"Франкенвіні" та "Пограбування казино": дитячі мрії та дорослий цинізм

Від 18 жовтня на українських екранах демонструються: анімаційна комедія "Франкенвіні 3D" Тіма Бартона, кримінальний трилер "Пограбування казино" Ендрю Домініка, кримінальний трилер "Алекс Кросс" Роба Коена, фільм жахів "Паранормальне явище 4" Генрі Джуста та Еріеля Шульмана.

Франкенвіні та всі-всі-всі

Франкенвіні 3D/Frankenweenie 3D

Для молодого аніматора студії Дизнея Тіма Бартона короткометражна комедія "Франкенвіні" (1984) стала третьою режисерською роботою і першою спробою співпраці із живими акторами. Він мріяв про повний метр, але студійні керівники обмежилися 30-ма хвилинами хронометражу, бо не знали як відреагує глядач на готичну атмосферу стрічки. Зрештою, картина просто лягла на полицю, бо історія про хлопчика та його воскреслу собаку здалася цензорам занадто похмурою для родинної аудиторії.

Через 28 років вже відомий кінорежисер Тім Бартон здійснив свою мрію, поставивши "Франкенвіні" у повному метрі на тій таки студії Дизнея. Він знову повернувся до своєї улюбленої покадрової анімації, цього разу експериментуючи із модним 3D форматом. Щоправда режисер залишається вірним духу свого раннього витвору – "Франкенвіні 3D" також знятий у чорно-білому форматі, а більшість персонажів картини прийшли із фільму 1984 року; навіть могилки на цвинтарі домашніх тварин залишилися на своєму місці.

Головним героєм стрічки залишився хлопчик із промовистим ім’ям Віктор Франкенштейн. Він цурається інших дітей, а вільний час проводить із улюбленим бультер’єром Спаркі, знімаючи фільми про монстрів на власній домашній кіностудії. Якось Спаркі гине під колесами автівки, і невтішний Віктор, озброївшись знаннями із фізики, повертає його до життя за допомогою розряду блискавки. Тим часом однокласники хлопчика вирішують, що відтворення цього чудесного експерименту принесе їм перемогу на шкільному конкурсі з фізики. Їхні наукові зусилля приносять хаос у життя городян.

Створюючи образи "Франкенвіні 3D", режисер керувався власними розкадровками до попереднього фільму. Втім, зовні маленький Віктор неабияк нагадує свого тезку із іншого бартонівсього мультфільму – "Труп нареченої". Фактично Бартон знімає свої фільми про одного й того ж героя, в якому можна вгледіти й постать самого режисера. Його картини на диво автобіографічні, і маже у кожній з них можна знайти спогади про дитячі роки та переживання.

У "Франкенвіні 3D" режисер традиційно іронізує над тихим американським передмістям, в якому народився та виріс, а також віддає шану класичним горорам про Дракулу та Годзиллу, що ними захоплювався у дитинстві. Сама ж стрічка стилізована під 60-ті роки минулого сторіччя, коли маленький Тім ходив до школи та малював у зошитах різних химерних істот. Не забув режисер і про свого кумира Вінсента Прайса, який став прототипом вчителя фізики – доброго наставника одержимого наукою Віктора.

Зрештою, Бартон так і залишився великою дитиною, постійно звертаючись до тем, які турбували та цікавили його і в тринадцять, і у двадцять, і у п’ятдесят років. Останнім часом він не радує нас оригінальними роботами, фактично вичерпавши усі свої звичні сюжети, проте стрічка "Франкенвіні 3D" стала приємним винятком. Дитяча щирість та безпосередність, милі серцю ґеґи із попередніх картин Бартона та розмаїті цитати із кінокласики роблять цю стрічку цікавою для різних категорій глядачів – дітей та дорослих, щирих фанатів Бартона та людей, які вперше прийдуть на його кіно.

Оцінка фільму 5 з 5

Правосуддя не для всіх

Пограбування казино/Killing Them Softly

Стрічка "Пограбування казино" є своєрідною антитезою до мультика "Франкенвіні" - якщо у стрічці Тіма Бартона йшлося про цінність дружби та перемогу над смертю, то фільм Ендрю Домініка стверджує, що у цьому світі кожен сам за себе, а якщо немає людини, то немає й проблеми. І герої його картини доводитимуть цю тезу із максимальною кількістю жертв.

