Трон і Фокери: тиждень єднання батьків та дітей

В останній прем'єрний день 2010 року на екрани виходять дві стрічки, які розповідають про непрості стосунки батьків та дітей. І у "Троні", і в "Знайомстві з Факерами 2" йдеться про духовну та матеріальну спадщину, яку старше покоління намагається передати молодшому, вимагаючи від наступників стійкості та самопожертви. Проте герої обох фільмів досягають цієї мети абсолютно різними способами.

Трон у спадок

28 років розділяють фантастичну стрічку "Трон" Стівена Лісбеґера з її сіквелом "Трон. Спадщина" Джозефа Косінскі. "Трон" став одним із перших фільмів у напрямі кіберпанку (в один рік із ним вийшов "Блейд Раннер" Рідлі Скотта) і розповідав про стосунки людини та створеного нею штучного розуму, а його дія відбувалася у віртуальній реальності комп'ютерних ігор.

"Трон. Спадщина" вийшов на екрани, коли комп'ютер став буденністю для мільярдів людей, а на зміну критичній фантастиці, яка пережила розквіт у 1980- та 1990-х, прийшла казкова феєрія "Аватара".

Стрічка Косінскі по-суті і є спадком першого "Трона", який відкрив комп'ютерну еру кіно. Проте у ньому все-таки більше атракціону, ніж рефлексії та більше штампів, аніж відкриттів.

У "Троні" головний конфлікт розгортався між молодим програмістом Флінном і могутньою програмою "Майстер Контроль", яка вважала себе кращою за людей і планувала атаки на Кремль та Пентагон. Допомагав програмі жадібний керівник мега-корпорації ENKOM Діллінджер.

Флінн боровся із зухвалим "Майстер Контролем", так би мовити, із-середини, потрапивши у мережу під дією лазерного променя, а допомагала хлопцю дружня програма Трон, вигадана приятелем Флінна Аланом.

"Трон. Спадок", як практично і будь-який сіквел, не додає до історії нічого нового, а персональну боротьбу зі злом, яка була сюжетним кістяком першого фільму, замінює на банальні пошуки сином втраченого батька.

Головним героєм картини є син Флінна Сем, який також працює програмістом в корпорації ENKOM та влаштовує її керівництву різні капості. Керманичі компанії, серед яких син Діллінджера, звісно не в захваті від цього і лише старий фліннів друг Аллан підтримує хлопця.

Сам Флінн-старший зник безвісті двадцять років тому. Дивний сигнал пейджера приводить Сема у старий батьків офіс, де той працював над новою комп'ютерною мережею. Хлопець випадково потрапляє під промінь лазера і переноситься у віртуальний світ.

Там Сем зустрічає зниклого батька і дізнається тривожні новини: створена Флінном-старшим програма Клу захопила владу над мережею і прагне вибратися у світ людей, аби завоювати його.

Загалом, сюжет і є найслабшим місцем нового "Трону". Сенс фільму зводиться до банальної максими "родина понад усе", яка транслювалася вже у тисячах картин. Якщо перший фільм приваблював своєю новизною, то другий відштовхує своєю просто убивчою наочністю та розжовуванням усіх сюжетних поворотів до повної втрати смислу.

Клу виявився Гітлером комп'ютерного світу, який влаштовує геноцид небажаним програмам та виступає перед своєю армією на масштабних парадах у свою честь. Мотивації для захоплення світу людей у нього також цілком нацистські: на думку Клу, програмам потрібно більше місця для життя, тож планета Земля щонайкраще підходить для таких цілей.

Сюжет стрічки 1982 року мав деякі алюзії на історію гоніння християн римлянами (із обов'язковими розправами на гладіаторській арені та боротьбою за душі "релігійних фанатиків").

"Трон. Спадок" іде ще далі: стрічка не соромиться відверто біблейських паралелей, зображаючи Творця і Сина Людського, які рятують світ створених людьми програм від гріха та гордині.

З першої картини в другу перейшли хіба що Джеф Бріджес (Флінн) та Брюс Бокслейтнер (Аллан). Молодше покоління було представлене Гарретом Гедлундом, який зіграв Сема, та Олівією Вайльд, яка втілила програмо-людину Кору.

З'явився у фільмі й комік Майкл Шин, який зіграв ексцентричного власника диско-клубу "Кінець програми" Зюса. Не до кінця зрозумілою є поява у фільмі Кіліана Мерфі в якості "спеціальної запрошеної зірки" - його персонаж Діллінджер з'являється лише на кілька хвилин, а лінія його з Семом протистояння закінчується, ледь розпочавшись.

Втім, головна принада обох "Тронів" - не сюжет і не актори, а спецефекти, які дозволяють глядачеві повністю зануритися у комп'ютерний світ.

Картина "Трон" 1982 року - була першою стрічкою, практично повністю створеною на комп'ютері. Над її дизайном працювали знамениті художники Жан Жиро та Сід Мід, які створювали декорації для "Блейд Раннера" та "Чужого".

