Перший інтернет-бієнале представить роботи 180 митців

— 1 травня 2013, 12:05

180 молодих митців з усього світу виставляють свої роботи в інтернеті, повідомляє Deutsche Welle.

Беззаперечна перевага онлайн-бієнале – присутність цікавих митців, у яких немає фізичної можливості потрапити на "реальні" бієнале за кордон. Тож учасники з Афганістану, Сирії та Ірану – особливість саме BiennaleOnline.

Перші відвідини бієнале - безкоштовні. Хто захоче подивитися роботи ще раз, муситиме заплатити п'ять євро.

Арт-директором першого онлайн-бієнале призначено бельгійця Яна Хута. Хут відповідав за підготовку відомої на весь світ виставки сучасного мистецтва Documenta у Касселі, яка проходить раз на п'ять років. З 1999 року Ян Хут очолює галерею S.M.A.K. у Ґенті.

77-річний куратор хоч і відкрив для себе інтернет як мистецьку платформу лише у дуже зрілому віці, але у потенціалі онлайн-бієнале він переконаний не менше за молодь.

"Світ мистецтва стає дедалі більш швидкоплинним: по всьому світі є бієнале і міжнародні виставки. Дедалі важче не випустити щось з поля зору", - каже Хут. Він зізнається, що, зважаючи на свій поважний вік, більше не встигає їздити по всіх великих мистецьких заходах.

Онлайн-бієналє не ставить собі за мету імітувати з максимальною точністю великі виставкові зали "справжнього" бієнале. Відвідувачі не ходять віртуальними приміщеннями, а мають можливість створити свою власну виставку. Основна перевага "мережевого" бієнале – це зручність презентації фото, перформансів або відео.

"З традиційним малярством вже важче", - визнає Ян Хут. "Адже у малярстві неабияку роль відіграє те, якими шарами нанесена фарба, треба бачити її "вживу", аби відчути глибину картини", - каже куратор.

BiennaleOnline - перший бієнале в мережі, але далеко не перший масштабний захід світу мистецтва, який пішов шукати свою аудиторію в інтернет. 2011 року було започатковано VIP (View in Private) – перший мистецький ярмарок в інтернеті. Колекціонери мистецтва завдяки VIP мають можливість здійснювати віртуальні прогулянки виставковими залами у пошуку картин для поповнення колекцій. На порталі навіть можна у чат-румах торгуватися з галеристами.

Утім, успіх першого мистецького ярмарку в інтернеті – під питанням. Деякі галеристи вже пішли з VIP, нарікаючи на низьку ефективність інтернету для продажів. Що, однак, не стало завадою для інших спробувати свої сили в інтернеті. Нещодавно аукціонний дім Christies оголосив, що планує цього року провести півсотні аукціонів в інтернеті. 2012 року таких було лише 12.

Реклама:

Головне сьогодні