Берлінале 2014: масова присутність кіно з Азії. Фото. Відео

29
17 лютого 2014

У Берліні відбулося вручення призів 64-го міжнародного Берлінського кінофестивалю.

Розподіл восьми "ведмедів" (семи срібних і одного золотого) підтвердив прогнози тих, хто вважав невипадковим масовану присутність стрічок з Азії (насамперед, з Китаю і Японії) у всіх програмах фестивалю, включаючи конкурс.

Кіно з Азії наступає

Журі під головуванням американського продюсера Джеймса Шамус зробило свій вибір: "золотим ведмедем" Берлінського міжнародного кінофестивалю став фільм "Чорне вугілля, тонкий лід" ("Bai Ri Yan Huo") китайського режисера Йіна Дяо.

 Йін Дяо. Тут і далі фото з berlinale.de

Фільм формально відтворює структуру класичного кіно-детектива (включаючи такі неодмінні атрибути жанру як загадкові вбивства, самотній вовк-поліцейський, фатальна красуня), але розповідає при цьому про реальне життя сучасного китайського суспільства.

Приз за кращу чоловічу роль отримав виконавець головної ролі в цьому фільмі Ляо Фань. До речі, напередодні отримання заповітної нагороди, без якої актор зарікся не повертатися з Берліна, він відсвяткував не тільки день святого Валентина і початок весни за китайським календарем, а й власне сорокаріччя.

 Ляо Фань

Приз за кращу жіночу роль отримала японська красуня Хару Куроки за роль у фільмі старого майстра японського кіно Едзі Ямади "Маленький будинок" ("Chisai Ouchi"), про драму японської сім'ї в сорокові роки минулого століття.

 

"Срібного ведмедя" за видатне творче досягнення отримала Чанг Ценг, оператор фільму "Масаж наосліп" ("Tui Na") китайського режисера Лоу Йе (спільне виробництво Китаю та Франції).

"Тільки" краща режисура Річарда Лінклейтера

Рішення журі Берлінале традиційно не збіглося з думкою більшості критиків, які пророкували геть явну перемогу фільму 53-річного американського режисера Річарда Лінклейтера "Boyhood". Фільм, назву якого можна дуже приблизно перекласти як "Дорослішання" або "Дитинство хлопчика", унікальний вже в силу історії свого створення: він знімався протягом дванадцяти років.

 Кадр зі стрічки "Boyhood"

Героями фільму були хлопчик Еллан, який почав зніматися у фільмі шести років, а закінчив - вісімнадцятирічним, а також дочка режисера Лорелея Лінклейтера і його друзі Ітан Хоук і Патріція Аркетт. Епічна картина розповідає не тільки про перетворення дитини на молодика, а й про трансформації всього американського суспільства, а в більш філософському сенсі - про плин часу. Фільм отримав приз тільки за кращу режисуру.

Незадоволеним свистом було сприйнято і рішення про присудження гран-прі журі фільму, яким відкрився фестиваль: "Готель "Гранд Будапешт" Уеса Андерсона. Стрічка розповідає історію мешканців старого готелю між початком Першої світової і настанням нацизму. Комедія з відтінком абсурду, фільм навряд чи комусь, крім членів журі, здавався гідним вищих нагород.

Європейські нагороди

Символічним можна вважати присудження призу імені Альфреда Бауера (Alfred-Bauer-Preis) "за відкриття нових перспектив" 92-річному метру французького кіно Алену Рене. Нагороджена була його стрічка "Любити, пити і співати" ("Aimer, Boire et chanter").

Швидше втішним здався і приз за кращий сценарій, який дістався ще одному фавориту критики - стрічці "Хресний шлях" ("Kreuzweg") молодого німецького режисера Дітріха Брюггемана (Dietrich Brüggemann) . Над сценарієм цієї картини він працював разом зі своєю сестрою Анною (Anna Brüggemann).

 Дітріх і Анна

Виступаючи на церемонії вручення, Дітріх і Анна запевнили, що не зупиняться на досягнутому і будуть і надалі знімати одну стрічку за іншою. Так що - можливо, це перший, але не останній "ведмідь" в колекції молодих кінематографістів.

За матеріалами Німецької Хвилі

powered by lun.ua