"Чоловіче" кіно і пристрасті по-австралійськи
Від 23 червня на українських кіноекранах демонструються: "Тачки 2" Джона Лассетера та Бреда Л'юїса, британський трилер "Без компромісів" режисера Елліотта Лестера та австралійська лірична комедія "Я тебе також кохаю" Дайни Рейд.
Убивця-поліцейський проти вбивці поліцейських.
В оригіналі стрічка має назву "Бліц", за псевдо серійного убивці у картині. Стрічка поки що не вийшла у Сполучених Штатах і доволі невиразно проявила себе у прокаті кількох країн Європи та Азії. Не стала вона касовим чемпіоном і на батьківщині, у Британії. Судячи з усього, на фільм чекає не дуже завидна долі у кінопрокаті. Водночас, перед нами один з доволі рідкісних сучасних фільмів, які ще цілком можливі у Європі, проте практично неможливі у Голлівуді.
У картині двоє головних героїв - брутальний лондонський детектив Том Брент (Джейсон Стетгем) та не менш брутальний серійний убивця поліцейських Баррі Вейс (Ейден Ґіллен). Перший не особливо перебірливий у засобах встановлення порядку, інший являє собою тип клінічного психопата.
[L]І перед нами водночас історія серійних убивств та історія їхнього розслідування. І за жанром це не детектив, а трилер.
Іншою особливістю стрічки є його візуальний бік. Картинка (оператор-постановник Роб Гарді) підкреслено "сира" і доволі темна, Лондон не схожий на знайому нам з кінематографа ґламурну столицю Британії, а радше скидається на якесь місто третього світу.
І нарешті похмурою є сама атмосфера фільму. Тут нема ліричних епізодів та любовної лінії. Більше того, тут практично не діє закон з великої літери. Перед нами історія у стилі неонуару, тільки на лондонський манер, без фатальої жінки, проте зі справедливою відплатою у фіналі.
Обидві стрічки тримаються не стільки на сюжеті, скільки на персонажах. Кожен з героїв картини тут є окремим гравцем, який не хоче дотримуватися загальних правил.
У стрічці "Без компромісів", крім згаданих поліцейського та серійного убивці, є ще кримінальний журналіст Гарольд Демпі (Дейвід Морріссі), який пише про справу Бліца, офіцер поліції Елізабет Фолс (Зейв Ештон), яка оберігає свого приятеля з банди скінгедів та волоцюга Раднор (Нед Доннегі), який мріє заробити на викритті Бліца. І кожен з них діє на свій страх та ризик, чим додає картині напруження.
Одним словом, перед нами чоловіче, "тестостеронне" кіно, з одним, проте значущим недоліком - фільм надто передбачуваний. Проте це ще одна особливість сучасного кінематографа, від якої годі сховатися.
Оцінка фільму - 4 з 5
Як вийти заміж по-австралійськи
Давні друзяки Джеймс та Блейк проводять час у барах, випиваючи та знайомлячись із дівчатами. Проте тільки Джеймс може розраховувати на швидкий секс без зобов'язань, бо до Блейка дівчата не дуже прихильні. І ось Джеймс зустрічає Елліс та закохується з першого погляду.
Минає три роки, Джеймсові виповнюється тридцять три, і у день його народження Елліс зізнається йому у коханні, чекаючи на правильну реакцію чоловіка. Проте Джемс аж ніяк не налаштований на шлюб, проте він і не хоче втрати Елліс. Що ж буде далі?
А далі будуть всіляки пристрасті, щоправда, по-австралійськи стримані. Джеймс познайомиться із таким собі Чарлі, який тужить за померлою дружиною та пише зворушливі листи, а Елліс пакуватиме чемодани, аби повернутися до Лондона.
У минулі роки така обставина не дуже шкодила австралійським фільмам. Хто знав Мела Ґібсона до "Шаленого Макса", а Г'юго Вівінґа та Ґая Пірса до "Пригод Прісцилли -королеви пустелі"? Не кажучи вже про Рассела Кроу, який увірвався до світу кіно роллю у картині "Ромпер-Стомпер".
Оцінка фільму - 2 з 5