Навіть зараз холодний, темний механістичний світ "Трона" виглядає дуже незвичайним та осібним з-поміж інших фантастичних картин. І хоча спеціальні ефекти, задіяні при зйомці фільму, давно вже застаріли (використовувалося ротоскопування, а знятих на плівку акторів розфарбовували вручну), саме зображення фільму й досі викликає захоплення.

Творці рімейку мали під рукою усі досягнення сучасної техніки. Сам фільм був знятий у 3D, і став другою картиною після "Аватара", з самого початку задуманою в цьому форматі.

"Трон. Спадщина" став одним із найбільш видовищних фантастичних фільмів. Гладіаторські бої та перегони на мотоциклах, гігантські будівлі та велетенські повітряні кораблі - все це вражає своєю масштабністю, розмахом та штучною красою.

Втім, над обома "Тронами" немов зависло прокляття: перша стрічка, хоч і номінувалася на "Оскар" за звук та костюми, в прокаті зібрала зовсім небагато. Те ж, здається, трапилося і з "Троном. Спадщина" - американці не оцінили картину і принесли у каси кінотеатрів лише 87 мільйонів доларів, так що бюджет у 300 мільйонів доларів, мабуть, окупиться не скоро.

Та попри все "Трон. Спадщина" видається ідеальним атракціоном - він розважає і захоплює, дає глядачеві можливість забути про щоденні турботи і викликає бажання сходити на нього ще. Окремо слід відзначити саундтрек, написаний гуртом Draft Punk, який може вважатися одним із найкращих звукових супроводів до фантастичної стрічки.

Оцінка фільму 4 з 5

Спадщина Фокерів

"Маленькі Фокери" (так насправді називається стрічка Пола Вейтца, яку в нас перекладають як "Зустріч із Факерами 2") - це вже третя картина про пригоди американських сватів, які представляють дві абсолютно протилежні системи цінностей: ліберальну єврейську та патріархальну протестантську.

У першій частині єврейський хлопець Ґей Фокер намагався порозумітися із батьком своєї нареченої Джеком Бернсом - колишнім агентом ЦРУ, який мав звичку перевіряти доччиних залицяльників на детекторі брехні. У другому фільмі Фокер віз майбутніх тещу й тестя до своїх ексцентричних батьків, які зовсім не відповідали уявленням патріархального Джека про "нормальну родину".

У "Маленьких Фокерах" розповідається про приїзд Бернсів на святкування п'ятиріччя своїх онуків. Старше покоління влаштовується на квартирі у Фокерів і одразу ж починає диктувати власні правила.

Джек вирішив пересвідчитися, що його зять зможе стати головою клану Бернсів-Фокерів і "Хрещеним Фокером", тож пильнує за кожним його кроком. На додачу з Індії прилітає колишній залицяльник дружини Ґея - багатий банкір, і Джек починає вбачати у ньому заміну нелюбому зятю.

Зрештою, "Знайомство з Факерами 2" зняте цілком у руслі двох попередніх фільмів, де основний конфлікт будувався на непорозумінні двох культур та бажанні простого єврейського хлопця дорівнятися до родини із аристократичним корінням.

Та з кожною новою серією франшизи ці відмінності зникають - Джек, скажімо, отримує персональну кіпу, а Ґей змінює своє ім'я на Греґа - і приводів для жартів залишається все менше.

У "Знайомстві з Факерами 2" найбільш вдалими є гумористичні цитати з різних фільмів - починаючи від "Хрещеного батька" (як не згадати славне минуле ДеНіро), і закінчуючи "Щелепами". Піковим моментом є "сцена з пісюном", яка може вважатися коронним номером Бена Стіллера ще з часів фільму "Усе про Мері".

В іншому, "Знайомство з Факерами 2" - це традиційна комедія ситуацій, де хтось когось помічає в неслушний момент, а з героями постійно трапляються непорозуміння. Ця картина здатна розсмішити і підняти настрій, але на фоні перших двох частин вона дуже програє.

Оцінка фільму 3,5 з 5

"Три богатирі та Шамаханська цариця"

Мультиплікаційний "героїчний блокбастер" від студії "Мєльніца" та компанії "СТВ".

Зваблива східна красуня Шамаханська цариця дізнається, що здобути вічну молодість можна лише оросивши Дерево Молодості сльозами тисячі красунь. Вона вирішує звабити Київського князя, заволодіти Руссю та примусити плакати всіх жінок країни.

Та на захист Києва, Русі, князя та жіноцтва встають три богатиря: Альоша Поповіч, Добриня Нікітіч та Ілья Муромєц. Також у казці з'являться знайомі з попередніх частин франшизи персонажі: Кінь Юлій, Змій Горинич, бабуся та дідусь Тіхон.

Усі фото з сайту "Мультикино"

Реклама:

Головне сьогодні