Постапокаліптичні пригоди з Віллом Смітом та (анти)біографія від "Монті Пайтонів"

Від 6 червня на українських екранах демонструються: фантастичний пригодницький фільм "Земля після нашої ери" М. Найта Ш’ямалана, анімаційна біографічна драма "Автобіографія брехуна" Білла Джонса, Джека Сімпсона та Бена Тімлетта, трилер "Кімната метеликів" Джонатана Зарантонелло, драма "Ти і я назавжди" Каспара Мунка, мелодрама "Просто уяви!" Анджея Якимовського, комедія "Вуличні танці 3: всі зірки" Бена Ґреґора та біографічна драма "Гагарін: Перший у космосі" Павла Пархоменка.

Автобіографія брехуна/A Liar's Autobiography: The Untrue Story of Monty Python's Graham Chapman

Режисери: Білл Джонс, Джек Сімпсон, Бен Тімлетт

У ролях: Ґрегем Чепмен, Террі Джонс, Джон Кліз, Террі Гілліам, Майкл Пейлін

Жанр: анімаційний, драма, комедія

ВІДЕО ДНЯ

Країна: Великобританія

У стрічці "Автобіографія брехуна" легендарні "Монті Пайтони" знову зібралися разом, щоби представити анімаційний життєпис свого колеги Ґрегема Чепмена, який помер 1989 року від раку горла. За постановку взялася також людина "зі своїх" – син Террі Джонса Білл.

Навіть сам Чепмен мимоволі взяв участь у створенні фільму - його голос, записаний незадовго до смерті, звучить там разом із голосами інших учасників "Летючого цирку". Стрічка базується на чепменовій книзі "Автобіографія брехуна: Випуск IV" і переказує не надто правдиві, а часом і просто вигадані епізоди його життя.

Втім, шанувальникам шоу "Монті Пайтона" не варто розраховувати на приємний ностальгійний перегляд – навіть прикрашені чималою дозою вигадки, біографічні скетчі з життя улюбленого артиста виявляються драматичними та неоднозначними, а деякі з них - взагалі революційні для наших широт. Ґрегема Чепмена називали "найдикішим" серед усіх "пайтонів", і його виклична поведінка знайшла своє відображення у картині.

Також він став одним із перших британських знаменитостей, хто публічно визнав свою гомосексуальність та до кінця життя залишався ЛГБТ активістом.

Ця сторона життя Чепмена займає чималу, і, здається, найцікавішу частину фільму. Між доволі безбарвною юністю та болісною зрілістю, ховається райдужна молодість Ґрегема, де панували веселощі та різноманітні сексуальні пригоди.

Після закінчення Оксфорду молодий лікар Чепмен розуміє, що його насправді приваблює акторська кар’єра та чоловіки. Його девіз звучить так: "Секс - це найдешевший спосіб задоволення двох чи більшої кількості людей, якщо вони не хворі чи не мають на меті народити дитину". І Ґрегем радо кидається у сексуальний вир під пісеньку про п’янкі чари пози "69".

Після цього епізоду, сповненого, мов гей-парад, карнавального епатажу, починається найбільш драматичний уривок з життя Чепмена, в якому йдеться про його проблеми з алкоголем. Кожен скетч у фільмі виконаний у власному анімаційному стилі, і вихід з алкогольного делірію тут забарвлений у пурпурно-червоні хворобливі кольори.

Втім, "Автобіографія брехуна" – це не лише драма, але й комедія, і в ній об’єктом глумління стає британська глибинка, гомофобні святоші, телевізійне керівництво, зіркове життя на Беверлі Гіллс та й сам Ґрегем Чепмен із колегами.

"Монті Пайтони" ніколи не цуралися самоіронії, і в цьому фільмі вона водночас смішна та гірка, як і поминальна промова, прочитана Джоном Клізом після смерті Чепмена. Кліз казав, що його друг помер, не відчувши "достатньо веселощів", і ця порожнеча присутня в картині, яка обривається несподівано, разом із життям головного героя.

"Автобіографія брехуна" залишається своєрідним пам’ятником не лише людині, але і його епосі нестримного сексу, гучних вечірок, рок-музики та віри у те, що гумор зможе зробити світ кращим.

Оцінка фільм 4,5 з 5

Автор дякує кінотеатру "Київ" за допомогу в підготовці матеріалу

Земля після нашої ери/After Earth

Режисер: М. Найт Ш’ямалан

У ролях: Вілл Сміт, Джейден Сміт

Жанр: пригоди, фантастика

Країна: США

Ідея стрічки "Земля після нашої ери" з’явилася у Вілла Сміта, коли він дивився телевізор разом зі своїм шваґром. Показували фільм про батька і сина, які потрапили в аварію у горах, і, щоби врятувати батька, хлопчик самостійно вирушив по допомогу. Вілл задумав перемістити цей сюжет на тисячу років у майбутнє, а головні ролі залишити для себе та свого сина Джейдена. Продюсувати фільм взялися той таки шваґро та дружина актора, а режисерське крісло зайняв М. Найт Ш’ямалан.

Цей режисер вже знімав фільми, надихаючись власним родинним досвідом, проте "Дівчина з води" та "Повелитель стихій", що базувалися на улюблених історіях його дітей, не знайшли розуміння в дорослих критиків та глядачів.

Після приголомшливого успіху наприкінці 1990-х, Ш’ямалан потрапив у творчу кризу, і попри усі спроби, так з неї й не вийшов. "Земля після нашої ери" не стала винятком у вже суцільній смузі його режисерських невдач, втім, участь індійця у постановці була номінальною, бо усі сцени із сином Сміт-старший контролював сам.

