Виховати лідера. Чи допоможе в цьому приватна середня освіта?

У світі, що стрімко змінюється, успіх залежить не лише від знань, але й від особистих якостей. То ж виникає питання: як виховати лідера, людину, яка зможе досягти успіху в будь-якій галузі? Що для цього потрібно та чи може в цьому допомогти приватна середня освіта?


Які риси дитини допоможуть їй стати успішною?


Одним з орієнтирів західної освіти є концепція «well-rounded student» – всебічно розвиненої особистості. Це не лише hard skills, традиційні знання та навички. І не лише амбіції. Це майндсет лідера – емоційний інтелект та soft skills, відповідальність, уміння співпереживати, критично мислити, вирішувати проблеми, об’єднувати людей, вести конструктивний діалог.

Не всі діти мають від природи такі навички. І напевно не всі повинні мати. Але розкрити потенціал дитини – задача дорослих навколо нього. І тут вже йдеться про процес освіти не лише як форми викладення інформації (а саме так більшість сприймає освіту). Це про створення умов для формування особистості. І це є частиною філософії КМDШ Всесвіт.

Як школа може допомогти?

Приватна школа може стати чудовим середовищем для розвитку цих якостей. І насамперед тому, що приватні заклади освіти мають більше свободи у виборі методів та програм навчання. В умовах, коли вчителі мають академічну свободу, ми можемо розширювати освітній процес.

Це дозволяє:

  • Створювати індивідуальний підхід: враховувати особливості кожної дитини, її таланти, схильності та інтереси.
  • Застосовувати інноваційні методики навчання: STEAM-освіту, проєктну діяльність, дискусійні клуби, психологічні тренінги. Вони сприяють розвитку критичного мислення, креативності, комунікативних навичок та командного духу.
  • Давати підтримку в складних ситуаціях. А для дитини складна ситуація може відрізнятися від того, що здається складним дорослому. Це може бути конфлікт з друзями, невдача в навчанні, розчарування в чомусь. І надзвичайно важливо, щоб дитина не залишалася з цими проблемами сам на сам, а мала можливість отримати підтримку та пораду від значимих дорослих, яким вона довіряє.
  • Формувати сприятливу атмосферу поваги та підтримки, де дитина не боїться бути собою, вільно висловлювати свої думки, пропонувати ідеї, брати відповідальність за свої дії, не втрачаючи впевненості у собі.

Я можу говорити прикладами власних освітніх проєктів. Зокрема, в КМДШ одним із стовпів освітньої програми є STEAM-напрямок. Ми вчимо просто і цікаво про, здавалось би, складні речі. Наука, математика, технології — все це "запаковано" в цікаві дітям формати: інтегровані уроки, наші авторські курси, експерименти, дебати, дослідження в науковій формі – для старших та ігровій формі – для малечі. В світі штучного інтелекту та швидкого доступу до будь-якої інформації саме майстерність дивувати та зацікавити дитину – це шлях до успіху.

В нашому рецепті STEAM ще й багато творчості та дуже багато англійської. І так, поєднуючи науку, технології і мистецтво, впродовж усього навчання ми формуємо в дітей наукове розуміння світу, вміння логічно мислити і самовиражатися.

Саме тому на виході отримуємо вищу якість знань. Говорю про це впевнено, адже наші випускники стають студентами топових світових вишів. І є конкретний приклад, коли один з наших випускників на першому курсі закордонного університету отримав автоматичну атестацію з двох предметів і був звільнений від їх відвідування через високий рівень знань.

Як дати впевненість у собі і позбавити страху бути собою справжнім?

Я скажу як, на мою думку, має бути. Саме цільова картинка того, як я бачу навчання своїх дітей, мрія створити для них освітній простір, де їм комфортно, безпечно та цікаво, і стала основною рушійною силою виникнення КМДШ в 2012 році. І всі мої діти були та є учнями/вихованцями освітніх закладів мережі КМDШ Всесвіт. Тому що в наших школах та дитячих садочках дитина – в центрі освітнього процесу.

Для мене ідеальний спосіб дати дітям впевненість в собі – це вчити їх чути, формувати і висловлювати власні думки. В мережі КМДШ ми практикуємо дискусійні клуби, психологічно-командні ігри, проєктну діяльність, дебати та шкільне самоврядування. Ці активності формують навички взаємодіяти в команді, ефективно комунікувати, відстоювати свою позицію, шукати компроміси та досягати результату. Діти не бояться робити помилки, визнають їх та вміють виправляти. Вони можуть та мають бажання проявляти ініціативу, вчитись відповідати за свої дії без засудження і упереджень. Ми створюємо таку атмосферу, щоб діти не боялися бути собою.

Всі відомі особистості світу – засновники міжнародних компаній та творці успішних стартапів, топменеджери та науковці – були дітьми і не знали свого майбутнього. Та впевненість і рішучість, які дорослі допомогли їм розкрити у дитинстві, стають фундаментом, на якому потім зростають лідери світу.

Дійсно так – приватна середня освіта може стати трампліном до успіху. Вона ґрунтується на повазі до особистості дитини, розвитку її талантів, формуванні лідерських якостей та створенні сприятливої атмосфери для самореалізації.

Ми розуміємо, що не всі діти прагнуть стати бізнесменами, а успіх – це не лише кар'єрні досягнення. Це також щасливе особисте життя, гармонія з собою та оточуючими. І школа має допомогти дитині знайти свій шлях та розкрити потенціал.

А ще приватна середня освіта – це не гарантія успіху. Та це точно потужний інструмент, який може допомогти дитині стати впевненою, самодостатньою особистістю, готовою досягти своїх цілей.

Головне сьогодні