Ukrainian Fashion Week: День 4

"Як може сучасна європейська країна, в якій народився художник такого рівня, не помічати Малєвіча?", зворушливо обурюється дизайнер Федір Возіанов, один з головних інтелектуалів серед своїх колег.

Він вирішив виправити цю неприємність та оформив вітрини дизайн салону Davis Casa в стилі знаменитого чорного квадрата в рамках проекту Fashion Vitrine від Ukrainian Fashion Week та журналу "Салон".

Таким чином він та ще п’ятеро дизайнерів попрацювали над вітринами шести салонів дизайну та створили інсталяції, котрі до 25-го березня можуть побачити всі бажаючі. Тема робіт була задана філософська – "Час".

Отож на вулиці Володимирській 38 у вітрині Davis Casa можна спостерігати полотна, на яких розтягнуті викрійки чорних суконь у формі відповідно круга, квадрата та хреста. Це відсилка до знаменитого "Триптиха" Малєвіча.

"Потім вони можуть перетворитись в сукні, які цілком можуть бути використані", спокійно розповідає автор про цю чарівність. За самими полотнами розмістився цілий "куточок Малєвіча" – предмети дизайну, розміщені тут, дбайливо обирала арт-директор салону Фаїна Еренбург.

Тут, наприклад, є лаунж стілець від братів Імсів, легендарна модель 1956 року. Коло нього праця Малєвіча, яку цитували на презентації. Затишно.

Ще одні дизайнерські вітрини по сусідству у Pavillion Flamant, де продаються бельгійські меблі. Тут творчий тандем вийшов у мами Ірини Біленчук, котра є власницею цього салону та її доньки Ольги, котра є власницею мультибрендового магазину одягу S.M.L.XL_Kiev.

В результаті, бачимо культовий для світу дизайну стільчика з високою спинкою від Чарльза Макінтоша, котрий він розробив ще наприкінці 19-го століття. А поруч, у сусідній вітрині, сукню із деніму, розписану вручну. Це речі, які залишаються актуальними у будь-який час – таке бачення проекту у родини Біленчук.

А ось смілива Оксана Лохвицька, власниця Dream design studio, ризикнула співпрацювати з Іваном Фроловим. Юний дизайнер залишився вірним своїй стилістиці на межі провокації та розробив дизайн вітрин, котрий нагадує фасад чоловічих клубів Амстердаму. Сміливо та незвично.

Артистична дизайнерка Катя Березницька розробила вітрини для магазину іспанської порцеляни Lladro, котрий знаходиться на вулиці Червоноармійській. В її баченні тема часу виявилась лабіринтом, своєрідним "мікрокосмом між реальностями, світами і часовими просторами".

У її вітрині буквально виставлений лабіринт, в якому заблукали скульптури тварин. В центрі розташувалася фігура під назвою "Коханець" іспанського дизайнера Хайме Айона, котрий часто співпрацює з цією маркою. Композиція цільна та ефектна.

З німецькою маркою Miele попрацювала дизайнера Олена Буреніна. Вона створила ємку інсталяцію, присвячену головним віхам розвитку цієї компанії, буквально підвісивши цифри, котрі утворюють роки на ниточках в металічній конструкції, котра розмістилась на піску.

Для магазину Stil Haus, де продаються в основному речі французьких марок, вітрини розробила дизайнерка Вікторія Гресь. Це були пори року: просто та красиво. Дві вітрини, кожна розділена навпіл дзеркальною перегородкою, містили множину прекрасних дизайнерських предметів, кожен з яких перегукувався по настрою чи то з весною, літом, осінню чи зимою.

Ще одним гучним проектом в цей день став показ "Витоки", українського народного вбрання з Музею Івана Гончара та з приватних колекцій.

"Пані Ірина Данилевська зателефонувала нам вже на ранок після нашого повідомлення", - захоплено розповідає заступник директора музею Юрій Мельничук.

За півтора місяці вони разом з фольклористкою Марією Квіткою підготували 20 виходів моделей у національних строях.

"Це була така ідея, щоб зацікавити високий подіум, високу моду, наших дизайнерів в першу чергу, але також і світових в тому, що наша культура і наша спадщина надзвичайно цікава, багата та різноманітна", - говорить Юрій.

Юрій Мельничук

[L]Ентузіасти обрали вбрання різних історико-географічних регіонів України, однак акцент був на червоному – він найактивніший і це святковий колір в дівочому костюмі. Цікаво, що серед головних уборів можна було побачити вінок, котрий нещодавно з’явився у фотопроекті "Щирі", в рамках якого відомі українські жінки приміряли національні костюми.

Так ось саме цей вінок був у Маші Євфросиніної. "Майстриня добряче попрацювала над створенням цього вінка, який характерний для стилю Львівщини", - розповідає Юрій, котрий сам має велику колекцію українського традиційного одягу.

Але у "Витоках" були не тільки народні костюми – організатори Ukrainian Fashion Week вирішили паралельно показати колекцію молодої української дизайнерки Яни Червінської, котра використала у своїх моделях стародавні прийоми роботи з матеріалами та оздобленням і показала як сучасно все це може виглядати.

"Переважно це була техніка валяння та в’язання", - зізналась Яна, наголосивши також на тому, що відчувала певну відповідальність участі у такому важливому проекті.

Реклама:

Головне сьогодні