Прем'єри тижня: кілька фільмів про кохання

29
11 лютого 2011

Сеанс сімейної терапії від дослідника сексу

Подружня пара Корбеттів намагається налагодити своє життя після трагічної смерті їхнього чотирирічного сина Дені. Граючись, хлопчик побіг за собакою на дорогу і потрапив під машину.

Гові Корбетт знаходить розраду на роботі, а його дружина - домогосподарка Бекка - ніяк не може позбавитися гнітючих спогадів про сина. Вона намагається позбутися усіх слідів перебування Денні у будинку і навіть віддає собаку, через якого помер хлопчик.

Корбетти відвідують зустрічі для батьків, які втратили дітей, проте Бекку дратують ці люди, роками зациклені на своєму горі. Однак Гові знаходить несподіваного друга у "старожилі" зібрань Ґабі, яку нещодавно покинув чоловік.

Водночас Бекка зближається із 17-ти річним Джейсоном, тим самим хлопцем, що збив її сина. У пам'ять про загиблого хлопчика Джейсон пише комікс "Кроляча нора", в якому розповідає про паралельні світи, де людські долі можуть складатися інакше, ніж у нашому світі.

 

Стрічка "Кроляча нора" є екранізацією однойменної бродвейської п'єси Девіда Ліндсі-Абера. У постановці Бекку зіграла Синтія Ніксон (Міранда із серіалу "Секс і місто"), яка отримала за цю роль престижну премію "Тоні".

В екранній версії Бекку втілила Ніколь Кідман. Схоже, що переживання безутішної матері розчулили і Американську кіноакадемію - акторка отримала номінацію на "Оскар".

Кідман у "Кролячій норі" ще раз нагадала про свої акторські амбіції, які вона успішно зреалізувала у "Широко заплющених очах" Стенлі Кубріка, "Доґвілі" Ларса фон Тріра та "Годинах" Стівена Долдрі (за цей фільм акторка отримала свій перший "Оскар").

У "Кролячій норі" Кідман зіграла жінку, яку просто роздирають емоції. Вона потерпає від душевного болю, ненавидить Бога, який відібрав її дитину, шкодує за скаліченим життям та заздрить легковажній сестрі, яка, ніби на зло, незабаром стане матір'ю. Акторці завжди добре вдавалися холодні відчужені героїні, які глибоко ховають власні переживання, і її Бекка не стала винятком.

 

Проте, за панегіриками Кідман, якими рясніють кіновидання, на другий план якось відійшла чудова робота Аарона Екгарта, який зіграв її чоловіка Гові. Акторові вдалося передати усю глибину переживань чоловіка, який вже втратив сина і починає втрачати дружину.

Його Гові - порядний сім'янин, проте він не знає, як відновити зв'язок із дружиною, яка, здається, от-от збожеволіє. І лише любов до Бекки вберігає його від необдуманих та імпульсивних вчинків.

Зрештою, "Кроляча нора" приваблює саме тим, що її герої «звичайні люди», а їхні емоції та реакції легко впізнавані та передбачувані. Фільм розповідає універсальну історію, зрозумілу у всіх країнах і континентах. Він дозволяє заглянути у обличчя одного із найбільших страхів практично усіх людей на Земній кулі - страху смерті власної дитини.

У стрічці немає дії як такої. Зрештою, це екранізація п'єси, тож вона зосереджена на переживаннях родини Корбеттів. І треба віддати належне режисерові картини Джону Кемерону Мітчеллу, який зміг майстерно перенести сценічне дійство на екран.

 

Зрештою, найбільшим сюрпризом "Кролячої нори" є ім'я її режисера. Джон Кемерон Мітчелл уславився своїми ліричними і водночас провокативними фільмами, в яких досліджувалася природа кохання та сексу.

Його повнометражний режисерський дебют - екранізація позабродвейського мюзиклу про рок-співака транссексуала "Гедвіґ та шалений дюйм" - одразу став відомим серед кіноманів. Наступний фільм режисера "Шортбас" викликав скандал через відверті сцени сексу і мастурбації (так, це той фільм, де хлопець відсмоктує сам у себе).

Мітчелл критикував Голлівуд за зневажливе та пуританське ставлення до сексу і закликав використовувати "всі фарби у палітрі". Також режисер заявляв, що не хоче працювати із "зірками", які лише гальмують творчий процес.

І ось Джон Кемерон Мітчелл знімає чергову помпезну психологічну драму, яка ідеально відповідає смакам Американської кіноакадемії й позбавлена будь-якої безпосередності й неоднозначності його перших робіт.

 

У головній ролі не просто зірка, а сама лауреатка "Оскара" Ніколь Кідман. Сексу ж у "Кролячій норі" немає взагалі, а герої фільму переживають сексуальну фрустрацію і надзвичайно відчужені один від одного.

Такого фільму очікуєш від Сема Мендеса чи від того ж Стівена Долдрі, та аж ніяк не від квір-ікони. Так і хочеться запитати "А що буде далі?". І відповісти цитатою з фільму "А далі щось придумаємо".

Оцінка фільму 4 з 5

Поза адекватністю

Тридцятирічний Віталік за порадою психіатра переїздить із Серпухова до Москви і оселяється у новій квартирі. Чоловік хоче почати життя спочатку - він знаходить роботу в жіночому журналі і заводить нових знайомих. Втім, нове життя виявляється теж доволі непростим: начальниця на роботі вимагає від нього сексу, а сімнадцятирічна сусідка Крістіна весь час звертається з проханнями то проводку полагодити, то допомогти з уроками.

