Вес Андерсон та брати Тавіані: втеча до природи та втеча до мистецтва

Від 6 вересня на українських екранах демонструються: комедія "Королівство повного місяця" Веса Андерсона, драма "Цезар має померти" братів Тавіані, комедія "Холостячки" Леслі Гідленд, бойовик "Медальйон" Саймона Веста, збірка короткометражок у жарі горору "З/Л/О" та анімаційний родинний фільм "Замбезія" Вейна Торнлі.

Всі вдома

Авторський стиль американського режисера Веса Андерсона настільки виразний і своєрідний, що його картини легко упізнати за кількома кадрами. Його героями є диваки, мрійники та ідеалісти, які ніяк не можуть порозумітися із родичами через власну ексцентричність. Андерсон любить яскраві кольори, довгі проїзди у сповільнений зйомці, театральні мізансцени, а також декорації у стилі дитячих лялькових будиночків. Втім, цей стиль є наслідком довгої та плідної співпраці із оператором Річардом Д. Йоменом, який знімав майже усі фільми Андерсона.

Три роки тому режисер звернувся до лялькової анімації у фільмі "Фантастичний містер Фокс" (2009), де уповні проявив свою любов до гротеску, декоративності та пародії. У його новій стрічці "Королівство повного місяця" на екран повернулися живі актори, проте від цього вона не стала менш ексцентричною. "Фірмові" проїзди Андерсона стали ще довшими та складнішими, кольори ще контрастнішими, а герої, здається, остаточно перенеслися у альтернативну реальність.

Дія стрічки відбувається 1965 року на вигаданому острівці у Новій Англії. Із табору бойскаутів втікає дванадцятирічний хлопчик Сем. Згодом виявляється, що він прихопив із собою місцеву дівчинку Сьюзі, із якою мав довгу романтичну переписку. На пошуки закоханої парочки вирушають скаути на чолі із вожатим, батьки Сьюзі, а також місцевий поліцейський.

РЕКЛАМА:

Ситуація загострюється, коли дорослі дізнаються, що хлопець – сирота, і за цю витівку його можуть відправити у дитячий будинок "суворого режиму", або ж навіть у психлікарню.

Стрічка "Королівство повного місяця", як і всі фільми Андерсона, неймовірно лірична та душевна. У ній читається ностальгія за шістдесятими – епохою рок-н-ролу, гіппі та перших сексуальних експериментів. Сьюзі та Сем належать до покоління Вудстоку, і стрічка розповідає про саме його зародження. Втім, картина є радше фантазією на тему цих вже легендарних часів, адже режисер народився 1969 року, якраз за три місяці до початку знаменитого рок-фестивалю.

Як завше, Андерсон дуже уважний до деталей: від одягу та особистих речей героїв, до музики, яка звучить у картині. Він зізнавався, що реквізит шукав у друзів та знайомих. Його кіно, яке часто присвячене родинним стосункам, також твориться тісною компанією однодумців. Сценарій "Королівства повного місця" він писав разом із своїм давнішнім партнером Романом Копполою, а у одній із прохідних ролей зняв Джейсона Шварцмана, якого колись сам привів у кіно.

Звісно, не обійшлося у картині й без улюбленого актора Андерсона – Білла Мюррея, що він втілив меланхолійного та самозаглибленого батька Сьюзі. Його партнерка Френсіс МакДорманд зіграла нервову матусю, яка спілкується зі своїми нащадками за допомогою мегафону. Брюсу Віллісу в фільмі дісталася дещо самопародійна роль поліцейського-самітника, щоправда не крутого супергероя, а такого собі сумного самотнього дядечка середніх років. Вожатого табору зіграв Едвард Нортон, який виглядає неймовірно зворушливо у своїх скаутських шортах з голими колінами.

Проте головними героями фільму є насамперед діти: фанатичний скаут Сем Шикаскі та його незалежна і дещо неврівноважена подружка Сьюзі Бішоп - духовна сестра Марґо із "Родини Танненбаум". Вони зустрілися на п’єсі про Ноєв ковчег, який став справжнім лейтмотивом фільму, і вирішили втекти від усього світу. Їхня романтична подорож до загубленої у лісах бухти, відкрила їм шлях до земного раю, який не зможе зруйнувати ані закон, ані стихія, ані дорослішання.

Оцінка фільму 5 з 5

Автор дякує кінотеатру "Київ" за допомогу в написані матеріалу

Цезар за ґратами

Стрічка "Цезар має померти" - володар "Золотого ведмедя" на цьогорічному Берлінале - постає добре збереженим уламком старих часів, так само як і постаті її режисерів - Паоло та Вітторіо Тавіані. Брати розпочали свою кар’єру в 50-х роках минулого сторіччя, якраз коли закінчувалася епоха італійського неореалізму. І ось, майже шістдесят років потому, уславлені режисери знімають картину, близьку до естетики тих часів.

Картина "Цезар має померти" майже повністю знята на чорно-білу плівку, а грають у ній не професійні актори, а професійні злочинці – в’язні італійської в’язниці "Ребіббія". Саме у ній і відбувається дія фільму.

