Чому український топ-менеджер вирішив отримати МВА в Оксфорді і що це дало

Декілька років я керував підрозділом одного з українських банків.

Реалізував різні проекти.

Але в якийсь момент зрозумів: хочу щось кардинально змінити в кар’єрі.

Я добре орієнтувався у фінансовій сфері України, але знань про фінансові ринки інших країни не вистачало.

Хотілося навчитися мислити більш масштабно та глобально. А для цього потрібні були знання.

ВІДЕО ДНЯ

Навіщо МВА

Банк, де я працював, розпочав активно залучати іноземних клієнтів.

І в процесі спілкування з ними виявилося, що мені не вистачає базових знань про принципи роботи іноземних фінансових ринків і законодавчі тонкощі.

Просто до того часу вони мені в роботі не були потрібні.

Спочатку думав, що можу обійтися "малою кров’ю".

Вирішив штудіювати самотужки все, що є в інтернеті про європейське нормативне регулюванням фінасових ринків.

Це були статті або безпосередньо закони, які існують на європейських ринках капіталу.

Дивився тематичні відеолекції - просто шукав їх на YouTube, використовуючи ключові слова.

Це займало багато часу (3-4 години), адже я це робив у вихідні, коли з’являлася можливість.

Рідні не розуміли, нащо я це роблю.

Адже з боку знайомих та близьких моя кар’єра виглядала досить успішною.

Тільки я внутрішньо розумів - хочу долучатися до цікавих міжнародних проектів. Тож продовжував самотужки здобувати ті знання, яких бракувало.

Врешті зрозумів, що самостійне навчання неефективне – адже я отримував часткові та несистематизовані знання.

Крім того, інформації багато і легко заплутатися. Після такого стихійного вивчення теми було відчуття, що я взагалі нічого не знаю та не розумію.

Тож почав шукати в інтернеті короткострокові навчальні курси.

Писав у пошуковий запит: фінансові ринки Європи навчальний курс.

Або: фінансовий менеджмент в фінансових установах курс.

В результаті побачив, що ряд короткострокових програм пропонують бізнес-школи.

Так потрапив на сайти різних бізнес-шкіл, навіть вже не пам’ятаю, яких. Але вони допомогли зрозуміти, що є таке навчання, де можна здобути додаткову бізнес-освіту.

ВИБІР БІЗНЕС-ШКОЛИ

Часто вживають абревіатуру МВА, але я не розумів, що це означає.

Почав вивчати тему. Відвідав кілька презентацій, які проводять у Києві.

Такі зустрічі допомогли зрозуміти, як формують навчальні програми МВА.

Якщо дослівно, з дипломом МВА ти стаєшь магістром ділового адміністрування (Master of Business Administration).

Ніякого відношення до вченого ступеню цей диплом не має. Людина, яка отримує диплом МВА, стає так би мовити професіоналом в сфері керування будь-яким бізнесом.

Навчання в західних бізнес-школах на программах МВА - точно не для всіх.

Зазвичай на них потрапляють бізнесмени і топ-менеджери компаній, в яких вже є досвід керування підприємством.

І вони хочуть диплом МВА з різних причин: комусь потрібне підвищення на посаді та зарплати, хтось хоче поїхати на навчання, щоб залишитися працювати за кордоном.

Магістром управління можна стати без навчання, просто працюючи на посаді топ-менеджера або розвиваючи власний бізнес.

Але у бізнес-школу за дипломом МВА йдуть не стільки за теоретичними знаннями, скільки за практичним досвідом і знайомствами з бізнесменами з різних країн світу.

Найбільше вразило на тих зустрічах з випускниками бізнес-шкіл, що вони були інші, вони навіть говорили якось по-іншому.

Розповідали не про теоретичні знання, а про емоційну складову навчання в бізнес-школі: про досвід спілкування з іншими учасниками програми.

Я зрозумів, що там збираються вмотивовані, цілеспрямовані люди з унікальним досвідом, знаннями і навичками.

Випускники бізнес-шкіл зізнавалися, що отримували знання не стільки у професорів, скільки у своїх колег по навчанню. Це те, що залишається на все життя.

Розповідали і про перспективи працевлаштування.

В Україну більшість з випускників МВА повертається вимушено, бо навчаються на грантових програмах і мають певний час відпрацювати в Україні, що є умовою надання гранту.

Хто навчався за свої кошти, той найчастіше залишається працювати в Європі чи Америці.

Після таких зустрічей з випускниками бізнес-шкіл я виходив з відчуттям – хочу там бути! Хочу прожити цей досвід.

Коли вирішив навчатися у бізнес-школі, уже на той час припинив роботу в банку.

Це був 2015 рік. Для початку вивчив програми різних європейських бізнес-шкіл.

Звертав найперше увагу на те, наскільки детально там приділяють увагу темам фінансових ринків та стратегічному менеджменту. Це те, що мене цікавило.

