Прем’єри тижня: "Елітне суспільство" та "Росомаха"
Від 25 липня на українських екранах демонструються: сатирична драма "Елітне суспільство" Софії Копполи, фантастичний бойовик "Росомаха" Джеймса Менґолда, анімаційний пригодницький фільм "Робінзон Крузо: ватажок піратів" Волтера Турньє, комедія "Шоколадні поцілунки" Алессіо Марії Федерічі, комедійний бойовик "R.I.P.D. Примарний патруль" Роберта Швентке, бойовик "Запал" Даніеля Кальпарсоро та комедійний фільм жахів "Дуже паранормальне кіно" Роджера Рота.
Елітне суспільство/The Bling Ring
Режисер: Софія Коппола
У ролях: Емма Вотсон, Таїсса Фарміґа, Кеті Чанґ, Ізраїль Бруссард, Клер Жюльєн, Леслі Манн
Жанр: драма, комедія
Країна: США
Останнім часом прозвучали щонайменше три картини, критичні до сучасного суспільства споживання, естетики реаліті-шоу та всюдисущого гламуру: "Реальність" Маттео Ґарроне, "Відв’язні канікули" Гармоні Коріна та зовсім нещодавнє "Елітне суспільство" Софії Копполи. І на відміну від двох попередніх картин, її робота базується на реальній історії, яка трапилася 2009 року у Лос-Анджелесі та зачепила багатьох голлівудських знаменитостей.
Йдеться про групу старшокласників із забезпечених родин, захоплених зірковим блиском та популярністю мешканців Беверлі-Гіллз. Впродовж року вони грабували будинки знаменитостей, забираючи одяг та коштовності. Діти дізнавалися через соціальні мережі, коли господарів не буде вдома, знаходили лазівку через Google maps, і заходили до осель, якщо вхідні двері були відчиненими.
Жертвами "блискучого кола" (The Bling Ring), як згодом охрестили підлітків у пресі, стали Орландо Блум, Періс Гілтон, Ліндсі Логан та інші зірки. Цікаво, що після затримання, одна з дівчат "блискучого кола" сиділа у камері разом із Ліндсі Логан, яку перед тим пограбувала. Втім, більшість членів групи отримали невеликі строки, і змогли розпочати власну кар’єру в шоу-бізнесі та стати героями реаліті-шоу, як і обікрадені ними кумири.
Гучний судовий процес привернув увагу Софії Копполи, яка вирішила зробити із цієї історії кінофільм за власним сценарієм. Режисерка консультувалася і з учасниками "блискучого кола", і з поліцією Лос-Анджелесу, і з потерпілими зірками. Акторка Періс Гілтон, яку підлітки грабували частіше за інших, навіть дозволила перетворити свій будинок на знімальний майданчик.
Коппола намагається створити портрети шістьох юних марнотратників, дослідити їхні думки та мотивацію. Зрештою, дітьми рухали прості бажання – їм хотілося мати багато дорогих брендових речей, а також гроші на розваги та вечірки. Вони навіть не думали ховатися, вихваляючись поцупленими речами на Фейсбуку.
Втім, режисерка не збирається моралізувати та шукати винних у цій історії. Вона не критикує медіа-простір, сповнений гламурними образами, не звинувачує батьків. Для неї це більше міська легенда Лос-Анджелесу, звичаї та мешканців якого Коппола з дитинства знає якнайкраще. У "Елітному суспільстві" також прочитуються теми, пов’язані із "новим Голлівудом", себто безпосереднім "поколінням батьків" режисерки, колом близьким їй та рідним.
Один із героїв картини називає себе та близьку подругу Бонні та Клайдом, слідом за героями знаменитої картини Артура Пенна 1967 року. У цьому фільмі теж йшлося про групу грабіжників, які тікали від сірості та буденності до світу розкошів та слави. З іншого боку, методи "блискучого кола" одразу нагадують про злочин банди Менсона, який 1969 року разом зі своїми поплічниками, вдерся до будинку Романа Полянського, і убив його вагітну дружину та гостей.