Вже зі свого першого американського фільму "Вбивство Джессі Джеймса боягузливим Робертом Фордом", австралієць Домінік взявся успішно опановувати місцеві національні сюжети. Його нова картина, як і попередня, розповідає про американських бандитів, проте у ній традиційні теми нечесного збагачення, зради та відплати вишукано поєднуються із новочасними проблемами американської економіки.

Дія фільму відбувається у Новому Орлеані, який у кіно вже встиг зажити слави економічно та соціально нестабільного регіону. Йдеться про двох недоумкуватих наркоманів, які, за вказівкою друга-бандита, беруться пограбувати підпільний турнір з покеру. Справа закінчується успішно, але на їхній слід виходить холоднокровний кілер Джекі Коґан (Бред Пітт), за спиною якого стоять багаті та впливові замовники.

Фільм "Пограбування казино" знятий за мотивами роману Джорджа Гіґґінса "Угода Коґана" 1974 року. Ендрю Домінік, який був і сценаристом картини, переніс її дію у наш час, щоправда, на перший погляд, двотисячні у нього не сильно відрізняються від тих же сімдесятих – герої їздять на тих самих старих великих машинах, п’ють пиво, замовляють повій, хіба що по телевізору передають виступи Обами, а не Ніксона, який 1973 року також залагоджував велику кризу.

Кілер Джекі Коґан зображений цілком у стилі тогочасних крутих героїв-одинаків із пістолетом у руках і власним моральним кодексом у серці. Домінік навмисне ставить звуковим фоном своєї історії безперервні телевізійні та радіо дебати, що їх ведуть американські політики, шукаючи вихід із фінансового краху. Він ставить знак рівності між кризою, яка охопила країну, та "кризою", яка спіткала бандитське середовище Нового Орлеану. Тут паралелі між гендлярами при владі та злодіями в гетто видаються абсолютно прозорими.

Втім, попри своє критичне спрямування, стрічка "Пограбування казино" залишається стрімким, динамічним та жорстким бойовиком, де кров, постріли, матюки та непристойні жарти постійно ідуть пліч-о-пліч. Режисер максимально суб’єктивізує видовище, застосовуючи складний монтаж, трансфокаторні наїзди, рапіди, суб’єктивну камеру (зокрема і під час наркотичних тріпів). Домінік також підкреслює характер кожного героя вдало підібраними музичними вставками, і ця кропітка робота над звуком та зображенням перетворює фільм на стильне, вишукане та брутальне видовище.

У "Пограбування казино" знялося чимало зірок, і це виявилося доречним в картині, де майже кожен герой – сильна індивідуальність. Окрім Бредда Пітта, у фільмі знялися Річард Дженкінс, Джеймс Ґандольфіні, Рей Ліотта, і разом вони створили переконливий ансамбль абсолютних відморозків, кожен з яких огидний по-своєму. Втім, у цієї справді цікавої та дотепної стрічки є один невеликий недолік – десь у другій третині її сюжет починає провисати, і триває так до самого фіналу. Зате останні кадри дарують нам справді вікопомну фразу, яка є лейтмотивом усього фільму: "Америка – це не країна, а бізнес. Тому я хочу мої гроші".

Оцінка фільму 4,8 з 5

Алекс Кросс /Alex Cross

Режисер: Роб Коен

У ролях: Тайлер Перрі, Меттью Фокс, Рейчл Ніколс, Жан Рено

Жанр: кримінальний трилер

Країна: США

Стрічка від режисера фільмів "Форсаж", "Три ікса" та "Мумія 3: Гробниця імператора Драконів". Знята за мотивами романів Джеймса Паттерсона "Кросс" та "Я, Алекс Кросс".

Детектив Алекс Кросс розслідує криваві убивства та розуміє, що почерк злочинця нагадує йому дії безжального маніяка на прізвисько М’ясник. Десять років тому Кросс попередив його черговий напад, за що М’ясник вбив вагітну дружину детектива та зник. Невже він повернувся, і полювання розпочнеться знову?

Паранормальне явище 4/Paranormal Activity 4

Режисери: Генрі Джуст, Еріель Шульман

У ролях: Кеті Фезерстон, Кетрін Ньютон, Метт Шивлі

Жанр: фільм жахів

Країна: США

Дія розгортається через п’ять років після того, як Кеті вбила свого хлопця, сестру, її чоловіка та зникла зі своїм племінником. У стрічці йдеться про матір та дочку, в будинку яких почали відбуватися дивні речі, після того, як поруч поселилися нові сусіди – жінка та маленький хлопчик.

Усі фото www.kinopoisk.ru

Реклама:

Головне сьогодні