Кінопрем’єри тижня: "Рестлер", "Адреналін 2"...

естлер"

Рік виходу: 2008

Країна-виробник: США

Режисер: Даррен Аронофськи

Сценарист: Роберт Д. Сіґел

У головних ролях: Міккі Рурк, Маріша Томей, Еван Рейчел Вуд

Про фільм. Даррен Аронофськи зізнавався, що історія "Рестлера" виникла у його голові ще за часів навчання в університеті. Коли ж прийшов час втілення цього проекту, єдиним можливим кандидатом на роль Ренді "Молота", режисер вважав Міккі Рурка. І хоча продюсери на його місці воліли бачити Ніколаса Кейджа, Аронофськи зміг настояти на своєму.

У результаті, малобюджетний фільм із зірками "другого ешелону" був двічі номінований на "Оскара" та здобув престижну премію BAFTA. Найбільші почесті припали на долю Міккі Рурка, у повернення якого у "велике кіно" вже ніхто не вірив. А режисерський мінімалізм Аронофськи у "Рестлері" зробив стрічку бенефісом цього актора.

[L]Ренді "Молот" - це збірний образ, який вміщує у собі біографії кількох рестлерів, відомих Аронофськи ще з дитинства та юності.

Ренді був зіркою кінця 80-х, але спортивні травми, зловживання стероїдами та анаболіками зробили своє і Молотові стає все важче виходити на ринг. Після одного з боїв у Ренді стається інфаркт і лікарі передрікають йому швидку смерть, якщо він не покине реслінгу.

Молот намагається почати нове життя: влаштовується продавцем у місцевому супермаркеті, налагоджує стосунки зі своєю дочкою Стефані, а також добивається прихильності стриптизерки Кессіді. Коли усі спроби Ренді зажити "цивільним" життям закінчуються поразкою, перед ним постає вибір - продовжувати нікчемне та самотнє існування, чи знову вийти на ринг і зустрітися із давнім небезпечним супротивником.

Чесно кажучи, Міккі Рурку практично не було чого "грати" у "Рестлері". Фактично йому довелося зображати самого себе - суперзірку 80-х, чия спортивна та акторська слава давно вже пішла на спад.

Втім, створення ефекту "реальності" та "природності" було одним з режисерських пріоритетів Даррена Аронофськи. Його попередні фільми "Пі", "Реквієм за мрією", "Фонтан" були формалістичними експериментами у створенні візуального ряду, звуку та музики. Усі ці причеплені на акторів стедіками, використання експериментальних камер, пробіжки оператора за акторами, складний звукоряд та вигадливий монтаж використовувались для проникнення глядача у суб'єктивний погляд героя.

У "Рестлері" Аронофськи відмовився від подібних експериментів із формою.

У одному зі своїх інтерв'ю режисер пояснив, що намагався добитися максимально відстороненого сприйняття подій.

Камера просто слідує за героєм, монтаж має чисто функціональний характер, а музика виступає простим акомпанементом того, що відбувається на екрані.

Лише кілька разів Аронофськи порушив цей принцип, скажімо, у сцені першого робочого дня Ренді-продавця. Вихід рестлера через пластикову кулісу до торгового залу монтується із захопленим криком публіки, що вітає свого кумира.

Те, що "Рестлера" знімали у справжньому супермаркеті, дозволило Аронофськи використати кадри із реальними покупцями, які стояли в черзі до прилавка Міккі Рурка.

Справжні покупці та вболівальники, а також актор-спортсмен, у поєднанні з формальною простотою фільму мали створити враження неприкрашеного плину життя, коли нудне існування Ренді переривається лише яскравими спалахами боїв.

Зрештою, через усе це "Рестлерові" бракує динамізму. Парадоксальним чином "правда життя" не дозволяє глядачеві по-справжньому перейнятися життям Ренді "Молота".

Оцінка фільму 4,5 з 5

"12 раундів"

Рік виходу: 2009

Країна-виробник: США

Режисер: Ренні Харлінн

Сценарист: Даніел Кунка

У головних ролях: Джон Сена, Ешлі Скотт, Ейден Ґіллен

Про що фільм. Під час затримання небезпечного злочинця Майлза Джексона, патрульний Денні Фішер стає мимовільним убивцею джексонової подружки Еріки. Через рік Майлз Джексон тікає із в'язниці і викрадає кохану Денні. Аби врятувати її, Фішер повинен витримати 12 раундів кривавої та небезпечної гри, вигаданої навіженим маніяком Джексоном.

