10 найбільш неочікуваних номінантів на "Оскар" за весь період існування премії
Чи може бути номінована на премію "Оскар" собака, неіснуюча людина або людина, яка не має відношення до сценарію фільму?
Може.
Переконайтеся у цьому, переглянувши список 10-ти найбільш неправдоподібних номінантів та переможців премії, на думку The Guardian.
10 місце. Герміона Бадделі: найкраща жіноча роль другого плану (номінація), "Кімната нагорі"
Бадделі знадобилося усього дві хвилини на екрані, щоб взяти номінацію за роботу у драмі Джека Клейтона у 1959 році.
Нині власницею премії за найкоротшу (5 хвилин 40 секунд) в історії "Оскара" найкращу жіночу роль другого плану є Беатріс Стрейт, яка перемогла 1977 року за гру в фільмі "Телемережа".
9 місце. П'єр Буль: найкращий сценарист (перемога), "Міст через річку Квай"
Хоча Буль у 1952 році написав роман, за яким був знятий фільм Девіда Ліна, більшість людей, які бачили, як він отримує "Оскар" в 1958 році, знали, що сценарій фільму писав не він.
Фільм створювали письменники Карл Форман і Майкл Вілсон.
Вони потрапили до так званого "чорного списку" Голлівуда (список діячів культури та мистецтва в США в 1940-1950-х роках, яким було заборонено займатися професійною діяльністю через політичні переконання).
Як сказав голлівудський історик Ларрі Сеплар: "Усі знали, що Буль не вміє говорити англійською, і тим паче писати".
8 місце. Казухиро Цудзи і Рік Бейкер: найкращий макіяж (номінація), "Хитрощі Норбіта"
Справжні професіонали своєї справи номінувалися за роботу над жалюгідною комедією Едді Мерфі, тож звісно тоді "Оскара" не отримали.
Можливо це зміниться цього року і Цудзі дадуть статуетку за перетворення Гері Олдмена на Черчілля у фільмі "Темні часи".
7 місце. Кеннет Брана: найкращий адаптований сценарій (номінація), "Гамлет"
4-годинна версія "Гамлета" 1996 року режисера Кеннета Брана, яка складається з повного першого фоліо, доповненого другим кварто, більше схожа не на фільм, а на відзняту театральну виставу, лише приправлену кількома запрошеними зірками.
Схоже на те, що Брана просто фільтрував п'єсу до фінального варіанту.
6 місце. Джордж Бернард Шоу: найкращий адаптований сценарій (спільна перемога), "Пігмаліон"
Не пройшло й 13 років від отримання Шоу Нобелівської премії з літератури, як його полиця з нагородами поповнилася "Оскаром" (щоправда, поділеним з Йеном Дерлімплом, Сесілом Льюїсом та В.П. Лімпскомбом) за його внесок в екранізацію своєї п'єси "Пігмаліон" у 1913 році.
5 місце. Родерік Джеймс: найкращий монтаж (номінація), "Старим тут не місце"
Брати Коен монтували свої фільми під псевдонімом Родерік Джейнс і навіть вигадали про нього історію, начебто він – закоренілий ветеран британського кіно.
З нагоди другої номінації їх уявного монтажера, у 2008 році Джоел Коен засумнівався, що Родерік зможе з'явитися на церемонії:
"Він застарий – йому вже близько 90 років – тому я навіть не знаю, чи зможе він приїхати", – зауважив Коен.
4 місце. Джей Девідсон: найкраща чоловіча роль другого плану (номінація), "Жорстока гра"
Кожен, хто не бачив жартівливий трилер Ніла Джордана 1993 року, міг здивуватися, чому жіноче обличчя у фільмі номінували за найкращу чоловічу роль другого плану разом з такими акторами, як Джек Ніколсон, Аль Пачіно та тогорічним лауреатом премії у цій категорії Джином Гекменом.
3 місце. П.Х. Вазак: найкращий адаптований сценарій (номінація), "Ґрейстоук – легенда про Тарзана, повелителя мавп"
На відміну від вигаданого Коенами сценариста, П. Х. Вазак був справжнім. Однак, якби він переміг у 1984 році, то наврядчи б зрадів "Оскару", більше б до душі йому були інші нагороди.
Справа у тому, що П.Х. Вазак був угорською вівчаркою Роберта Тауна. Сценарист прибрав своє ім’я з титрів "Ґрейстоуку" в знак протесту через зміни в сценарії.
2 місце. Чарлі та Дональд Кауфман: найкращий адаптований сценарій (перемога), "Адаптація"
Чарлі Кауфман вже був номінований на "Оскар" за найкращий сценарій фільму "Бути Джоном Малковичем", а другу винагороду за страшенно розумну комедію 2002 року "Адаптація" він розділив зі своїм братом-близнюком Дональдом.
Проте насправді ніякого Дональда не існувало. Названий як співавтор у титрах, він існував лише як персонаж, якого грає у фільмі Ніколас Кейдж.
1 місце. Жан-Поль Сартр: найкраща історія (номінація), "Гордії"
До 1957 року було три категорії сценаріїв: найкращий оригінальний сценарій, найкращий адаптований сценарій та найкраща історія.
В останній рік існування номінації за найкращу історію, філософ Жан-Поль Сартр дізнався, що номінований за фільм "Гордії", знятий на основі сценарію "Тиф", який Сартр написав у 1944 році.