Не менш важливим при виборі були важливі традиції бізнес-школи, її історія.

Кожен, хто обирає бізнес-школу, має свої причини, чому ця освіта потрібна. І, виходячи з них, обирає країну і школу.

Мені завжди подобалася Велика Британія. Лондон - це "фінансова столиця світу". Тому вибір очевидний.

Вивчав програми в London Business School та Cambridge. Приваблювала оксфордська бізнес-школа з її традиціями і багатим навчальним досвідом.

ВСТУП, ФОРМА НАВЧАННЯ, ВАРТІСТЬ

Я склав мовний іспит. Для вступу рівень англійської повинен бути TOEFL 100 і більше.

В 2015 році провів 4 тижні в Великій Британії на інтенсивному мовному курсі.

Написав есе, для чого мені МВА, потім – серія інтерв’ю. Їх проводить експерт у конкретній галузі.

Коли отримав листа, що мене прийняли у Оксфорд, не міг повірити, що це справді відбувається.

Спочатку планував поїхати на навчання у форматі full time.

Але в процесі вступу (він може тривати від року до двох) почав працювати в Національному Депозитарії України.

Тож треба було переглядати форму навчання. Вибрали модульний формат Executive MBA.

Програма побудована так, щоб можна було поєднувати роботу та навчання. Адже кожні 4-5 тижнів ти їдеш в Оксфорд на тиждень.

В Оксфорді

Весь термін навчання – два роки. Вартість навчання у топових бізнес-школах починається від $100 тис. Це разом з додатковими витратами на проживання та навчальні подорожі.

За навчання топ-менеджера можуть платити роботодавці, але тоді він повинен повернутися і відпрацювати цю інвестицію.

Хоча багато хто навчається в топових бізнес-школах, щоб отримати цікаві пропозиції по роботі за кордоном.

Випускники оксфордської бізнес-школи – це братерство.

Ти будь-де можеш зустріти їх, і це автоматично відкриває багато дверей та нових можливостей.

НЕСПОДІВАНІ СКЛАДНОСТІ

Навіть не думав, що буде настільки складно. Недооцінив обсяг навантаження.

Для самостійного опрацювання треба готувати письмову роботу на базі практичного кейсу.

Якщо тема переговорів, треба не просто наводити один із реальних випадків ведення переговорів.

Важливо оцінити їх з позиції тих теоретичних інструментів, які нам надали, а також проаналізувати, чи можна було досягти кращих результатів і як.

Завдання на тему операційного менеджменту я робив на основі своєї роботи в Національному Депозитарії.

А по стратегічному менеджменту готував кейс по компанії свого приятеля.

Спробував себе у ролі консультанта зі стратегії. Він надав статистику, а я розробляв різні етапи стратегічного розвитку.

В результаті отримав бали за виконане завдання, а знайомий бізнесмен – стратегію розвитку компанії.

ОКСФОРДСЬКІ ЗНАННЯ В УКРАЇНСЬКІЙ ПРАКТИЦІ

Отримані знання уже використовую в роботі. Наприклад, в мене був модуль зі стратегії інновацій.

Коли я після нього повернувся до роботи, зрозумів: діджиталізаця бізнес-процесів – не просто модно, це потреба часу.

Тоді ми з командою пройшли весь шлях, який проходить наш клієнт, коли користується якоюсь нашою послугою.

В результаті зрозуміли – практично всі клієнти роблять купу помилок.

Була складна форма заповнення, ніде немає зразків, як заповнювати. А сама система подачі документів – взагалі минуле століття. І все це відбувається на папері.

Тож ми розпочали інновацій. Уже з’явився електронний кабінет клієнта, що спростило час отримання послуги. Цей електронний кабінет має уже кожен 5 клієнт.

НАВЧАЛЬНІ ПОДОРОЖІ СВІТОМ

Я почав навчання у вересні 2017 року. Минулого року ми відвідали Мумбаї (Індія). Нещодавно я повернувся з Китаю.

Відвідання цих країн - обов'язкова частина навчальної програми. Такі подорожі тривають 5-6 днів на одну країну.

Знайомство з Китаєм розпочали з Гонконгу, потім Гуанчжоу Шеньчжень.

Теоретичні лекції поєднують в таких подорожах з відвідуванням місцевих компаній.

Що особливо вразило в Китаї, це швидкість впровадження інновацій.

Нові продукти та послуги на ринку з'являються протягом кількох місяців і не важливо, чи це складне технологічне устаткування, чи новий вид сервісу. вони все вирішують та реалізують швидко - це головний урок, який отримав у Китаї.

Попереду ще Кремнієва долина! Їду туди у березні. Ніколи не був у Америці раніше! Сподіваюсь, це стане достойним завершенням дворічної подорожі Executive MBA.

Реклама:

Головне сьогодні