Переможцем цьогорічної Венеційської бієнале назвали Вірменію. Фото
Вірменський національний павільйон визнаний найкращим "за формування павільйону, в основі якого – діаспора, де кожен художник відображає і локальний контекст і спадщину", йдеться на сайті бієнале.
Павільйон має назву Armenity. Англізоване слово - похідне від французького Arménité - поняття, яке означає дітей і онуків людей, що пережили геноцид. Їх рознесло по світу, але усі вони зберегли свою причетність до вірменської мови, історії, культури і традицій, пояснює Бі-Бі-Сі.
Відтак куратор павільйону Аделіна фон Фюрстенберг-Джуберян (швейцарка вірменського походження) для експозиції відібрала роботи вірмен, живуть у Лівані, США, Канаді, Єгипті, Франції, Туреччині, Ірані, Греції.
У творчості кожного з них відображені культура і традиції не лише Вірменії, а й тієї країни, яка стала для них рідною домівкою.
"Золотий лев" для найкращого митця журі цьогорічної бієнале вирішило присудити Едріан Пайпер за роботу "Ймовірна довіра до реєстратури: правила гри #1–3" (The Probable Trust Registry: The Rules of the Game #1–3).
Робота "The Probable Trust Registry: The Rules of the Game #1-3" (Фото adrianpiper.com) |
"Срібний лев" для перспективного молодого художника дістався Ім Хен-Суну з Південної Кореї за роботу "Factory Complex".
Як відомо, Національний павільйон України у рамках 56-ї La Biennale di Venezia представляє групову виставку під назвою "Надія!" за участі молодих українських художників, серед яких Євгенія Бєлорусець, Микита Кадан, Жанна Кадирова, Микола Рідний і Сергій Жадан, Анна Звягінцева та Відкрита Група.
Павільйон України організовано PinchukArtCentre за підтримки Фонду Віктора Пінчука.
Комісаром є Міністерство культури України. Куратор проекту – Бйорн Гельдхоф, заступник арт-директора PinchukArtCentre.
Детальніше про Національний павільйон України читайте у статті арт-критика УП.Життя Ольги Балашової "Украина в Венеции. Парадоксы присутствия".
"Українська правда. Життя"