Тест

5 нових колекцій українських дизайнерів

Невдовзі черговий, 38-й, Український тиждень моди на сім днів паралізує рух на вулиці Лаврській в Києві. Корки очікуються переважно у вечірній час: з 17 до 23 березня в "Мистецькому Арсеналі" проходитимуть покази українських дизайнерів.

На українську топ-модель Ірину Кравченко, яка стала обличчям весняного UFW, організатори чекали рік, але воно того варте.

Кравченко – надзвичайно затребувана модель: уже в цьому сезоні виходила в показах головних модних брендів – Prada, Givenchy, Saint Laurent, Bottega Veneta, Armani Prive, Valentino Haute Couture, Dries Van Noten, Marni тощо. До того ж, це перша рекламна кампанія Ірини в Україні.

Окрім 56 показів колекцій, які пройдуть і на головному подіумі в "Мистецькому Арсеналі", і на інших локаціях, UFW традиційно підготував щільну програму з круглих столів, презентацій, шоурумів і спецпроектів.

Недаремно ж слоган цьогорічного Тижня моди – "Наша місія – розширювати кордони моди".

За розширення кордонів у бік взуття відповідає проект #All about footwear/Все про взуття. Це – круглий стіл про тонкощі виробництва і хитрощі маркетингу, на який запрошені представники шведської компанії Vagabond та американської Timberland, плюс шоу-рум, де свої колекції представлять п’ять українських взуттєвих брендів.

У бік головних уборів – #Headwear show-room. Тут поруч із дизайнерськими колекціями головних уборів буде виставка капелюшків телеведучої Каті Осадчої.

За ювелірні прикраси відповідає проект #Jewelry corner. Куратор корнеру – оглядач відділу моди і прикрас українського Vogue Тетяна Соловей. "Ми відібрали п’ять українських ювелірних брендів - Valeriy Gromov, Denis Music, Agana, Innan, Velar, в яких головне – дизайн, а не ремесло. Вони виробляють не масовий продукт, а штучні прикраси, за кожною з яких стоїть окрема історія, так чи інакше пов´язана з Україною, і всі вбудовані в світові ювелірні тренди".

В день відкриття "шляхетне зібрання" прикрасить стародавня гривна із колекції "Платар", надалі корнер працюватиме у форматі салону за попереднім записом, як це заведено на міжнародних ювелірних та годинникових виставках.

Телеведучий Юрій Горбунов, учасник АТО Віктор Кардаш і головред онлайн-журналу Platfor.ma Юрій Марченко стануть моделями для кравців, які впродовж п’яти днів шитимуть чоловічі костюми за всіма стандартами індивідуального пошиву, на Битві кравців (#Ukrainian battle of tailors).

Додаткові бонуси – public talk про зв’язок моди і кіно спільно з Одеським МКФ та журналом Elle Україна, виставка "Костюм на сцені і подіумі" – про зв'язок моди та театру, яку курують відомий театральний критик Сергій Васильєв і дизайнер з дипломом театрального художника Олексій Залевський.

Напередодні відкриття UFW п’ять українських дизайнерів поділилися своїми moodboards (дослівно – "дошка настрою") та інформацією про нові колекції.

FROLOV

2013 року Іван Фролов переміг у конкурсі "Сезони моди – погляд у майбутнє", а вже за рік отримав нагороду Best Fashion Awards у номінації "Відкриття року".

Його кредо – "інтелігентна провокація та неприкрита сексуальність". Теми його минулих колекцій – БДСМ, стриптиз, трансвестити, hanky code – система умовних знаків через хустки-бандани в гомосексуальному середовищі, зараз – він улюбленець модного Києва.

Іван розповідає, "з чого росте" настрій його колекцій: "Колекції передує moodboard – зазвичай я складаю в папку близько 1000 картинок, які мене надихають. Друкую 100, а потім починаю формувати на стіні з них своєрідний план за кольоровою гамою, темами вибудовую зв’язки між картинками. Все разом це створює схему, гру, за якою можна читати різні лінії в колекції".

На виставці молодих дизайнерів International Fashion Showcase в Лондоні Фролов показав світшот з колекції осінь-зима 2016/17 із вишитими словами з української пісні "…покохала я до болю" – в контексті філософії його бренду ці слова звучать зовсім не романтично.

Фролов каже, що в основі нової колекції – історія кохання юної Лоліти до поганого старшого хлопця, скінхеда чи байкера.

В колекції вже традиційно будуть присутні мереживні бра, халати, але оскільки сезон диктує – пуховики і светри будуть також.

"Стилістом цієї колекції разом із Олею Жижко є Нікіта Середа, і це означає нову для мене сторінку в творчості – він вніс своє бачення і серйозно вплинув на колекцію".

BOBKOVA

Крістіна Бобкова зізнається, що після кількох років експериментування вона минулого сезону повернулася до свого фірмового, раніше віднайденого стилю: косий крій, прямокутні форми, асиметрія, багато трикотажу.

