Батьки та діти - між війною та близькістю

12
3 лютого 2012

Від 2 лютого на українських екранах демонструються: драма "Щось не так з Кевіном" Лінн Ремсі, драма "Нащадки" Александра Пейна, військова драма "Бойовий кінь" Стівена Спілберґа, мелодрама "Ми. Віримо у Кохання" Луїзи Вероніки Чікконе, комедія "Мій найстрашніший кошмар" Анн Фонтен, комедія "Джек і Джилл" Денніса Дуґана, трилер "На межі" Асґера Лета та трилер "Шрами у 3D" Серджи Візкайно.

Дитина Єви

Дуже дивно, що талановита, драматична і глибока стрічка "Щось не так із Кевіном" (We Need to Talk About Kevin) не отримала жодної номінації на "Оскар". Принаймні, акторка Тільда Свінтон точно заслуговує на золоту статуетку за своє героїчне виконання ролі жінки, чиї родинні стосунки інакше, ніж словом "патологія", і не назвеш.

Ім’я її героїні цілком символічне – Єва, і материнська доля, яка її спіткала, не менш трагічна, ніж у біблійної прародительки всіх жінок.

 

В якомусь сенсі фільм "Щось не так із Кевіном" - це жіноче кіно. В основі картини лежить роман "Нам треба поговорити про Кевіна" американської письменниці Лайонел Шрайвер, а над екранізацією працювала відома шотландська режисерка Лінн Ремсі.

Самі ж події картини показані очима головної героїні. Втім, питання, що їх торкається стрічка, стосуються обох статей, адже мова йдеться про ціну батьківства і так званих "сімейних цінностей".  

У письменниці Єви та її люблячого чоловіка Франкліна (Джон Сі Рейлі) народжується син Кевін (Езра Міллер). Від перших днів життя хлопчик поводиться вкрай дивно, ніби чинячи все на зло матері, та зловтішається із її страждань.

При цьому Кевін завжди лагідний і привітний із батьком, тому той вважає занепокоєння Єви маячнею. Незабаром через це між подружжям виростає стіна нерозуміння.

Франклін нехтує бажаннями дружини, примушуючи її покинути улюблений Нью-Йорк та оселитися у безликому передмісті, де "Кевіну буде краще". Жінка довгі роки потерпає від нахабної тиранії сина та байдужості чоловіка. Ось за три дні до свого шістнадцятиріччя Кевін чинить свій найжахливіший вибрик, який перетворить подальше життя Єви на суцільне пекло.

 

Видовище, яке впродовж майже двох годин ми спостерігаємо на екрані, можна порівняти із повільними та дуже болісними тортурами, від яких героїні нема куди подітися.

Єва розривається між материнським обов’язком, статусом "люблячої дружини" та відразою до свого способу життя. Вона ненавидить сина-соціопата, але буквально змушує себе любити його. І Єва не втрачає надії, що Кевін колись зміниться.

 

Зрештою, жінці доводиться жорстоко розплачуватися за свої ілюзії. Вона несе свою долю, мов хрест, звинувачуючи себе у вчинку сина і сприймаючи ненависть сусідів, як своєрідну спокуту.

 

Бідолашна Єва, мов Розмарі з фільму Полянського, стає заручницею материнського інстинкту - вона готова притиснути своє дитя до грудей, навіть знаючи, що він - правдиве утілення зла.

"Щось не так із Кевіном" - емоційно непроста стрічка, а нелінійний монтаж і численні флешбеки ще більше ускладнюють її сприйняття. Проте вже за кілька хвилин механіка фільму перестає заважати, уся увага зосереджується на дії і тонких психологічних нюансах.

Оцінка фільму 5 з 5

Короткі зустрічі та довгі проводи

Нову стрічку американського режисера Александра Пейна "Нащадки" (The Descendants) висунуто на "Оскара" за п’ятьма номінаціями, зокрема як найкращий фільм року.

Пейн може отримати статуетку за режисуру, а Джордж Клуні, який зіграв у фільмі багатого гавайського землевласника, номінується за свою акторську роботу.

