Кінопрем’єри тижня: Темний Лицар у Ґотемі та Вуді Аллен у Римі

Від 26 липня на українських екранах демонструються: фантастичний бойовик "Темний Лицар повертається" Крістофера Нолана, романтична комедія "Римські пригоди" Вуді Аллена, біографічний документальний фільм "Марина Абрамович: У присутності художника" Меттью Ейкерса, документальний фільм "Життя" Майкла Гантона та Марти Голмс та музична танцювальна мелодрама "Крок уперед 4 3D" Скотта Спіра.

Бетмен у 1917 році

Режисер Крістофер Нолан дав нове дихання екранізаціям коміксів про Бетмена, довівши, що супергеройське кіно може бути не тільки видовищним, але й серйозним та навіть злободенним. Та й головний герой, якого зіграв драматичний актор Крістіан Бейл, став менш абстрактним та більш людяним у порівнянні із попереднім постановками. Для нього бути Бетменом – цілком вимушена роль, яка часто виявляється героєві не під силу.

Проте у картині "Темний Лицар повертається" (The Dark Knight Rises) вигадка все ж поборола "правду життя". Третя частина не менш видовищна за попередні фільми, проте інколи їй бракує логіки та чітко вмотивованого ходу подій. Новий негідник Бейн, хоч і носить маску, як у Ганнібала Лектера, та хрипить, мов Дарт Вейдер, відверто програє в харизмі попереднім ворогам Бетмена, а його спосіб розквитатися із Ґотем-сіті виглядає аж занадто химерним та малоймовірним.

Цього разу місту загрожує вибух атомної бомби, яку Бейн зробив із ядерного реактора, викраденого із підземель корпорації Вейна. Врятувати місто може тільки Бетмен, але містяни все ще вірять, що він причетний до смерті "Білого Лицаря" прокурора Гарві Дента і тому не довіряють йому. Брюс Вейн тим часом переховується у своєму будинку, трагічно переживаючи загибель коханої дівчини, яку вбив Дент. Нова загроза примушує його прийняти виклик, проте подолати кремезного велетня Бейна та його озброєну до зубів армію не так просто.

У стрічці "Темний Лицар повертається" Брюс Вейн зустрічається не лише із новим ворогом, але й з новими коханками. Перша – це зрадлива Жінка-кішка (Енн Гетавей), яка зіграє важливу роль в поєдинку Бетмена та Бейна. Друга – мільйонерка Міранда (Маріон Котіяр), яка вона візьметься рятувати компанію Вейна від несподіваного банкрутства.

Серед вже знайомих героїв у фільмі знову з’являться дворецький Альфред (Майкл Кейн), комісар Джеймс Ґордон (Ґері Олдмен) та Люціус Фокс (Морґан Фрімен).

З перших кадрів Нолан вводить у фільм велику кількість персонажів та сюжетних ліній, майстерно закручуючи сюжет та доводячи його до ефектної кульмінації в фіналі. Звісно, така драматургія має й свої недоліки, адже на самого Бетмена у режисера залишається зовсім небагато часу. Проте сила циклу Нолана якраз у тому, що пересічні громадяни Ґотема відіграють у ньому таку ж важливу роль, як і Людина-Кажан. І саме від їхнього морального вибору часто залежить доля міста.

У цьому фільмі Ґотем піддається випробуванню анархією та терором, що його розв’язує Бейн, який захопив владу в місті. Він влаштовує революцію і, немов Ленін та більшовики, закликає вбивати багатих, дає свободу люмпен-пролетаріату (себто злочинцям) та страчує громадян під час театралізованих судових засідань. Перед містянами постає вибір – жити у страху, чи боротися із загарбниками.

Зрештою, цикл про "Темного Лицаря" просто пронизаний капіталістичним пафосом та вірою у святість приватної власності. Брюс Вейн прагне звичайного життя, але статки роблять його відповідальним за рідне місто. Він не може покинути бізнес, який фінансує благочинність, і не може зняти маску Бетмена, бо той захищає Ґотем від бандитів. Вейн – це суперкапіталіст, носій усіх чеснот сучасної Америки.

Недоліком фільму є те, що достовірність історії часто приноситься у жертву екранному видовищу. На відміну від попередніх частин, картина "Темний Лицар повертається" - це правдива казка, в якій послідовність подій, місце дії та банальна логіка часто відходить на другий план. Кіношні "ляпи" у цьому фільмі найбільш виразні та очевидні.

Скажімо, не зовсім зрозуміло, чому біржа не відмінила незаконні фінансові операції з майном Вейна, хоча було очевидно, що він став жертвою злочину. Також важко знайти пояснення тому, як Брюс Вейн зміг без допомоги дістатися із індійського Джодхпура до Ґотема, оточеного двома кордонами солдат. Та найбільше впадає в око, що після тримісячного перебування під землею, поліцейські не встигли навіть забруднитися та обрости бородами.