 

Зрештою, незабаром з'ясовується, що агресивна та неконтрольована дівчина-підліток має тонку душу і нереалізовану потребу в любові. Віталік закохується в Крістіну, проте її сувора мама проти стосунків дочки зі старшим чоловіком.

Ця стрічка несподівано для багатьох отримала Гран-Прі на російському кінофестивалі "Вікно в Європу" та ще чотири нагороди фестивалю, серед яких диплом від кінокритиків. Режисера стрічки, дебютанта Романа Карімова, у російських ЗМІ навіть називали "кіндер-сюрпризом".

Та хто ж цей загадковий Карімов, який так гучно заявив про себе першим же фільмом? З його сайту відомо, що він жив у Лондоні, зняв дві короткометражки, а зараз фільмує свою другу картину, яка також розповідатиме про школярок.

Крім цього, Роман Карімов ненавидить Гічкока, радить колегам Павлу Бардіну та Валерії Ґай-Гєрманіці вчитися у братів Дарденнів, називає Україну Хохляндією і постійно матюкається в своїх інтернет-постах.

 
Втім, режисерові не відмовиш у чесності. Він відверто зізнається, що "Неадекватні люди" - відверто комерційний та нещирий продукт, з абсолютно шаблонним сюжетом, який не викликав би запитань у телеканалів та телеглядачів, звиклих до "мила". На екрани фільм потрапив лише завдяки вольовому рішенню прокатника, і Карімов у своєму інтерв'ю сам достоту не розуміє навіщо.

Проте режисер запевнив, що навіть затиснувши себе у рамки шаблону, творча група фільму намагалася зробити щось оригінальне. Свій фільм він охарактеризував як "стандартизований продукт, але цікаво зіграний".

Зрештою, в "Неординарних людях" і справді немає нічого нестандартного, окрім двох-трьох камерних та дуже інтимних сцен між сімнадцятирічною Крістіною та Віталіком. У них режисерові вдалося спіймати миті ніжності та довіри, які виникають у людей, які от-от закохаються одне в одного. Та зворушливі ліричні моменти швидко зникають на фоні загального безглуздя цієї картини.

Протягом усього перегляду задаєшся питанням: "А з якого життя знімаєте?". Що це за психіатрична клініка, яка надає своїм клієнтам обставлені квартири, і що це за "найзвичайнісінька" мама-одиначка, яка живе із дочкою на широку ногу?

 

Сама Крістіна виглядає занадто дорослою та практичною на свій юний вік, а Віталік, навпаки, постає якимось тюхтієм. Від звання "задрота" (саме так його називає Крістіна) хлопця рятує вміння ламати ноги сусідчиному залицяльнику.

Другопланові персонажі також доволі химерні: нахабний любитель "травички" Артур, задається, отримує задоволення, коли його в черговий раз гамселить Віталік, подружка Крістіни кидається на чоловіків із несподіваними сексуальними пропозиціями, а редакторка із жіночого журналу буквально переслідує нашого головного героя і ґвалтує його прямо у своєму кабінеті.

Сама ж картина тримається на розмовах "про життя", які ведуть герої. Втім, діалоги неабияк дратують своєю позірною "мудрістю", а деякі репліки нагадують статуси в соціальних мережах, на кшталт "навчишся кохати лише тоді, як не залишатимеш слідів на снігу".

Взагалі, важко сказати, на кого розрахований цей фільм. Можливо, ним зацікавляться школярки, які захочуть наслідувати таку розумну і гарну Крістіну, а може, стрічка сподобається жінкам середнього віку, які дізнаються, що підлітки насправді можуть бути і терплячими, і відповідальними.

 

Та найбільше фільм, мабуть, сподобається тридцятирічним чоловікам, які побачать гарну казку про те, як приваблива старлетка ощасливила свого сусіда.

Зрештою, Руслан Карімов був правий, обираючи для своєї картини саме телеформат. Картина "Неадекватні люди" якраз придатна до того, щоби вимкнути мізки після робочого дня або створити приємне тло на кухні під час приготування вечері.

Оцінка фільму 2,5 з 5

"Більше ніж секс"

Нова стрічка від режисера Айвана Райтмана ("Мисливці за привидами", "Дитсадковий поліцейський", "Джуніор", "Еволюція", "Моя супер-колишня").

 

Емма та Адам бояться, що після випадкового сексу їхні стосунки зіпсуються. Вони домовляються, що час від часу ділитимуть ліжко, проте не закохуватимуться одне в одного. Та виконати цю домовленість виявляється дуже важко...

У головних ролях: Наталі Портмен та Ештон Кетчер

"Мантікора. Ніч безумства у 3D"

На нічних перегонах московських стрітрейсерів починають з'являтися дивні чорні машини, а найкращі гонщики гинуть один за одним у дивних автокатастрофах. Стрітрейсери починають підозрювати своїх давніх ворогів - автоспортсменів. Розплутати цю загадку має Катя - лідер стрітрейсерів. Проте виявляється, що на вулиці міста вийшло прадавнє зло.

Творці фільму на сайті проекту заявили, що "Мантікора" є знаменням виходу Росії з кризи. Міфічна потвора Мантікора є жахливим творінням бога та людей, і на думку авторів картини, символізує штучність останньої фінансової кризи.

У головних ролях: Катєріна Карєніна, Алєксєй Зав'ялов, Анна Чуріна.

powered by lun.ua