Ця шалена епоха через багато років відгукнеться у фільмі "Крик 3" Веса Крейвена, де герой-режисер на ім’я Роман (названий так на честь Полянського) виявиться хворою та збоченою дитиною Голівуду, зачатою під час бурхливих вечірок кінця 1960-х знаменитим режисером та невідомою старлеткою. Такими ж хворими дітьми "фабрики мрій" є і герої "Елітного суспільства". Проте їм вже не потрібно писати кров’ю жертв послання на стінах, як це робили члени банди Менсона, достатньо лише вкрасти їхні Лабутени, Ролекси та сумочки Шанель.
За спиною в Копполи не лише американська кінокласика, але й власна картина "Марія-Антуанетта", яка багато в чому повторює колізію "Елітного суспільства". Молода королева та її чоловік є такими ж бездумними підлітками, закоханими у розкіш, як і члени "блискучого кола".
Щоправда, французьким монархам довелося заплатити за свою легковажність значно більше, ніж американським школярам. Тож режисера продовжує свої соціологічні розвідки на тему "багаті теж плачуть" і демонструє усю глибину самотності та порожнечі, яку не здатні заповнити ані дорога випивка, ані вечірки, і тим паче сумки від Луї Віттон.
Оцінка фільму 4,8 з 5
Росомаха/The Wolverine
Режисер: Джеймс Менґолд
У ролях: Г’ю Джекмен, Світлана Ходчєнкова, Фамке Янссен, Хіруюкі Санада, Харукіко Яманоуті
Жанр: бойовик, фантастика
Країна: США
Події фільму "Росомаха" відбуваються після пригод частини "Люди Ікс. Остання битва", коли Лоґану довелося убити свою кохану Джин Ґрей, яка переметнулася на сторону професора Магнето. Після цього вимушеного вчинку, Росомаха стає самітником і починає приймати свій дар безсмертя як прокляття. Він марнує життя у пиятиках і бійках із мисливцями в американській глушині.
Від чергового кровопролиття Лоґана рятує японська дівчина Юкіо – воїн могутнього клану бізнесмена Яшиди, якому Росомаха колись врятував життя. Тепер, старий та хворий, Яшида хоче особисто попрощатися зі своїм благодійником. Лоґан неохоче погоджується на коротку подорож до Японії, та коли він прибуває на місце, на нього чекає багато неприємних сюрпризів.
Насправді японець хоче зустрітися з Лоґаном, щоби забрати його надлюдську силу. Тим часом у клані розгортається боротьба за владу між амбітним сином Яшиди та його онукою Маріко. Занадто багато людей мріють про смерть дівчини, тож Росомаха бере її під свою охорону і несподівано для себе закохується в неї.
"Росомаха" прагне поєднати у собі класичні жанри вестерна та самурайського кіно. Режисер стрічки Джеймс Менґолд казав, що надихався також знаменитими кримінальними драмами "Китайський квартал" Романа Полянського та "Французький зв’язковий" Вільяма Фрідкіна. Схоже, що Менґолд запозичив візуальне вирішення деяких сцен і з картини Рідлі Скотта "Той, що біжить по лезу бритви".
Цей солідний список джерел кінокласики доводить, що творці "Росомахи" вирішили зробити свій фільм дещо серйознішим за пересічний бойовик. У створенні картини взяли участь кінематографісти, відомі своїм яскравим авторським стилем та нетривіальним кіно. Сценаристом став Крістофер Маккворі, який отримав "Оскар" за роботу над драмою "Звичайні підозрювані", а на режисерське крісло претендували Даррен Аронофський та Гільєрмо Дель Торо.
Проте й остаточний вибір продюсерів – Джеймс Менґолд – ніколи раніше не працював із великими бюджетами. Він відомий насамперед як режисер біографічних драм "Перерване життя" та "Переступити межу", романтичної комедії "Кейт та Лео" і вестерна "Потяг на Юму". Досвід роботи у різних жанрах, починаючи від ромкому і закінчуючи бойовиком, дуже згодився йому у "Росомасі".
Стрічка оповідає типову історію про кризу ідентичності героя, яку він долає завдяки коханню. Лоґан отримує те, про що мріяв, і стає смертним, але незабаром починає розуміти, що проти свого покликання та природи йди не варто. На шляху до цього осяяння йому доведеться голіруч змагатися із цілим загоном бойовиків якудзи, вступати у видовищний двобій із ворожим найманцем прямісінько на даху швидкісного японського потяга та пережити болюче фізичне переродження.
