Адвокат і священик проти кровопивць

Від 12 травня на українських кіноекранах демонструються: кримінальна драма "Лінкольн для адвоката" Бреда Фурмана і фантастичний фільм жахів "Священик" Скотта Чарльза Стюарта.

Правосуддя для всіх

Стрічка "Лінкольн для адвоката", знята за однойменним романом Майкла Коннеллі, розповідає доволі типові історію про адвоката, який змушений захищати справжнього виродка, вибираючи між власним сумлінням, амбіціями та щедрими гонорарами.

Протагоніст картини Міккі Голлер зовсім не нагадує чесного юриста із фільму "Правосуддя для всіх", проте він і не безпринципний кар'єрист із "Адвокату диявола". Голлер - "слизький тип", який знає кого можна обдурити, кому полестити, а кого непомітно обібрати. Міккі захищає представників суспільного дна, наркоманів, байкерів та повій, а оскільки у нього немає офісу, то до справ він готується на задньому сидінні свого Лінкольна.

Зрештою, із такими клієнтами не дуже розбагатієш, тому Голлер радо приймає несподівану пропозицію від успішної ріелтерки Мері Віндзор, яка просить захищати у суді її сина Луїса Руллє. Його звинувачують у зґвалтуванні та жорстокому побитті повії, проте хлопець стверджує, що його підставили. Слова Луїса звучать достатньо переконливо, водночас його мати обіцяє шалений гонорар, тож адвокат впевнений, що цю справу вдасться швидко та успішно залагодити і на його користь, і на користь обвинуваченого.

Однак дуже швидко Міккі починає розуміти, що багатий матусин синочок Руллє зовсім не невинне ягня, а жорстокий та безпринципний убивця-садист. Більше того, він обіцяє убити маленьку доньку та колишню дружину адвоката, якщо той відмовиться його захищати. Розкрити комусь справжнє обличчя Руллє адвокат також не може - за порушення адвокатської таємниці його можуть позбавити ліцензії. Тож Міккі повинен знайти у судовій процедурі шпарину, яка б допомогла йому вивести Луїса на чисту воду.

"Лінкольн для адвоката" тримається насамперед на сильних характерах та акторській грі. Актору Метью МакКонагі, який зіграв Міккі, вдалося показати перетворення самозакоханого "поганого хлопця" на сміливого і відважного захисника своєї родини та поборника справедливості. Чарівна Маріса Томей грає колишню дружину Голлера, яка розривається між сімейним обов'язком та своєю посадою прокурора. Серед інших акторів, які створили епізодичні, але дуже помітні образи - Вільям Г. Мейсі, Майкл Пенья та Джон Леґвізіамо.

На протилежному боці барикад - Френсіс Фішер у ролі авторитарної Мері Віндзор та Раян Філліпп, який втілив холоднокровного та лицемірного садиста Луїса.

"Лінкольн для адвоката" чимось нагадує американські кримінальні драми 1970-х. Тут також наявні зйомки на вулицях, байкери, довге волосся у чоловіків, великі американські машини (втім, Лінкольн на якому їздить Міккі, випущений у 1980-х), і звісно, герої-індивідуалісти, які вірять у досягнення справедливості власними зусиллями.

Втім, попри блискучу акторську гру і чудово розіграний конфлікт, стрічці дуже не вистачає динаміки та драматизму. Їй забракло буквально якоїсь дрібниці, аби досягти гармонії. А загалом "Лінкольн для адвоката" справляє враження картини цікавої і місцями навіть захоплюючої, проте знятої через силу, без натхнення і "божої іскри".

Оцінка фільму 4 з 5

Рембо в далекій-далекій галактиці

"Священик" - це вже друга стрічка режисера Скотта Чарльза Стюарта, яку він присвячує неортодоксальним історіям на релігійну тематику і у якій знімає британця Пола Беттані. В його дебюті "Легіон" Беттані зіграв янгола, який приходить на землю, аби врятувати людство від божої кари. Цього разу він втілив священика, який бореться із ордами вампірів.

Фільм базується на однойменному циклі корейських коміксів і розповідає про альтернативну реальність, де люди впродовж віків вели нещадну боротьбу із вампірами. Владу у своїх руках тримала церква, яка знайшла спосіб подолати ворога - церковники почали збирати найбільш обдаровану молодь і готувати з неї безстрашних та неймовірно сильних бійців. Цей "святий спецназ" назвали "священиками" і кинули у найстрашніший бій із вампірами.

Коли ж війна закінчилась, вампірів закрили у резервації, а люди стали жити в укріплених містах під пильним оком церковників. Священики ж перетворилися на парій, відкинутих суспільством. Несподівано до одного з них приїздить шериф із маленького містечка і повідомляє, що на будинок його брата напали вампіри та викрали юну племінницю.

Священик просить у церкви дозволу розквитатися із нападниками, але ті не хочуть вірити, що вампіри повернулися, і забороняють йому покидати місто. Тоді він відрікається від церкви і вирушає у "дикі землі", де живуть кровопивці. Священик прагне знайти племінницю та назавжди розібратися із вампірами. Разом із ним вирушає і шериф, закоханий у викрадену дівчину.

Скотт Чарльз Стюарт має великий досвід створення спецефектів, тому буквально з перших хвилин фільму стає зрозуміло, що його більше цікавить антураж та декорації, аніж сама історія та стосунки між героями.

Він зі своєю командою дуже ґрунтовно попрацював, створюючи постапокаліптичний світ Священика. Тут ми знаходимо і темні міста, сповнені диму та попелу від сотень труб, і пустелю, заражену радіацією, і огидних безоких вампірів із прозорою шкірою (це окрема раса, і людина, вкушена таким вампіром, кровопивцею не стає, а лише перетворюється на їхнього раба ). Це така собі антиутопія, де високотехнологічні ґаджети поєднуються із вбогістю містечок Дикого Заходу.

Проте коли справа доходить до людських взаємин, талант режисера пасує: пафосні слова про віру та обов'язок звучать банально і фальшиво, а почуття героїв позначені лише схематично. Створюючи своїх персонажів, Стюарт взяв щось від "Шукачів" Джона Форда, щось зі спаґетті-вестернів Серджіо Леоне та навіть зі "Зоряних воєн" Джорджа Лукаса. У своєму інтерв'ю режисер порівнював священиків із учасниками В'єтнамської війни, які багато чим пожертвували, проте стали чужими після повернення додому. Побачив він у них і воїнів-джедаїв.

Звісно, Скотт Чарльз Стюарт переглянув і скопіював багато знаменитих фільмів, проте власного неповторного стилю режисури йому досягти так і не вдалося. Його картину псують сюжетні штампи, які роблять стрічку дуже передбачуваною. Харизматичний Пол Беттані у ролі Священика, як завжди, бездоганний, але його акторська майстерність не заступає недоліків фільму.

Оцінка фільму 3,5 з 5

Усі фото з kino-teatr.ua

Реклама:

Головне сьогодні