Втім, усі ці огріхи забуваються під час незабутньої фінальної сцени, яка повертає Ґотему віру в свого героя, а Брюсу Вейну – надію на нормальне життя без маски. І хоча Нолан пообіцяв більше не знімати нових частин "Темного Лицаря", поява Робіна наприкінці картини дає нам слабку надію на продовження серіалу.

Оцінка фільму 4,5 з 5

Римські пригоди/ To Rome with Love

Режисер: Вуді Аллен

В ролях: Вуді Аллен, Алек Болдуін, Джессі Айзенберґ, Еллен Пейдж, Пенелопа Крус, Моніка Неппо, Джуді Девіс

Країна: США, Італія, Іспанія

Знаменитий мешканець Нью-Йорка, Вуді Аллен продовжує мандрувати європейськими містами. Після Лондона, Барселони та Парижа він зняв стрічку про Рим – місто кохання, смачної їжі та красивих історичних краєвидів. У фільмі режисер накреслює кілька сюжетних ліній, які не пересікаються між собою. Він одночасно розповідає історії про пересічних італійців та про своїх співвітчизників - американців.

У цій картині Аллен повернувся на екран як актор і зіграв роль оперного постановника, який приїздить на заручини доньки і відкриває, що у його свата, простого працівника похоронного бюро, прекрасний оперний голос. Роль молодого невротичного єврейського інтелігента, такого собі Вуді Аллена у молодості, дісталася Джессі Айзенберґу. Його герой архітектор переживає у Римі несподівані любовні пригоди.

Також у фільмі з’явиться двійко молодят, які одразу ж заблукали після приїзду. Мандруючи Римом, кожен з них відкриє нові сторони власної сексуальності. Четверта новела в картині – це сатирична історія про пересічного римського клерка, який несподівано для себе стає італійською знаменитістю.

Марина Абрамович: У присутності художника/ Marina Abramovic: The Artist Is Present

Режисер: Меттью Ейкерс

Країна: США

Ця незвична документальна стрічка присвячена творчості югославської художниці Марини Абрамович, яку ще називають "бабусею перформансу". Вона розпочала свою діяльність у 1970-ті, влаштовуючи ризиковані акції, під час яких публічно вживала психотропні препарати, намагаючись привернути увагу спільноти до проблем жінок із психічними відхиленнями, або ж свідомо катувала і спотворювала себе. Багато мистецьких акцій артистки, так чи так, але торкалися теми оголеного тіла, тілесної трансґресії та сексуальності.

Зрештою, Абрамович завше прагнула вивести мистецтво перформансу із богемного середовища на новий, всесвітній рівень. Однією із спроб досягти цієї мети була її виставка "У присутності художника", яка пройшла у нью-йоркському музеї сучасного мистецтва МоМА. Ця мистецька дія стала найдовшою за всю історію Музею і тривала 736,5 годин. Протягом кількох місяців Марина по сім годин на день сиділа на стільці без руху. Кожен відвідувач міг сісти напроти неї та дивитися їй у очі 30 хвилин. Часто це викликало несподівані наслідки.

Стрічка Метью Ейкерса саме розповідає про цей грандіозний перформанс. В основі фільму - численні інтерв’ю з друзями та колегами артистки, кураторами, галеристами та арт-критиками. Картина демонструє також архівні кадри ранніх робіт Марини. Важливу частину в оповіді займає історія кохання та мистецької співпраці Абрамович та її колишнього чоловіка Улая, які не відокремлювали своє життя від мистецтва і навіть власний розрив перетворили на видовищну мистецьку подію.

Життя/ One Life

Режисери: Майкл Гантон, Марта Голмс

Країна: Велика Британія

Ця документальна стрічка присвячена глобальній темі життя на Землі. Життя на нашій планеті зародилося п’ять мільярдів років тому і еволюціонувало у незліченну кількість форм. Картина покаже повні життєві цикли найрізноманітніших істот, які населяють Землю. Народження, зростання, виживання, пошуки їжі, розмноження – усе це об’єднує тисячі видів тварин, не зважаючи на місце їхнього проживання.

Крок уперед 4 3D/ Step Up 4

Режисер: Скотт Спір

В ролях: Кетрін МакКормік, Райян Ґузман, Адам Дж. Севані, Чадд Сміт

Країна: США

Дочка впливового і багатого бізнесмена Емілі приїздить у Маямі, щоби стати танцівницею. Там вона знайомиться із гуртом вуличних танцівників, які називають себе МОВ і влаштовують музичні флешмоби. Хлопці намагаються виграти у танцювальному конкурсі, і Емілі береться допомагати їм.

Тим часом батько дівчини прагне перебудувати рідний район танцюристів, і для цього хоче виселити з нього усіх мешканців. Емілі виступає проти батька і спільно із друзями бере участь у акціях протесту. Втім, дівчиною керує не лише почуття справедливості – вона закохується у лідера гурту Шона.

Усі фото з www.kinopoisk.ru

Реклама:

Головне сьогодні