Тест

Кінопрем’єри тижня: "Залюднений острів. Сутичка", "Відьмина гора"...

алюднений острів. Сутичка"

Режисер: Федір Бондарчук

Сценаристи: Марина та Сергій Дяченки

У головних ролях: Василь Степанов, Юлія Снєґірь, Олексій Сєрєбряков, Ґоша Куценко, Юрій Ґармаш, Федір Бондарчук

Про що фільм. У другій частині "Залюдненого острова" Максим Каммерер та його друг Ґай потрапляють у країну мутантів, полишають усі сподівання на допомогу Острівної імперії у поваленні режиму Невідомих Батьків та вирушають на війну з хонтійцями. Максим прагне визволити кохану Раду, яку викрав Мандрівник та вступає з ним у вирішальний двобій. На кону не тільки життя Ради, але й усіх людей з планети Саракш...

Фотокадри www.film.ru
Враження. У своїх інтерв'ю продюсер фільму Олександр Роднянський запевняв, що друга частина "Залюденого острова" буде динамічніша та зрозуміліша глядачеві, аніж перша. З іншого боку, продюсер стверджував, що не засмутиться, якщо фільм "відбиватиме" витрачені на нього гроші не один рік.

І справді, попри взаємні реверанси режисера та продюсера "Залюдненого острова", фільм, що вийшов на екрани у перші дні нового, 2009-го року, отримав цілий шквал негативної критики в Інтернеті та друкованих ЗМІ. І хоча касові збори "першого російського фантастичного блокбастера" склала 700 мільйонів рублів (30 млн. доларів), творці стрічки мають усі підстави непокоїтися, що другий фільм дилогії свою касу не збере.

Цілком можливо, що більшість глядачів, які завітали до кінозалу взимку, аби подивитися "на Стругацьких", зараз просто скачають "Залюднений острів. Сутичку" з Інтернету, щоб перевірити, чи з'явиться у другій частині ще один "ґламурний рожевий танк".

У будь-якому разі, Роднянський виконав свою обіцянку лише на половину: фільм і справді став динамічнішим, але до глядача не наблизився ні на крок. І нових "рожевих танків" у стрічці вистачає.

"Наближення до глядача", за версією режисера Бондарчука та сценаристів Дяченків, полягало у зміні мотивації Максима. У романі Стругацьких Мак Сим прилітає з далекого комуністичного майбутнього і намагається "перекроїти" Саракш за знайомим йому зразком, проте кохання до Ради у романі залишається на другому плані.

Бондарчук та Дяченки вирішили піти непевною доріжкою голлівудських стандартів, і зробити кохання головною причиною революційних збурень у голові Каммерера. Подібні зміни Бондарчук пояснив тим, що глядач звик до голівудьких блокбастерів, і напевне хоче бачити щось схоже у російській картині.

Щоправда, у жодному високоякісному голлівудському блокбастері кохання до дівчини ніколи не було головною мотивацією героя. І Квейд із "Згадати все" Поля Вергувена, і Нео з "Матриці" братів Вачовських насамперед шукали власну ідентичність. Навіть Джонні з "Зоряного десанту" того ж таки Вергувена, хоч і пішов до армії слідом за коханою, але зрештою зрозумів, що головніше все ж - дружба та відданість спільній справі.

Гарячі обійми дівчини у фіналі блокбастера зазвичай не є ціллю героя, вони лише символічно позначають того, хто став переможцем у боротьбі. Хоча Максим наприкінці фільму і обіймає свою Раду, автори чітко вказують, що правда залишилася на боці Мандрівника.

Таке відверте нехтування законами жанру важко пояснити, бо воно здатне лише заплутати, а не наблизити до себе глядача.

Творці "Залюдненого острову" переконували, що не вкладали у свій фільм жодних політичних конотацій. Тоді навіщо було замінювати фотографії звірств моряків з білої субмарини на відеокадри, що дуже нагадують хроніку воєнних дій на Близькому Сході?