На що сподіватися. У Голівуді існує неписане правило: якщо європеєць "доривається" до "фабрики мрій", він намагається перевершити у своїй "американськості" будь-якого нащадка пілігримів з "Мейфлавер".

За кількома винятками, європейці у Голівуді починають знімати страхітливі за своєю клішованістю фільми, повторюючи усі можливі кіноштампи, і уникаючи будь-якого творчого підходу до своїх картин. Серед таких європейських режисерів, які проторили собі шлях до найбільшої у світі кіногодівниці, можна назвати німця Роланда Емеріха, фіна Лассе Галстрьома та нашого сьогоднішнього героя, фіна Ренні Харліна.

"12 раундів" виглядає спробою невдалого та парадоксального схрещування першого, другого та третього "Міцного горішка", а також одразу усіх найновіших тенденцій у зйомці бойовиків. У результаті камера постійно сіпається у різні сторони, ніби відео п'яного оператора на весіллі, актори більше нагадують зомбі, аніж живих людей, а за діалоги сценарист мабуть горітиме у пеклі. "12 раундів" - неймовірно безглузде видовище, створення якого має лише одне виправдання - пристойний гонорар Ренні Харліна.

"Я люблю тебе, чувак"

Рік випуску: 2009

Країна-виробник: США

Режисер: Джон Гамбурґ

Сценаристи: Джон Гамбурґ, Ларрі Левін

У головних ролях: Пол Рад, Рашида Джонс, Джейсон Сегел

Про що фільм. Пітер все життя дружив з дівчатками і абсолютно не цікавився життям "справжніх мужиків". Тепер він має все - красуню-наречену, престижну роботу у жіночому колективі, але йому бракує найкращого друга, з яким можна весело провести час, випити пива, потеревенити про музичні гурти, і якого не соромно запросити шафером на власне весілля. Випадково Пітер знайомиться із дивакуватим веселуном Сідні і розуміє, що ця дружба - на все життя. Але Пітерова наречена, здається, не в захваті від його найкращого друга...

На що сподіватися. Сюжет про героя, який не може здобути щастя, доки не знайде своє альтер-еґо та не випустить на волю потаємні бажання, - старий, як світ, і те, що замість традиційного пошуку дівчини, головний герой хоче зустріти хлопця, справи не змінює.

Джон Гамбурґ залучив до картини акторів зі студії Апатова. І, прагнучи повторити "апатівські подвиги", наповнив фільм жартами про секс. Так що дітей краще із собою не брати. Існує велика вірогідність того, що буде смішно, але наскільки часто це відбуватиметься, це вже інше питання.

"Адреналін 2"

Рік виходу: 2009

Країна-виробник: США

Режисери та автори сценарію: Марк Невелдайн, Браян Тейлор

У головних ролях: Джейсон Стетгем, Емі Смарт, Кліфтон Коллінз мол.

Про що фільм. Чів Челіос виявляється живим. Цього разу він вступить у двобій із китайським гангстером, який вкрав у нього незнищенне серце.

На що сподіватися. "Адреналін 2" знімали ті ж режисери, які подарували нам і першу частину, а у головній ролі виступив незмінний Джейсон Стетгем. Залишається сподіватися, що продовження буде не гіршим за оригінал.

"Розпусна поведінка"

Рік виходу: 2008

Країна-виробник: Великобританія

Режисер: Стефан Елліот

Сценаристи: Стефан Елліот, Шерідан Джоббінс

У головних ролях: Джессіка Біл, Крістін Скот Томас, Колін Ферт

Про що фільм. Молода американка Ларіта виходить заміж за англійського аристократа Джона Вайтеккера та приїздить у його родинну садибу. Поважне сімейство Вайтеккерів негативно сприймає цей мезальянс.

На що сподіватися. Історії про те, як молоді та щирі персонажі вступають у двобій із ханжеськими традиціями "вищих кіл суспільства" - одна з улюблених тем англійських та австралійських режисерів. Варто згадати "Коханця Леді Чатерлі" Кена Рассела, фільми Джо Райта чи "Товариство мертвих поетів" Пітера Віра.

Так що австралієць Стефан Елліот мав усі шанси на успіх. Розробленість сюжету, а також присутність у фільмі чудових британських акторів можуть гарантувати вдале та якісне кіновидовище.

Усі фото kino-teatr.ua, film.ru

Автор - Анна Купінська

Реклама:

Головне сьогодні