Г’ю Джекмен у цій ролі, як і завше, сліпучо красивий та харизматичний. Актор зізнавався, що сидів на спеціальній дієті, щоби його тіло виглядало ідеальним у відвертих сценах. Інша принада для нашого глядача – відома російська акторка Світлана Ходчєнкова у ролі жінки-змії Вайпер. Щоправда її роль в основному зводиться до дефіле у блискучих сукнях та комбінезонах, але вони справді їй дуже пасують.
Продюсери картини (серед них і сам Г’ю Джекман) прагнули зняти похмуру історію про зневіреного воїна, що страждає від важких спогадів, і опиняється у епіцентрі кривавого та заплутаного сімейного конфлікту. Частково їм це вдалося, та у "Росомасі" головує не зміст, а форма: красиві актори, видовищні бойові сцени із застосуванням різноманітної холодної зброї, вражаючі спецефекти у 3D і "самурайська" мудрість в парі з японською екзотикою.
Оцінка фільму 3,8 з 5
Автор дякує кінотеатру "Київ" за допомогу в написанні матеріалу
Робінзон Крузо - ватажок піратів/Selkirk, el verdadero Robinson Crusoe
Режисер: Волтер Турньє
Жанр: анімація, пригоди, родинний
Країна: Чилі, Аргентина
Пірат Александр Селкірк має рідкісний талант дратувати оточуючих та викликати до себе відразу. Врешті-решт, колеги не витримують його присутності та висаджують на безлюдному острові. Там він проведе наступні чотири роки і перегляне свої погляди на життя. Александру доведеться змінитися, щоби вижити.
Шоколадні поцілунки/Lezioni di cioccolato
Режисер: Алессіо Марія Федерічі
У ролях: Лука Арджентеро, Хасані Шапі, Набіха Аккарі, Вінченцо Салемме
Жанр: комедія
Країна: Італія
Молодий Маттіас та його старший товариш Камаль виграють конкурс шоколатьє, але після цього їхні шляхи розходяться. Камаль відкриває кондитерську, а Маттіас – будівельну компанію, проте обоє сидять без роботи та замовлень. Зрештою, юнак вирішує влаштуватися на роботу до Камаля і знайомиться там з його красунею-дочкою. Закоханим доведеться подолати скепсис батька та зробити кондитерську успішною.
R.I.P.D. Примарний патруль/R.I.P.D.
Режисер: Роберт Швантке
У ролях: Раян Рейнольдс, Джефф Бріджес, Мері-Луїз Паркер, Кевін Бейкон
Жанр: кримінальна комедія
Країна: США
Молодий поліцейський, який загинув від руки невідомого зловмисника, потрапляє на той світ. В обмін на сприяння у розслідуванні власної загибелі, він береться впродовж ста років працювати в потойбічних правоохоронних органах. У напарники йому дістається стрілець епохи вестернів, і разом чоловіки вирушають на боротьбу зі злом.
Запал/Combustión
Режисер: Даніель Кальпарсоро
У ролях: Алек Гонсалес, Адріана Угарте, Альберто Амманн, Марія Кастор
Жанр: бойовик
Країна: Іспанія
Міхель закохується без пам’яті у красуню Арі. Вона ж обожнює перегони на дорогих автомобілях. Свою безбідне існування дівчина забезпечує крадіжками, і наступною її жертвою має стати наречена Міхеля.
Дуже паранормальне кіно/Paranormal Whacktivity
Режисер: Роджер Рот
У ролях: Саша Формосо, Вільям Патрік Райлі, Дженна Браянт
Жанр: комедійний фільм жахів
Країна: США
Ця кінопародія розповідає про молоду пару, яка переїздить у новий будинок. Закохані намагаються відсвяткувати новосілля сексом, але їм постійно заважають дивні і несподівані сюрпризи. Також стрічка пародіює знамениті фільми "Аватар", "Борат", "Суперперці", "Початок" та інші.
Усі фото www.kinopoisk.ru