Очевидно, що Острівна Імперія повинна викликати правильні геополітичні асоціації з Сполученими Штатами (це агресивний народ "з-за моря", який хоче на нас напасти). Також у фільмі неважко знайти паралелі з політичною ситуацією в Україні та Росії. Втім, людина з багатою фантазією і у самому романі Стругацьких може надибати багато подібних аналогій.

Скоріш за все це і стало причиною екранізації цього далеко не найкращого твору братів Стругацьких. Адже зараз найбільшу касу збирають стрічки, що мають не мистецьке, а насамперед політичне значення.

Роман "Залюднений острів" був написаний радянськими інтелігентами для радянського читача. У Невідомих батьках легко впізнати Політбюро, у підпільниках - різноманітних дисидентів, Максим - це юний ідеаліст, що прагне змінити світ, а Мандрівник - мудрий чекіст, який, мов Штірліц, двадцять років готує план порятунку Саракшу.

У пристосованій до сучасних реалій кіноверсії, підпільники більше нагадують безсилих щось змінити лібералів, які насправді прагнуть до влади не менше за інших. А постать мудрого чекіста, що прагне не революції, а "розумних реформ" для народу має дуже чіткі та недвозначні паралелі.

Наприкінці фільму Максим віддано погоджується допомогти Мандрівникові побороти інфляцію та розібратися із заморськими агресорами-хонтійцями. Автори стрічки змінили фінал роману Стругацьких - хоча позірно Нео і переміг Штірліца, ми усі знаємо на чиєму боці історична істина та справедливість.

Ті ж, хто шукатиме у "Залюдненому острові" не спекулятивних аналогій, а кіноляпів, також отримають своє. Якщо у "Тарасі Бульбі" козацька кіннота їхала прямо у стіну Хотинської фортеці, то танки із "Залюдненого острова" дуже ефектно, але безрезультатно атакували Чорне море. Незрозумілим залишається також несподіване "розмерзання" замороженої Ради, при чому ця процедура аж ніяк не зашкодила її здоров'ю.

Візуальний бік стрічки також не дотягує до "справжнього блокбастера": перша частина "Залюдненого острова" переповнена середніми і крупними планами. Це викликає відчуття клаустрофобії, та й узагалі не зовсім естетичні переживання, бо не надто приємно весь час дивитися на пітне обличчя Гармаша чи срібні зуби Куценка. І хіба не можна було придумати чогось новішого, аніж "позичені" бойові сцени з "Матриці"?

Федір Бондарчук зізнався, що йому було важко уникнути цитувань "Блейдранера", "Згадати все" чи "Еквілібріума". Але до звання нового "Блейдранера" фільм Бондарчука явно не дотягує.

Оцінка фільму: 3 з 5

"Відьмина гора"

Режисер: Енді Фікмен

Сценаристи: Метт Лопез , Марк Бомбак

У головних ролях: Двейн Джонсон, Анна Софія Робб, Александр Людвіґ, Карла Ґудіно

Тут і діла - усі фотокадри kino-teatr.ua
Про що фільм. У машину до колишнього водія мафії, а тепер скромного таксиста Джека Бруно підсідають двоє підлітків Сара та Сет, які виявляються космічними прибульцями, які прагнуть врятувати Землю від військової навали з їхньої рідної планети.

За братом і сестрою полюють не лише американські військові, але і кіборґ Сифон, якого послали на Землю чужопланетні агресори. Джек Бруно, а також симпатична спеціалістка з НЛО доктор Алекс Фрідман намагаються допомогти дітям виконати завдання та безпечно повернутися додому.

Вперше "Втеча до Відьминої гори", що базується на однойменній книжці Александра Кея, була екранізована "Студією Діснея" ще 1975 року. Історія про брата й сестру, які виявляються прибульцями з іншої планети і мають телепатичні та телекінетичні здібності, швидко стала культовою серед любителів скай-фаю.

Популярності "Відминої гори" посприяли водночас неабиякий успіх "Зоряних війн" та мода на дітей з надприродними здібностями у тогочасному кіно.

1968 року вийшла "Дитина Розмарі" Романа Полянського, яка стала поштовхом для цілої низки картин про інфернальних та просто "альтернативно обдарованих" дітей та підлітків. Згодом з'явилися син диявола Дем'єн з "Омена", Керрі із однойменного фільму Браяна ДеПальми та багато інших. І космічні сироти Теа й Тоні чудово вписувалися у цю тенденцію.