Усі дійові особи картини засуджені до великих строків покарань, а деякі сидітимуть довічно. Вони потрапили за ґрати через торгівлю наркотиками та інші важкі злочини. Проте камера показує нам не закоренілих бандюганів, а приємних, навіть інтелігентних чоловіків середнього віку, для яких в’язниця так і не стала природнім середовищем. Вони є учасниками театрального гуртка, який вже кілька років функціонує у "Ребіббії" під керівництвом режисера Фабіо Каваллі.

Брати Тавіані, які відвідували спектаклі гуртка, запропонували Фабіо та його акторам зафільмувати репетиції, а також постановку трагедії Шекспіра "Юлій Цезар". Втім, вони не стали знімати буденну хроніку подій, а створили драматичний і глибокий фільм, в якому антична минувшина та шекспірівський текст тісно переплелися із життям, думками і переживаннями усіх учасників спектаклю.

В’язничний театр закрито на ремонт, тож гуртківці використовують будь-які вільні закапелки для репетицій, а їхнє буденне життя несподівано зливається із п’єсою, яку вони так старанно розучують. Режисер Фабіо наказує акторам говорити звичною мовою і скоро вони починають наділяти своїх героїв жестами та інтонаціями добре знайомого кримінального світу. Драма Брута, Цезаря та Антонія стає близькою і зрозумілою, тим паче, що події п’єси відбувалися лише за кілька кварталів від в’язниці.

Стрічка "Цезар має померти" - це одночасно і вистава за "Юлієм Цезарем", яка розпочинається у в’язничних коридорах, а закінчується на сцені під час театральної прем’єри. За місце збору змовників править бібліотека, а форум зображає маленький двір для прогулянок. У цих декораціях слова Брута про цінність особистої свободи звучать іронічно, якщо не саркастично. Зрештою, вистава стає для ув’язнених відблиском життя, яке протікає за стінами "Ребіббії". Проте після тріумфу їм все одно доведеться повертатися у свої камери.

Тавіані відділяють кольорові сцени спектаклю від чорно-білих буднів репетицій, закінчуючи свій фільм словами одного із героїв: "Лише після того, як я доторкнувся до мистецтва, моя камера стала для мене в’язницею".

Ця стрічка стає унаочненням старої і навіть заїждженої тези про силу мистецтва, яке здатне живити душу та зробити людей кращими. "Цезар повинен померти" може й нагадує проповідь літніх ідеалістів, проте фінальні титри, які розповідають про подальші долі героїв картини, дають надію, що мистецтво все таки може покращити, якщо не світ, то принаймні окреме людське життя.

Оцінка фільму 5 з 5

Медальйон /Stolen

Режисер: Саймон Вест

У ролях: Ніколас Кейдж, Молін Акерман, Джош Лукас

Жанр: бойовик

Країна: США

Віл хоче зав’язати із кримінальним минулим, проте колишній компаньйон викрадає його дочку і вимагає за неї 10 мільйонів доларів. Поліція відмовляє у допомозі, тож чоловікові доведеться знову взятися за старе, щоби врятувати дівчинку. На все у нього лише кілька годин.

Холостячки/Bachelorette

Режисер: Леслі Гедланд

У ролях: Кірстен Данст, Айла Фішер, Ліззі Каплан, Ребел Вілсон

Жанр: комедія

Країна: США

Джина, Кеті та Ріґен – давні подруги. Вони були шкільними красунями, мали популярність у хлопців, а зараз продовжують вести веселе життя із вечірками, спонтанним сексом та кокаїном. Звістка про весілля огрядної та некрасивої однокласниці викликає у дівчат справжній шок, адже їм шлюб навіть не світить. На дівич-вечорі вони напиваються і випадково псують весільну сукню. У подруг лише шість годин, щоби виправити цю, здавалося б, безнадійну ситуацію.

З/Л/О (V/H/S)

Режисери: Метт Беттінеллі-Олпін, Тайлер Ґіллет, Джастін Мартінез, Чад Віллелла, Девід Бракнер, Тайлер Ґіллет, Ґленн МакКвейд, Джо Сванберґ, Ті Вест, Адам Вінґард

У ролях: Келвін Рідер, Лейн Гаджес, Майк Донлан, Джо Свонберґ та інші

Жанр: жахи

Країна: США

Шукаючи рідкісний відеозапис, троє грабіжників вдираються у таємничий будинок, проте знаходять його власника мертвим перед телевізором. Довкола мерця лежить купа відеокасет. Щоби знайти потрібний запис, друзі змушені передивитися весь архів. Кожна нова плівка занурює їх у все темніші глибини безмежного жаху. І кожна хвилина перегляду наближає їх до зустрічі із правдивим злом.

Замбезія /Zambezia

Режисер: Вейн Тонлі

Жанр: анімаційний, родинний, комедія

Країна: ПАР

У мультфільмі йдеться про пташеня сокола на ім’я Кай, який має подолати численні перешкоди на шляху до омріяного пташиного раю – Замбезії.

Фото kino-teatr.ua, www.imdb.com, www.kinopoisk.ru

Реклама:

Головне сьогодні