Дружина його героя Метта Кінґа потрапила у кому після нещасного випадку на морі. Надії на її зцілення немає, і чоловік змушений повідомити цю сумну новину двом дочкам – десятилітній Скотті та сімнадцятилітній Алекс.

 

Він давно втратив контакт із ними, і тепер відчуває себе незатишно у ролі самотнього батька. Від старшої дочки Метт несподівано дізнається, що його дружина мала коханця.

Друзі родини, яким, виявляється, все було відомо, зізнаються, що жінка збиралася розлучатися. Вражений цими новинами, Метт разом із дітьми вирушає на пошуки таємничого суперника.

Крім цього, чоловікові доводиться займатися продажем землі, якою його родина володіла ще із середини ХІХ сторіччя. Це недоторкані території на одному із гавайських островів, і потенційні покупці мріють побудувати там готельний комплекс.

Прибутки має розділити між собою вся численна сім’я Метта, тож родичі збираються разом, аби обсудити найкращі умови продажу.

Стрічка називається "Нащадки", і це слово стосується не лише дітей Метта, але й всього роду Кінґів, який постав внаслідок шлюбу гавайської принцеси та американського колонізатора.

 

Метт розуміє, що лише успадковані від прадідів землі тримають їхню сім’ю разом, а продаж призведе то того, що кожен забере свою суму грошей і назавжди зникне із горизонту.

На початку фільму ми чуємо закадровий голос Метта, який стверджує, що життя у гавайському "раю" – зовсім не мед. Він щодня важко працює, а те, що довкола курорт, нагадують лише гавайські сорочки, в яких герої ходять навіть на важливі корпоративні заходи.

Зрештою, нещасний випадок із дружиною стає для чоловіка шансом знову возз’єднатися із найближчими йому людьми, нарешті озирнутися довкола і здобути спокій у житті.

Александр Пейн уславився своїми двома попередніми режисерськими роботами – фільмами "Про Шмідта" та "На узбіччі". Це були іронійні стрічки-мандрівки, в яких не дуже молоді та не дуже привабливі американські чоловіки шукали порятунку від своїх родинних негараздів.

"Нащадків" також можна назвати роуд-муві, та й сюжетно картина близька до інших робіт режисера. Проте цього разу він дещо відступив від своїх правил.

 

По-перше, у "Нащадках" не залишилося і сліду від фірмової пейнівської іронічності, тому картину можна зі спокійною душею зачислити до мелодрам. По-друге, головну роль у фільмі зіграв красунчик Клуні, хоча до того режисер свідомо уникав красивих облич у своїх фільмах.

Справді, актор в цьому фільмі виглядає хоч і дуже ефектно, проте не зовсім недоречно. Його благородна сивина та приваблива зовнішність не дуже пасують до образу зрадженого та вкрай розгубленого чоловіка.

Водночас Патріша Гесті, яка заради ролі місіс Кінг увесь фільм провела у "гримі" коматозниці, за свою акторську самовідданість заслуговує на якусь окрему кінематографічну нагороду.

І все ж, попри можливі дорікання, "Нащадки" залишаються чудовою родинною драмою, яка з делікатністю та співчуттям торкається багатьох непростих тем.

Окремо варто відзначити гру юних акторок Амари Міллер та Шілейн Вудлі, які втілили дочок Метта. Їхні характери (одна – товстенька і неповоротка, але чутлива маленька дівчинка, інша – підліток-шибайголова) не менш важливі для розвитку фільму, аніж образи їхніх батьків.

Окремий плюс фільму – за увагу до побутових деталей та дотепні портрети мешканців Гаваїв.

Оцінка фільму 5 з 5

"Бойовий кінь"/ War Horse

Режисер: Стівен Спілберґ

У ролях: Джеремі Ірвін, Девід Тьюліс, Бенедикт Камбербетч, Емілі Вотсон, Томас Гіддлстон та інші

 

Шістнадцятирічний фермерський син Альберт понад усе на світі любить свого коня Джої. Розпочинається Перша світова війна і батько, попри протести сина, продає коня офіцерові-кавелеристу. На війні Джої переживе багато пригод, переходитиме з рук у руки, аж поки знову не зустрінеться зі своїм хазяїном у дуже драматичних обставинах.

