айсбергів, тож питання не лише у промоції готових рішень, а й у формуванні проблематики та внесення її на порядок денний акторів цифрових індустрій.

Online-доступ до контенту вже змінює роль шкіл та університетів.

За словами Олексія Молчановського, в майбутньому ми побачимо розподіл університетів на дві великі групи.

До першої увійдуть ті, які будуть здатні залучати топових викладачів і створювати унікальний контент, до іншої – університети, які отримуватимуть право транслювати різні набори онлайн-курсів, отриманих від першої групи, додаючи від себе хіба що асистентів, які допомагатимуть обирати освітній продукт.

І тут йдеться про розуміння поведінкових моделей, цінностей та інтенцій аудиторій.

Втім, як зауважив Денис Довгополий, керівник BVU Group: "В онлайні закладка цінностей губиться, відбувається овочезація студента. Люди, які отримують онлайн-освіту, є переважно прагматичними. Якщо вчасно не закласти їм шкалу цінностей, ми можемо прийти до того, що вони не замислюватимуться про вплив їхньої роботи на інших людей. Тоді технології будуть шкодити людині".

Вузлами, що інтегрують онлайн та офлайн, розробку нових та просування наявних продуктів, можуть стати високотехнологічні кластери та хаби.

Вони передусім задаватимуть нові правила гри, робитимуть помітнішими і впливовішими маленькі компанії, а також сприятимуть трансферу технологій. І тут, знову таки, з’являється додатковий шанс для університетів знайти себе у постіндустріальному ландшафті.

Ознакою зрілих кластерів також стане поява сервісних компаній, що працюватимуть з аналізом великих масивів даних.

Панельна дискусія про IT-кластери, яка зібрала представників Львова, Одеси та Харкова, показала, що поступово відбувається якісний перехід від спроб використати форму кластера для поділу на "свої і чужі" до розуміння кластеру як відкритої мережі, заснованої на принципах відкритого доступу та win-win стратегіях.

Сподіваюся, наступний форум покаже прогрес у цьому напрямку.

Ще один вектор, який дуже хочеться побачити в наступному iForum – це рух до когнітивності. Швидкість передачі та обробки даних, широта і точність охоплення в інтернет-маркетингу вже не є конкурентною перевагою.

Маніпулювати увагою, болем і пристрастями клієнта можна дуже обмежений час.

Для того щоби не відбулося виснаження ринків потрібне взаємне розуміння. Отже, час – за когнітивними рішеннями та інтерфейсами, за розвитком здатності оперувати складними системами.

Зрештою, ні Smart Sity, ні iGov (розумне урядування) – про які багато дискутували на цьогорічному форму, неможливі без smart громадян.

Індикатором стане поступове перетворення iForum з теперішнього стану міксом шоу-рума на публічний майданчик для фахових дискусій із зонами для експериментів і перемовин.

Реклама:

Головне сьогодні