Брехня та сім’я чудово римуються у фільмі "Чотири Різдва"

Головні ролі тут зіграли Різ Візерспун та Вінс Вон. У другорядних - Сісі Спейсек, Джон Войт, Роберт Дювал та інші. Режисером картини став Сет Ґордон

Загалом, це чергова різдвяна історія про силу родинних цінностей, яких щороку виходить на американські екрани чимало. Проте цього разу автори картини додали трохи дьогтю в традиційну бочку різдвяного меду. Щоправда, краплю, не більше.

Фільм розповідає про пару з Сан-Франциско, Кейт та Бреда, які вже три роки живуть разом, але досі не одружені і у них нема дітей (Шлюб начебто псує стосунки, а дітей вони ніколи і не планували).

І вже три роки вони уникають поїздок на Різдво до своїх рідних. Щоразу напередодні святкування вони знаходять нову причину, яка так чи інакше, але пов'язана з вигаданою доброчинністю у країнах третього світу (вичісування вошей у сиріток чи щеплення їх від жахливих хвороб - чим більше неприємних подробиць, тим краще).

Проте напередодні чергового Різдва Сан-Франциско огорнув туман, рейси відмінили, Бред та Кейт затримались в аеропорту і потрапили у випуск новин в прямому ефірі. Звісно, що їх побачили родичі, які одразу зателефонували. Довелося відвідувати їх по черзі.

ВІДЕО ДНЯ

Власне, ці відвідування і становлять сюжет картини. Поїздки до родичів стають нагодою для Бреда та Кейт краще пізнати одне одного (скажімо, Бреда насправді звуть Орландо, на честь міста, де його зачали, а Кейт сім років дражнили ровесники, вона страждала від зайвої ваги та дружила з лесбійкою).

Зрозуміло, що герої успішно долають задавнені особисті проблеми та налаштовують стосунки з родичами. Вони знаходять у собі також сили аби побороти теперішні свої страхи та упередження і почати життя спочатку.

Єдине, що відрізняє "Чотири Різдва" від конвеєрної голлівудської продукції, так це певний цинізм у декларації цінностей сучасного американського середнього класу.

Бред та Кейт є ніби ходячими стереотипами цього класу. Вони егоїстичні, самозакохані, полохливі, заклопотані тільки власними правами істоти, які встановлюють між собою та світом невидимі, але надзвичайно міцні межі. Тут панує умовність. Власне про таких героїв найчастіше і знімають фільми у Голівуді.

Натомість їхні родини, що живуть у провінційній Америці, мали б утілювати здорову норму.

Але критиці піддаються і прості американці. Скажімо, іронійно показана якась з протестанських церков, що перетворює святкування Різдва на безкінечне і галасливе шоу, або мезальянс мами Бреда з другом його дитинства, не кажучи вже про його братів-рестлерів Денвера та Далласа, які скидаються на відсталих у розвитку підлітків. Тобто Сполучені Штати у фільмі постають через постаті, сказати б, "альтернативно обдарованих" американців середнього та нижче середнього класів.

І тут немає єдності, яка, зрештою, з'явилася у картині "Весела ферма" з Чеві Чейзом, де міські мешканці все ж знаходить спільну мову з сільськими аборигенами, і глядачі наочно бачать переваги сільського способу життя та простого щастя перед міськими амбіціями.

У картині "Чотири різдва" щастя цілком можливе у колі окремої нуклеарної міської родини, яка не потребує участі у своєму житті більшої кількості родичів.

Автори та виконавці

Зрештою, перед нами ще один зразок американської романтичної комедії з Вінсом Воном у головній ролі.

Загалом Вон починав як цілком драматичний актор, проте наприкінці дев'яностих спробував себе у комедійному амплуа. Багатий фактурно та надзвичайно високий (196 см), Вон спеціалізується на ролях амбівалентних персонажів, що в американському варіанті означає невмотивований перехід від доброзичливості до агресії.

Входячи до групи акторів, що вони об'єднані навколо режисера, актора та продюсера Бена Стіллера, Вон брав участь у експериментальних комедіях на зразок "Телеведучого" та адаптаціях серіалів на кшталт картини "Старський і Хатч".

Зрештою, Вон сам пише сценарії. Скажімо, саме він був ініціатором картини "Розлучення по-американськи", де головну жіночу роль зіграла Дженніфер Аністон.

Проте Вінс Вон не створив якось свого стилю чи напряму.

Його партнерка у "Чотирьох Різдвах" Різ Візерспун - акторка відома і титулована. Лауреат "Оскара" за головну жіночу роль у картині "Переступити межу", вона дебютувала на початку дев'яностих, а популярною стала 1996 року після "Шоссе".

Як комедійна акторка уславилася у стрічці "Блондинка у законі".

"Чотири Різдва" можуть стати останньою картиною Різ Візерспун, де вона гратиме невлаштовану у житті білявку - надто непереконливою цього разу вона виглядає на екрані у такому амплуа.

Взагалі для більшості українців святкування Різдва все ще залишається екзотикою у порівнянні з Новим роком. І тому історія про традиційне відвідування родичів на Різдво може видатися їм ще одною набридливою і далекою від вітчизняних реалій. Однак, якщо ви хочете розважитися і кілька разів посміхнутися чи навіть засміятися, "Чотири різдва" не розчарують. Для святкування залиште Новий рік.

Автор дякує кінотеатру "Київ" за допомогу у підготовці матеріалу

Оцінка фільму 3,5 з 5

Автор - Ігор Грабович

Реклама:

Головне сьогодні