У колекції осінь-зима 2016/17, на яку Крістіну надихнула поїздка до Португалії (океан біля Кабо да Рока та національне свято Сардинія), дизайнерка вперше в своїй практиці використала золотий колір у принтах.

"Ніколи його не любила, уникала, але, оскільки це справді великий тренд, спробувала його застосувати", – пояснює Бобкова.

Ще одна новинка колекції – хутро, втім, класичних хутряних шуб чи безрукавок від Бобкової чекати не слід – буде акцент у вигляді прямокутних кишень чи нашивок на рукавах і навіть хутряні шкарпетки.

Португалією навіяні й принт сардин, елементи крою народного костюма, прикраси з рідкого скла, фартухи, двосторонні сарафани, стьобані сукні, об’ємні плащі від вітру й океанських бризок, але фірмові бобковські жилети теж чудово вписуються в цей сюжет.

До кожної колекції Крістіна створює авторське взуття, і це чудова ідея, бо зручно – не треба думати, де придбати ідеальну пару для цілісності образу.

LAKE

Moodboard Lake – естетський і зрозумілий: природа, її рух і метаморфози, трансформація людиною природної естетики та потенціалу.

Moodboard нової колекції бренду Lake

Як красива картинка трансформується в колекцію? Наприклад, за допомогою принтів: квітка артишоку прикрасить фірмові халати lake, жакардові костюми та сукні.

Декор ніколи не був визначальним для марки, але цього сезону майстрині вишили артишок ще й гладдю та стеклярусом. Упізнати звичний Lake можна за архітектурними силуетами, вивіреними пропорціями, ідеальними пальтами, тільки кольори світліші та яскравіші, ніж зазвичай.

"Ювелірні прикраси для колекції створювали спільно з молодою чеською дизайнеркою Анастасією Алейниковою, – каже дизайнерка Олеся Кононова, – там будуть брошки у вигляді квітки артишоку, гребені, каффи (прикраси для вух, які закривають більшу частину вуха), окуляри. Усі прикраси ручної роботи, виготовлені з коштовного ебенового дерева з імітацією черепахового панциря, слонової кістки та латуні".

NAVRO

Колекція Ольги Навроцької називається #LoveAttack, а тема переважно розкривається через принти – татуювання, лелеки, пір’я.

"Коли ми любимо, ми робимо татуювання, стаємо яскравими, літаємо", – каже дизайнерка, одяг якої люблять за ошатність і жіночність.

У цій колекції акцент також зроблений на вечірній вихід – сукні довжиною трохи вище кісточки, органза, шовк, оксамит, до них – оксамитові босоніжки і вишиті кепки з лакованим козирками, лаковані чоботи з вишитими "татуюваннями".

Складне авторське взуття і головні убори робили в Україні – задіяли вітчизняні цехи та ательє.

До яскравих жіночних суконь вільного, летючого силуету Навроцька зробила пальта та напівпальта кольору хакі. Крім воєнізованого верхнього одягу дизайнерка також пропонує в новій колекції шуби, шарфи, кожушки з лами і дублянки з вітчизняної овчини.

Must have нової колекції може стати боді тілесного кольору з принтом татуювання.

PODOLYAN

"Чорний, темно-синій, електрик – це найглибші кольори юпітеріанського атмосферного потоку, причому їхній колір – це результат оптичних викривлень, а в реальності їхній "барвник", швидше за все, – пустельно-бежевий і димчасто-сірий", – описує кольорову гаму нової колекції Володимир Подолян.

Moodboard нової колекції бренду Podolyan

Дизайнер під враженням від оповідання Айзека Азімова "Купуючи Юпітер" і свого давнього захоплення астрономією вибрав для колекції "Юпітер" усі згадані вище кольори, додав для контрасту кораловий і трохи "золотого світіння".

Дизайнер обстоює ідею комфортного одягу, тому віддав перевагу прямому та А-подібному силуету, використав фактурну віскозу, костюмний котон з еластаном і додав до подіумних луків вуличні тренди – багатошаровість і поєднання спортивного та повсякденного стилів.

Нова колекція Володимира Подоляна народилася із захоплення дизайнера астрономією та творчістю Айзека Азімова

Уперше в своїй практиці Володимир працює з неопреном. І відразу масштабно – він використав цей матеріал для світшотів, пальт, спідниць, суконь: неопрен дав можливість створювати об’єми на стегнах (від чого талія виглядає тоншою) та "пологі" плечі не за рахунок складного крою, а за рахунок пластичності й фактурності тканини.

Космічну тему в колекції підтримує лінія об’ємних, масивних прикрас Samokish for PODOLYAN – броші, сережки, підвіски у вигляді планет, сфер та сузір’їв.

***

Ми зазирнули на "кухню" до п’яти українських дизайнерів одягу, чиї колекції є серед найочікуваніших на UFW. Загалом у Тижні моди візьмуть участь 86 дизайнерів, серед яких учасники "програм майбутнього" – "Нові імена" та Fresh Fashion.