"Втеча до Відьминої гори" пережила сіквел та рімейк і навіть невдалу спробу перетворення у телесеріал. Та жодне з продовжень картини не мало тієї глядацької популярності, яку здобула оригінальна "Відьмина гора".

Режисер нової "Відьминої гори" стверджував, що картина не буда модернізованою версією пригод Теа та Тоні, а стане наступною сторінкою знаменитої історії. Сара та Сет, а також таксист Джек Бруно є цілком новими персонажами.

Під час перегляду стрічки важко позбутися запитання: чим усе-таки стрічка може зацікавити юного (бо створювалась для дітей) глядача, бо вочевидь наслідує відомі сюжети.

Схоже, що Енді Фікмен, режисер "Відминої гори" пішов шляхом щонайменшого спротиву і створив малопереконливу комбінацію "Термінатора", "Близьких контактів третього ступеню", "Секретних матеріалів" та популярних нині фільмів про юних чарівників. Не забув він згадати і про злободенну тему небезпеки екологічного забруднення планети.

На відміну від оригіналу, герої нової "Відьминої гори", не малюки дев'яти-десяти років, а цілком дорослі та ґламурні підлітки, яким щонайменше по сімнадцять. А допомагає їм не звичайний фермер, а м'язистий Двейн "Скеля" Джонсон, який марно намагається зобразити з себе скромного таксиста і час від часу гамселить чергового "поганого хлопця" та водить машину незгірш за героїв "Форсажа".

Часом Енді Фікмен намагається розбавити свій ґламурний екшн вкрапленнями "постмодерної цитатності", скажімо він іронізує над фанатами "Зоряних воєн" ("це ж сторінка з нашої історії" - дивується Сара, дивлячись театралізовану версію цього фільму), а також вводить у фільм вже дорослих Теа та Тоні як ...офіціантку та шерифа з маленького містечка біля Лас-Веґасу.

Безглузді бійки, перегони та комп'ютерні вибухи лише підкреслюють вторинність "Відьминої гори". Найголовніше запитання: чи потрібен глядачам такий "дитячий бойовик", максимально позбавлений справжнього насильства й крові, якщо вже давно і "дорослі" бойовики стали орієнтуватися на підліткову авдиторію і позбавлятися атрибутів "серйозного" жанру?

Оцінка фільму 2,5 з 5

"Ларґо Вінч"

Режисер: Жером Салль

Сценаристи: Філіп Франк (графічна новела), Жюльєн Рапено

У головних ролях: Томер Сіслей, Крістін Скотт-Томас, Мелані Т'єрі

Про що фільм. Розумного та красивого сироту Ларґо всиновлює магнат та мільйонер Нейро Вінч. Після загадкової смерті вітчима, Ларґо успадковує його багатства. Та він повинен знайти винних у смерті Нейро та розкрити змову.

На що сподіватися. Ларго Вінч - це іще один супергерой нашого часу, красень, який носить вишуканий одяг, кохається з найкрасивішими жінками та їздить на найдорожчих авто. Вінч - справжній європейський денді та аристократ.

"Ларґо Вінч" - це екранізація однойменної бельгійської графічної новели, тому слід очікувати на те, що фільм продемонструє нам усі візуальні здобутки своєї першооснови. Європейські стрічки такого штибу не так часто з'являються на українських екранах, тому "Ларго Вінч" - це чудовий шанс відпочити від вже дещо остогидлих голлівудських супергероїв та насолодитися альтернативними від американських кіностандартами.

"Коротка атака"

Збірник містить у собі 12 експериментальних та анімаційних європейських короткометражок , що стали переможцями міжнародного кінофестивалю "InterFilm Berlin" у 2008 році.

У стрічках йдеться про вічні теми - любов, життя, смерть, самотність... Російський фільм "Pal/Secam" був відзначений на минулорічному "Кінотаврі" та на міжнародному фестивалі короткометражних фільмів у Торонто.

Автор - Анна Купінська