Горори в пасхальний кошик

Від 12 квітня на українських екранах демонструються: фільм жахів "Жінка у чорному" Джеймса Воткінса, трилер "Ворон" Джеймса МакТейґа, пригодницький фільм "Заклинателька акул" Джона Стоквелла, комедія "Мачо і Ботан" Філа Лорда та Кріса Міллера, детектив "Останній заповіт Нобеля" Петера Флінта, комедія "Оголена спокуса" Девіда Вейна та драма "Незакінчений роман" Андре Тешине.

Жінка в чорному – двадцять років потому

Початок ХХ сторіччя. Молодий лондонський адвокат Артур Кіппс приїздить у маленьке торгове містечко, що на східному березі Англії. Він має навести лад у справах померлої старої вдови, яка не залишила спадкоємців, та виставити на продаж її садибу – місце з недоброю славою.

У цьому трухлявому та завішаному павутиною місці мешкає таємнича жінка в чорному – привид, який мститься за своє нещасливе материнство, убиваючи маленьких дітей.

Як не дивно, роман "Жінка в чорному" ("The Woman in Black") був написаний не сто років тому, коли спіритизм та спілкування з мертвими були у великій пошані, а у 1983 році. Його авторкою є британська письменниця С’юзан Гілл. Стрічка "Жінка в чорному", яка виходить цього тижня на екрани, – не перша екранізація цієї книжки.

1989 року британське телебачення транслювало фільм "Жінка в чорному", зняту відомим режисером Гербертом Вайзом. Ця картина отримала кілька премій від Британської кіноакадемії. Роль Артура там зіграв актор Едріан Роулінз, який через двадцять років втілить на екрані батька Гаррі Поттера.

Творці фільму 1989 року мали за мету досягти максимального реалізму у показі Британії епохи Георга V (В новій версії фігурує Едвардіанська епоха). Ми бачимо детально відтворену атмосферу тієї доби: одяг, інтер’єри, побутові дрібнички і навіть домашній фонограф.

Їхній Лондон живий і справжній, а не намальований на комп’ютері, а будинок вдови нагадує місце, де жили люди, а не помпезну декорацію для музею із привидами.

Практично не вдаючись до спецефектів та майже не використовуючи музику, автори картини змогли створити атмосферу безперервного кошмару та саспенсу.

"Жінка в чорному" 2012 року – не рімейк картини Вайза, а окрема екранізація знаменитого роману. За іронією долі, а може за задумом продюсерів, Артура Кіппса втілив Деніел Редкліф, для була перша доросла роль після закінчення Гаррі Поттера.

Актор різко відійшов від свого підліткового образу і зіграв батька чотирирічного хлопчика. І все ж, попри усі старання, Редкліф поки що виглядає замолодим для такої ролі.

Випустила картину студія "Гаммер", яка уславилася своїми дешевими фільмами жахів у 1950-60-ті. Вона пережила банкротство і була оновлена у двотисячних. "Жінка в чорному" - це її четвертний фільм після рестарту.

Картину знято з розмахом, з усіма досягненнями сучасної комп’ютерної графіки. Навіть антикварний Роллс-Ройс, на якому їздить один із героїв картини, наразі є одним із найдорожчих автомобілів у світі.

Автори картини доклали чимало зусиль, аби вразити свого глядача тривожною музикою, таємничими скрипами та зойками, а також несподіваними появами привидів а-ля японський хорор. Та якщо порівнювати нову і стару екранізації роману, "Жінка в чорному" із Редкліфом явно програє своїй попередниці.

На фоні реалістичного, фактурного, точного у побутових деталях фільму Вайза, нова "Жінка в чорному" виглядає мов дорога іграшка, розцяцькована, барвиста, але повністю позбавлена душі.

Та і дверима, що відчиняються самі собою, можна було налякати лише екзальтованих дівчат на початку минулого сторіччя. Зараз готичні прийоми виглядають дуже наївно.

Оцінка фільму 3,5 з 5

Едґар По – детектив

Твори американського поета і письменника Едґара Аллана По неодноразово ставали джерелом натхнення для різних кінематографістів. Та й сам літератор нерідко був героєм картин. У стрічці "Ворон" ("The Raven") Джеймса МакТейґа, письменник виступив у романтичному ореолі невизнаного генія, героя-коханця та детектива-любителя.

Кінематограф знає іще одну картину за творами По, під назвою "Ворон". Її 1935 року зняв режисер Лью Лендерс на голлівудській студії Юніверсал. Це був фільм жаху, в якому маніяк - геніальний вчений та винахідник – бере у полон прекрасну дівчину.