Дія фільму розгортається у далекому майбутньому. Людство давно покинуло спустошену катаклізмами Землю та переселилася на іншу планету. Спокій нової домівки охороняє загін спеціально натренованих вояків – рейнджерів.

Найбезстрашнішим із них є генерал Сайфер Рейдж. Його син-підліток Китай мріє піти батьковим шляхом, але йому бракує витримки та самоконтролю. Щоби зблизитися із хлопчиком, Сайфер бере його у тренувальний політ, але корабель потрапляє у астероїдний дощ та падає на непривітний та небезпечній для людей планеті Земля.

За роки, проведені без людської цивілізації, планета не лише повністю відновилася, але й породила велетенських хижих тварин. Саме цією дикою хащею змушений блукати юний Китай, щоби знайти загублений у лісі аварійний передавач. Якщо він провалить місію, його важко поранений батько загине.

Хлопчик зустрінеться з жахливим монстром урсою, який нападає на людей, вистежуючи їх за феромонами страху. Тож єдиний спосіб вижити на планеті – це подолати усі свої емоції.

Фабула стрічки проста і невибаглива – щоби пройти ініціацію та стати дорослим, хлопчик повинен позбутися батьківської опіки, взяти на себе відповідальність за чиєсь життя, позбавитися від дитячих травм та відкинути страх. Батько, в свою чергу, має забути про свої солдафонські замашки і стати для сина не командиром, але й другом. Ідея, загалом, дуже правильна та важлива для усіх поколінь, проте її екранне втілення часом перетворює усю цю високу мораль на правдивий фарс.

Перше, що кидається у очі – доволі химерний дизайн "світу майбутнього". Як у старих фантастичних фільмах до епохи "Космічної Одисеї", декорації будинків зводяться до завішаних простирадлами кімнат, а одяг – до балахонів для жінок, і комбінезонів для чоловіків. І це попри солідну – у 300 сторінок - "біблію" ескізів до фільму.

Другий недолік картини – це її понаднормова сентиментальність, яка притаманна тут не лише людям, але й тваринам. І насамкінець, якщо перефразувати старе прислів’я – у Ш’ямалана на стіні висить чимало рушниць, проте їхні вистріли дуже легко передбачити.

Втім, попри усі ці недоліки "Землю до нашої ери" дивитися справді цікаво. Щоправда перегляд іде емоційними ривками – від чергового "фе" після сентиментальної чи занадто передбачуваної сцени, до захвату від бойових навичок Китая – Джейдена у бойових епізодах. Все-таки Ш’ямалан не забув професії, хоча колишню славу навряд чи вже зможе собі повернути.

Оцінка фільму 3,8 з 5

Кімната метеликів/The Butterfly Room

Режисер: Джонатан Зарантонелло

У ролях: Барбара Стіл, Рей Вайз, Хедер Ленґенкемп

Жанр: трилер

Країна: Італія, США

Фільм для любителів малобюджетних фільмів жахів на кшталт продукції британської студії "Гаммер". У головних ролях легенди горору: Барбара Стіл, яка знімалася ще у Маріо Бави, "батько Лори Палмер" Рей Вайз і супротивниця Фредді Крюґера Хедер Ленґенкемп із першого "Жаху на вулиці В’язів".

Головна героїня стрічки – літня жінка Анна – живе самотою у великій квартирі. Вона трохи ексцентрична, і ще займається колекціонуванням метеликів. Несподівана зустріч із бідною дівчинкою Джулією стає для неї порятунком від самотності.

Проте маленька подружка Анни, здається, починає нахабно користуватися її добротою. Разом із тим жінку тривожать спогади про рідну дочку, яку вона втратила багато років тому. Незабаром любов Анни до маленьких дівчат набирає патологічних обертів.

Ти і я назавжди/You & Me Forever

Режисер: Каспар Мунк

У ролях: Джулі Сандра Брохорст Андерсен, Фредеріке Даль Хансен, Емілі Крус

Жанр: драма

Країна: Данія

Юні Крістін та Лаура дружать вже давно і багато через що пройшли разом. Проте поява нової дівчини Марії здатна зруйнувати їхні стосунки. Лаура змушена вибирати між давньою подругою, та новою знайомою, яка знає все про клуби, тусовки та веселощі.

Просто уяви!/Imagine

Режисер: Анджей Якимовський

У ролях: Едвард Хоґґ, Олександра Марія Лара, Мельхіор Дерує

Жанр: мелодрама

Країни: Великобританія, Франція, Польща, Португалія

Молодий вчитель Ян приходить у групу сліпих людей. Він прагне показати підопічним "всі барви життя", навчити їх любити цей світ та відчувати його красу.

Вуличні танці 3: Всі зірки/All Stars

Режисер: Бен Ґреґор

У ролях: Тео Стівенсон, Акай Осей-Менсфілд, Ешлі Дженсен

Жанр: комедія

Країна: Великобританія

Підліткова комедія про хлопця Етана, який об’єднується із професійною танцівницею Джейден, щоби перемогти у конкурсі вуличних танців та врятувати від закриття молодіжний клуб.

Гагарін: Перший у космосі/Гагарин: Первый в космосе

Режисер: Павєл Пархоменко

У ролях: Ярослав Жалнін, Міхаїл Філіпов, Владімір Стрєлков

Жанр: біографічний, драма

Країна: Росія

Історія про боротьбу Юрія Гагаріна за свою мрію полетіти у космос. Недостатньо перемогти усіх інших кандидатів у космонавти, необхідно подолати ще й безліч особистих страхів. Стрічка розповідає про стосунки Гагаріна із дружиною та співпрацю з інженером Корольовим. Тлом для історії стануть непрості відносини між СРСР та США.

Фото Kinopoisk.ru

Реклама:

Головне сьогодні