Берлінале: "Золотого ведмедя" отримала стрічка про ув'язнених
"Золотого ведмедя" на цьогорічному Берлінському кінофестивалі здобула документальна драма "Цезар має померти". Брати-режисери Тавіані були дуже зворушені звісткою про перемогу. Італійські режисери є ветеранами галузі - їм обом понад 80 років.
Стрічку "Цезар повинен померти", дія в якій розгортається в римській в'язниці суворого режиму, знято у документальній манері: реальні ув'язнені ставлять драму Шекспіра "Юлій Цезар" і крізь систему Станіславського пізнають себе.
Кадр із кінофільму "Цезар має померти" |
По суті цей фільм розмив кордони між документалістикою та художнім кіно. Як зізнався на прес-конференції Паоло Тавіані, йому та братові Вітторіо було важливо показати людське обличчя людини, "навіть засудженої за тяжкі злочини до довічного ув'язнення".
Паоло та Вітторіо Тавіані |
Рішення журі, очолюваного британським режисером Майком Лі, не принесли несподіванок. "Цезар повинен померти" і "Барбара" від самого початку вважалися фаворитами.
"Золотого ведмедя" за досягнення в кіно отримала акторка Меріл Стріп, яка цього кіносезону буквально збирає нагороди за роль Маргарет Тетчер у фільмі "Залізна леді".
Меріл Стріп |
"Cпеціальною згадкою" журі відзначило швейцарську режисерку Урсулу Майєр за фільм "Сестра". Він розповідає про дитинство хлопчика в одному з туристичних містечок Альп. А точніше - про втрачене дитинство та недоступні людський контакт та піклування. Авторам фільму в порядку винятку все ж таки дали статуетку "Срібного ведмедя".
Німецький режисер Кристіан Петцольд теж дістав "Срібного ведмедя" за свою стрічку "Барбара" з Ніною Госс у головній ролі. Драма, яка припала до душі критикам та публіці, розповідає історію східнонімецької лікарки, яку у 1980-х роках висилають до провінції як покарання за бажання виїхати з НДР.
Кадр із кінострічки "Барбара" |
Ще одним фаворитом 62-го Берлінале стала угорська стрічка "Тільки вітер" режисера Бенса Флігауфа. У ній йдеться про расизм та насильство в Угорщині, спрямовані передусім проти ромів. Журі особливо відзначило режисерську оптичну майстерність, з якою знято фільм. Його удостоєно "Гран-прі" журі.
Кадр із фільму "Тільки вітер" |
Найкращою операторською роботою визнано фільм "Країна білого оленя" режисера Ваня Чуананя з Китаю.
Найкращим актором, за версією журі, названо Міккеля Бое Фолсґаарда з Данії за його роль у політичному трилері з елементами історичного роману "Королева та придворний лікар". У фільмі йдеться про історію короля Кристіана VII, який хворів на шизофренію. Ця ж стрічка здобула "Срібного ведмедя" за найкращий сценарій.
Міккель Бое Фолсґаард |
Найкращою акторкою стала 15-річна Рейчел Мванза з Конго. Вона не тільки уперше в житті побачила справжній сніг, але й була названа "найкращою акторкою" за її роль у стрічці "Повстала", що розповідає про дітей-солдатів в Африці.
Рейчел Мванза |
Фільм, що викликав найбільший інтерес критиків - чорно-біле і наполовину німе "Табу" португальця Мігеля Гомеша, повне зрозумілих знавцям відсилань до світової кінокласики - отримав приз імені засновника "Берлінале" Альфреда Бауера "за відкриття нових перспектив в кінематографі".
Берлінський міжнародний кінофестиваль, відомий також як "Берлінале", вперше пройшов 6 червня 1951 року. Поряд з Канським і Венеціанським, він вважається однією із найбільш значних подій у світі кіно. В його програмі традиційно широко представлені некомерційні, новаторські та документальні картини.
Нагороди "Берлінале" присуджувалися Інгмару Бергману, Мікеланджело Антоніоні, Жану-Люку Годару, Клоду Шабролю та іншим.
До 1975 року СРСР в Берлінському кінофестивалі участі не брав. Першою представленою там картиною стали "Сто днів після дитинства" Сергія Соловйова.
За матеріалами Deutsche Welle, Бі-бі-сі.
Фото berlinale.de