Новочасний "Ворон" експлуатує схожий сюжет. Неприкаяний поет По прагне одружитися із єдиною донькою старорежимного і суворого багатія Гамільтона. Та їхньому щастю перешкоджає поява у Балтиморі серійного убивці, який копіює злочини, описані письменником у своїх оповіданнях. Після низки убивств, він викрадає кохану поета. По, разом із балтиморською поліцією намагається знайти зловмисника та врятувати дівчину.

Дія у "Вороні" розгортається стрімко. Автори картина підготували для глядачів чимало карколомних поворотів сюжету, всіляких переслідувань та кривавих винахідливих убивств.

Костюми, декорації та "натура" фільму виглядають дуже ефектно: особливо запам’ятовуються похмурі дощові вулиці Балтимора, вкритий туманом ліс довкола самотньої церкви та пишна сцена маскараду. І у цьому шаленому ритмі глядача нещадно бомбардують цитатами із віршів По, які слугують підказками до наступних дій злочинця.

Лиходій, мов у старовинних мелодрамах, носить маску і плащ, а письменник – у цій ролі високочолий Джон Кьюсак - уподібнюючись до свого героя Дюпена, помічає кожну дрібницю та робить правильні висновки. А ще Едґар Аллан По розтинає людські серця прямо на своєму робочому столі та годує ними симпатичного домашнього єнота.

Біографічної достовірності тут, звісно, чекати не варто. "Ворон" - це голлівудський екшн, в якому, за традицією, насилля та гори трупів допомагають герою подолати життєву кризу.

Важко позбутися враження, що весь цей гармидер був потрібен лише для того, щоби знаменитий американський письменник зміг написати чергове оповідання. Зрештою, після перегляду "Ворона" кожен школяр тепер зможе сказати, що не лише розважався у кіно, але й поповнював запас знань зі світової літератури.

Оцінка фільму 4 з 5

Заклинателька акул/Dark Tide

Жанр: трилер

Країна: США, ПАР

Режисер: Джон Стоквелл ("Турістас")

У ролях: Голлі Беррі, Олівьє Мартінес

Водолаз і дослідниця Кейт дев’ять років тому стала жертвою нападу акули. Аби позбутися своїх страхів, вона знову починає займатися підводним плаванням. Але долі не оминути - Кейт та її друзям доведеться подолати свій страх - зустрітися сам-на-сам із кровожерною рибиною.

Мачо и Ботан/21 Jump Street

Жанр: комедія

Країна: США

Режисери: Філ Лорд та Кріс Міллер ("Мінлива хмарність, часом фрикадельки")

У ролях: Чанніґ Татум, Джона Гілл

Двоє молодих поліцейських отримують завдання - вони повинні стати "школярами під прикриттям", і піти до школи, де процвітає торгівля наркотиків. Колись один із них був шкільним улюбленцем, а інший – ботаном. Чи змінить їхні ролі таємна операція?

Сценарій до фільму написав Майкл Беколл, який працював над фільмом "Скотт Пілігрим проти всіх".

Останній заповіт Нобеля/Nobels testamente

Жанр: детектив, трилер

Країна: Швеція

Режисер: Петер Флінт

У ролях: Малін Крепін, Бьєрн Чьелльман, Кайса Ернст

Шведський фільм від компанії Yellow Bird Films, яка випустила кінотрилогію "Мілленіум". "Останній заповіт Нобеля" - це також екранізація. У її основі - однойменний роман шведської журналістки та письменниці кримінального жанру Лізи Марклунд.

Під час святкового банкету, після вручення Нобелевської премії, репортер Аніка Бенґтзон стає свідком убивства високопоставленого чиновника. І хоча їй наказують тримати язика за зубами, журналістка розпочинає власне розслідування, яке приводить її до страшної таємниці.

Оголена спокуса /Wanderlust

Жанр: комедія

Країна: США

Режисер: Девід Вейн

У ролях: Пол Радд, Дженніфер Еністон, Молін Акерман

Заскочена несподіваним безробіттям, молода нью-йоркська пара намагається повністю змінити своє життя. Подружжя вирушає у сільську комуну, де усі мешканці сповідують принципи вільного кохання.

Незакінчений роман/Impardonnables

Жанр: драма, романтика

Країна: Франція

Режисер: Андре Тешине

У ролях: Андре Дюссольє, Кароль Буке, Мелані Тьєрі

Екранізація роману Філіппа Джіана.

Немолодий письменник кримінальних романів Франсіс прибуває до Венеції, щоб закінчити свою книгу. Аґент з нерухомості Жюдіт пропонує йому оселитися на відлюдному острові неподалік міста.

Чоловік погоджується на пропозицію лише з однієї умови – Жюдіт повинна стати його дружиною. Вона дає згоду і подружжя оселяється на острові разом. Та їхню ідилію руйнує дочка Франсіса, яка зникає з острова так само раптово як і з’являється.

Фото з kinopoisk.ru

Реклама:

Головне сьогодні