Фільм номінується на шість "Оскарів", зокрема, за найкращу роботу оператора та як найкращий фільм року.

"Ми. Віримо у Кохання"/ W.E

Режисер: Луїза Вероніка Чікконе (Мадонна)

У ролях: Еббі Корніш, Андреа Райзборо, Джеймс Д’Арсі, РІчард Койл

Друга режисерська робота співачки Мадонни. Мода на фільми про британську королівську родину зачепила і цю амбіційну артистку, тому її стрічка присвячена роману короля Едварда VIII та розлученої американки Волліс Сімпсон, кохання до якої змусило Едварда зректися престолу на користь молодшого брата Альберта.

 

Екранне втілення цього скандалу ми вже бачили у минулорічній британській стрічці "Король говорить", але Мадонна запропонувала власну версію подій.

Попри вкрай низькі рейтинги на тому ж rottentomatoes (мізерні 20%), стрічка номінується на "Оскар" за найкращі костюми.

"Мій найстрашніший кошмар"/ Mon Pire Cauchemar

Режисер: Анн Фонтен

У ролях: Ізабель Юппер, Бенуа Пульворд, Андре Дюссольє

Французька режисерка Анн Фонтен знайома глядачам завдяки еротичній драмі "Наталі", яка, до слова, мала гучний успіх в Україні. Картину перезняли в Голлівуді під назвою "Хлоя".

Крім того, Анна Фонтен зафільмувала байопік "Коко до Шанель". Сценарій фільму "Мій найстрашніший кошмар" вона писала спеціально для акторів Юппер та Пульворда, прагнучи поєднати у кадрі цих двох дуже різних за типажами лицедіїв.

 

У стрічці йдеться про холодну та жорстку директорку музею сучасного мистецтва Аґату, яка поширює свою тиранію не лише на підлеглих, але й на членів родини. Її впорядковане життя руйнує п’яниця Патрік, який має працювати над реконструкцією їхньої з чоловіком квартири. До того ж, син Патріка виявляється другом сина Аґати.

"Джек і Джилл"/ Jack and Jill

Режисер: Денніс Дуґан

У ролях: Адам Сендлер, Кеті Голмс, Аль Пачіно

Режисер Денніс Дуґан уславився комедією "Важка дитина", яку на початку дев’яностих незмінно крутили на українському телебаченні. Із його нещодавніх "шедеврів" - "Чак та Ларрі" (це там, де пожежники-друзі удають ґей-пару), "Однокласники" та "Дружина напрокат". Він традиційно знімає прості та невибагливі комедії за участю коміка Адама Сендлера.

 

У новій стрічці Дуґана Сендлер грає одразу двох персонажів – порядного одруженого чоловіка Джека та його навіжену сестру-близнючку Джилл. Вона приїздить до брата на День Подяки, проте зовсім не збирається покидати його гостинну оселю. Тим часом життя Джека іде шкереберть, і він вигадує спосіб позбутися надокучливої гості.

"На межі"/ Man on a Ledge

Режисер: Асґар Лет

У ролях: Елізабет Бенкс, Сем Вортінґтон, Менді Гонзалес, Джеймі Белл, Ед Гарріс

 

Фільм розповідає про жінку, поліцейського психолога, яка має умовити колишнього офіцера нью-йоркської поліції не кидатися із вікна. Проте події виявляється не такими однозначними, як усім здається на перший погляд.

"Шрами у 3D"/ Paranormal Xperience 3D

Режисер: Серджи Візкайно

У ролях: Амайя Саламанка, Максі Іґлесіас, Лучо Фернендес, Альба Рібас

 

П’ятеро студентів медичного інституту вирушають у печери, щоби дослідити криваві легенди про лікаря, який загинув там, і, за переказами, з’являється у образі примари. Вони не вірять стародавнім страшилкам, проте самі незабаром стають жертвами потойбічних сил.

Фото kino-teatr.ua, kinopoisk.ru

powered by lun.ua